Image
19.8.2015 0 Comments

Slovensko spustilo e-služby pre občanov, ktorí môžu odteraz elektronicky požiadať o 40 rôznych dávok

Spoločnosť Softec odovzdala do prevádzky systém elektronických služieb občanom, ktorý objednalo Ministerstvo práce, sociálnych vecí a rodiny Slovenskej republiky (MPSVR SR). Slovenskí občania si tak môžu cez internet podať až 40 rôznych žiadostí o štátne sociálne dávky, sociálnu pomoc a pomoc v hmotnej núdzi a maximálne tak využiť možnosti eGovernmentu. Zrýchli sa vybavovanie žiadostí a zníži administratívna záťaž, ktorá umožní úradníkom viac sa venovať klientom a práci v teréne.

Ide o vôbec prvý agendový systém, ktorý bol medzirezortne prepojený s Registrom fyzických osôb a ktorý má slovenským občanom uľahčiť komunikáciu pri žiadaní o akékoľvek štátne sociálne dávky.

Systém je prístupný z portálu MPSVR SR (employment.gov.sk) a Ústredného portálu verejnej správy (slovensko.sk). V sekcii Lokátor služieb je k dispozícii 40 rôznych typov žiadostí o dávky, optimalizovaných do 19 formulárov s rovnakou štruktúrou a vzhľadom. Na prihlásenie treba mať elektronický občiansky preukaz, tzv. eID, na elektronické podanie žiadosti so zaručeným e-podpisom. O ten na Slovensku od decembra 2013 už požiadalo viac ako 40-tisíc ľudí. Ďalších takmer milión občanov elektronický občiansky preukaz s čipom vlastní, ale ešte nepožiadalo o zaručený e-podpis.

PodaneZiadosti.png

Po prihlásení sa žiadateľovi vďaka prepojeniu s Registrom fyzických osôb (RFO) ukáže žiadosť, o ktorú má záujem (napr. príspevok na dieťa), prípadne prehľad, aké dávky čerpá zo sociálneho systému, samozrejme, už s vopred vyplnenými údajmi z RFO.


Nechajte si posielať prehľad najdôležitejších správ emailom

Žiadne komentáre

Vyhľadávanie

Kyocera - prve-zariadenia-formatu-a4-s-vykonom-a3

Najnovšie videá