SAMSUNG_022024A Advertisement SAMSUNG_022024A Advertisement SAMSUNG_022024A Advertisement

Slovenky vyhľadávajú weby o materstve a zdraví, Slováci zase weby o automobiloch a IT

Tlačové správy
0

zena_internet.jpg Ženy zo Slovenska vyhľadávajú na internete predovšetkým weby týkajúce sa tehotnosti a rodičovstva, zdravia, vzdelania a práce, muži naproti tomu webové stránky zamerané na auto-moto, šport a IT. Najväčší podiel používateliek zaznamenali kategórie Ženy a mamičky a Zdravie (56 %), najvyšší podiel používateľov bol zaznamenaný v kategórii Auto-moto (66 %). Preferencie používateľov jedného či druhého pohlavia vo vzťahu k vyhľadávaným kategóriám v ďalších skúmaných štátoch zodpovedajú situácii na Slovensku. Dáta prináša štúdia gemiusAudience od spoločnosti Gemius (na Slovensku pod názvom AIMmonitor).

Spoločnosť Gemius skúmala, do akej miery ovplyvňuje pohlavie návštevnosť jednotlivých kategórií webových stránok, resp. aké kategórie webov sú typické pre mužov či ženy. Z analýzy uskutočnenej na ôsmich trhoch (na Slovensku, v ČR, Maďarsku, Poľsku, Turecku, Bulharsku, Moldavsku a na Ukrajine) vyplýva, že ženy navštevujú predovšetkým webové stránky zamerané na materstvo, zdravie, lifestyle, varenie a luxusný tovar.

Napríklad kategória Zdravie patrí medzi tri najnavštevovanejšie kategórie medzi ženami na Slovensku, Ukrajine, v ČR, Poľsku, Bulharsku a Moldavsku, kategória Tehotenstvo a rodičovstvo na Slovensku a v ČR a kategória Varenie v Maďarsku a Bulharsku. Naopak, muži sa zaujímajú najmä o šport, ktorý je jednou z troch najnavštevovanejších kategórií na Slovensku, Ukrajine, v ČR, Bulharsku a Turecku, či o kategórie Auto-moto a IT, ktoré sa tešia veľkej obľube na Slovensku, Ukrajine, v ČR a Bulharsku.

Pridať komentár

Mohlo by vás zaujímať

Mohlo by vás zaujímať