Image
29.2.2016 0 Comments

Slovak Telekom otočil trend v biznise telco: V roku 2015 mu rástli výnosy aj počty zákazníkov

Skupina Slovak Telekom za rok 2015 zaznamenala historický míľnik na telekomunikačnom trhu. Po 7 rokoch poklesu výnosov i zmenšovania sa celého trhu sa vrátila k rastu. 

Za rok 2015 dosiahla skupina Slovak Telekom celkové konsolidované výnosy 782,9 milióna eur, čo je v porovnaní s rokom 2014 nárast o 2 %. Od roka 2008 sa skupina neustále usilovala zastaviť pokles výnosov, ktorý bol spôsobený najmä viacerými formami regulácie či trhovou situáciou. 

Aj pri miernom medziročnom poklese dosahuje skupina naďalej silnú profitabilitu. Prevádzkový zisk EBITDA vykázaný za rok 2015 je vo výške 296,1 milióna eur, hoci skupina investovala značný objem prostriedkov do bázy zákazníkov, napríklad v podobe výrazného dotovania koncových zariadení počas vianočného obdobia.

Všetky dcérske spoločnosti zaznamenali medziročný rast výnosov za dvanásť mesiacov roka 2015. Najvyšší rast zaznamenala opäť DIGI Slovakia, a to až na úrovni 15 %, pričom jej výnosy dosiahli 33,9 milióna eur.

Aj výnosy Zoznam a Zoznam Mobile rástli medziročne dvojciferne, a to o 13 %. Vďaka silnému štvrtému štvrťroku sa výnosy vyšvihli až na 8,6 milióna eur.

Výnosy dcérskej spoločnosti PosAm stúpli oproti minulému roku o 7 percent na úroveň 42,8 milióna eur. Aj v prípade PosAmu bol silný najmä záver roka, keď v poslednom kvartáli dosiahol výnosy 15,8 milióna eur.

Oblasť pevnej siete

Magenta 1 sa stala novým konceptom predaja fixných a mobilných služieb v roku 2015. Po jej predstavení začiatkom marca Telekom pokračoval v jej rozširovaní: do kombinácie pridal hlasové programy či predplatené karty Easy. Koncom leta sprístupnil Magenta 1 aj pre malé firmy a podnikateľov. Vo vianočnej ponuke predstavil aj malý balíček služby Magenta 1: už jedna pevná a jedná mobilná služba prinesú zákazníkovi špeciálne výhody navyše.

Hlavným ťahúňom predaja pevných služieb je digitálna televízia. Magio TV ponúka exkluzívny obsah: Ťuki TV (špeciálny detský kanál vytvorený v spolupráci s TV JOJ odštartoval v júni) i UEFA Liga majstrov a postupne si získala silnú pozíciu v oblasti platenej televízie. K 1. 7. 2015 Telekom výrazne rozšíril aj ponuku mobilnej televízie Magio TV Go.

K 31. decembru 2015 mala skupina Slovak Telekom už 493-tisíc zákazníkov digitálnej TV. Rástol aj celkový počet širokopásmových prístupov – na 600-tisíc ku koncu roka 2015. 

Oblasť mobilnej siete

K 31. decembru 2015 využívalo služby mobilnej siete Slovak Telekomu 2 235 000 zákazníkov. Medziročný čistý prírastok 15-tisíc zákazníkov svedčí o dobrej percepcii paušálov Happy. Vianočná kampaň priniesla silný prírastok zákazníkov a medziročne sa počet zákazníkov paušálov zvýšil o 22-tisíc. Podiel zákazníkov fakturovaných služieb ostáva na úrovni asi 65 percent.

Po niekoľkých rokoch dosiahol Slovak Telekom aj ďalší silný výsledok v oblasti hodnoty zákazníka a medziročne sa podarilo zvýšiť ARPU (priemerný výnos na zákazníka) z 11,9 na 12,2 eura. Mierny nárast potvrdzuje vyššie predaje vyšších paušálov s mid-end a hi-end telefónmi v portfóliu.

Rok 2015 sa vyznačoval silnými investíciami do zákazníckej bázy. Orientácia na 4G sieť je badateľná vo viacerých smeroch. Rozširovanie pokrytia prinieslo ďalších 23 % a k 31. 12. 2015 bola 4G sieť k dispozícii pre 75,2 % populácie.

Telekom investuje aj do 4G telefónov a ich dotácií – od júla 2015 sú do akciovej ponuky zaraďované iba 4G smartfóny. Telekom odštartoval počas roka viaceré premiéry vlajkových lodí: Samsung GALAXY S6, S6 edge a S6 edge+, Sony Xperia Z5 a Z5 Compact, LG G4, Huawei P8Apple iPhone 6S a 6S Plus. Silné hardvérové dotácie sa podpísali aj pod vysoké predaje.

Štarty nových služieb a produktov

Rok 2015 bol bohatý na uvádzanie nových služieb i inovácií. Slovak Telekom postupne uviedol nasledujúce služby:

  • Virtuálne číslo (umožní mať na SIM karte aj druhé telefónne číslo),
  • SmartPOS (s viacerými zariadeniami pre menšie i väčšie firmy, ktoré majú povinnosť mať registračnú pokladnicu)
  • Market Locator (ponúka firmám či živnostníkom vytvoriť cielenú kampaň na mobilných zákazníkov podľa miest ich pohybu či veku)
  • Hlasová biometria (dokáže riešiť zákaznícke požiadavky na infolinke bez dodatočnej kontroly údajov)
  • Rodinný asistent (inovácia zaručuje nepretržitý vzdialený dohľad, asistenčné služby a komunikačné zariadenia s vlastnou SIM kartou, určené najmä pre starších či chronicky chorých ľudí)
Autor: TS Telekom

Nechajte si posielať prehľad najdôležitejších správ emailom

Mohlo by Vás zaujímať

Telekomunikácie

Slovak Telekom predstavil Immmr - konkurenciu pre WhatsApp, Viber či Skype

07.12.2016 00:15

Slovak Telekom včera uviedol komunikačnú aplikáciu immmr, ktorá kombinuje komunikáciu cez WiFi a mobilné dáta. Aplikácia immmr umožňuje posielať správy a súbory, realizovať bezplatné hovory a videohov ...

Telekomunikácie

Telefonovanie v EÚ bude od leta lacnejšie

05.12.2016 00:07

Telefonovanie a spotreba dát v rámci EÚ budú od leta lacnejšie. Konštatoval to minister dopravy, výstavby a regionálneho rozvoja Arpád Érsek. Na zasadnutí Rady EÚ v Bruseli sa totiž podarilo dosiahnuť ...

Telekomunikácie

Prieskum: Štvrtina mladých Slovákov sleduje televíziu v mobile alebo na tablete. SWAN im ponúka riešenie

08.11.2016 00:18

Poznáte ten idylický obraz, keď si večer celá rodina sadá spolu pred televíznu obrazovku a svorne pozerá program, na ktorom sa jej členovia dohodnú? Podľa prieskumu verejnej mienky takáto pohoda sa z  ...

Žiadne komentáre

Vyhľadávanie

Kyocera - prve-zariadenia-formatu-a4-s-vykonom-a3

Najnovšie videá