Image
22.7.2016 0 Comments

Slováci majú doma viac televízorov, zo značiek dominuje Samsung a LG

Slováci vlastnia viac televíznych prijímačov v pomere na počet domácností ako Česi, ale tí zas majú doma modernejšie a väčšie zariadenia. Obsah v HD kvalite je takmer rovnako dostupný pre slovenských aj českých divákov, takmer 80 % domácností v oboch krajinách má prístup k HD kanálom. Polovica Slovákov a o 5 percent viac Čechov už počulo o rozlíšení Ultra HD alebo 4K. To sú hlavné závery prieskumu uskutočneného agentúrou NMS Market Research pre spoločnosť SES Astra koncom mája v Českej republike1 a začiatkom júna na Slovensku.

HD je bežný štandard

79 % majiteľov televíznych prijímačov na Slovensku má možnosť prijímať HD, podobne je to aj v Čechách: televízor s príjmom HD vlastní 75 % českých respondentov. Najrozšírenejším typom HD televízora v domácnosti sú Full HD (62 %), zatiaľ čo druhé dva varianty – HD Ready a Ultra HD má zhodne 7 % ľudí. Český trh v tomto ohľade mierne zaostáva s 53 % vlastníkov Full HD a 7 % HD Ready televízorov v domácnostiach. Televízne prijímače schopné prijímať Ultra HD obsah v súčasnosti tvoria približne 5 % českého trhu.

Film je žánrom, ktorý v HD kvalite sledujú Slováci najčastejšie (55 %). Českí diváci so 42 % nie sú až takí filmoví fanúšikovia. Šport v HD kvalite obľubuje viac českých mužov (30 %) ako slovenských (18 %), ktorí si v HD radi pozrú aj dokumentárne relácie (11 %), ženy uprednostňujú spravodajstvo (10 %).

O UHD rozlíšení už počula polovica Slovákov aj Čechov

Podľa výsledkov prieskumu je povedomie o Ultra HD/4K rozlíšení troche vyššie medzi českou populáciou: 55 % opýtaných ho už pozná. Slováci zaostávajú o 5 %. Znalosť rozlíšenia nie je závislá od toho, či ľudia majú televízor s HD príjmom alebo nie. Muži sú o novinkách podstatne informovanejší ako ženy – približne o 30 %.

Česi vlastnia modernejšie a väčšie televízory

Slováci sú televízny národ, prijímač nájdeme takmer v každej slovenskej domácnosti (99 %). V pomere na počet domácností je o o 5 % viac ako v Čechách, kde televízny prijímač vlastní 94 % domácností. Rozdiel medzi počtom televízorov v slovenských a českých domácnostiach je ešte výraznejší pri počete dvoch prijímačov (43 %: 38%) a troch a viac prijímačov (16% and 12%).

Viac ako tretinu televíznych prijímačov na Slovensku tvoria zariadenia bez plochej obrazovky (35 %) a štvrtinu televízory s plochou obrazovkou bez možnosti príjmu HD obsahu. Česká populácia je na tom v tejto súvislosti lepšie a dáva prednosť aj väčším prijímačom – televízor bez plochej obrazovky má doma iba štvrtina opýtaných (26 %) a podobný je aj počet zariadení s plochou obrazovkou bez možnosti príjmu HD.

Najrozšírenejšia veľkosť displeja na Slovensku je 32‘‘-42‘‘, ktorú vlastní viac ako polovica respondentov (53 %), v Českej republike je to 32’’-49’’ (63 %). Televízor s väčšou obrazovkou si v oboch krajinách častejšie kupujú ľudia, ktorí sú zároveň zákazníkmi platenej satelitnej televízie. Obsah v HD kvalite je takmer rovnako dostupný pre slovenských aj českých divákov – spolu 79 % slovenských a 76 % českých domácností v oboch krajinách má prístup k HD kanálom.

Ochota platiť za HD obsah rastie

Väčšina českých respondentov (63 %) je ochotná za prístup k HD kanálom zaplatiť približne 2,80 EUR (75 CZK) mesačne. Slováci sú troche štedrejší, viac ako polovica z opýtaných (54 %) by zaplatila okolo 5 EUR (135 CZK) mesačne. Medzi 2,80-11,10 EUR (75 – 300 CZK) a mesačne by za HD obsah zaplatilo 38 % českých respondentov. Suma od 5 do 15 EUR mesačne za HD kanály je prijateľná pre 32 % Slovákov.

Obľúbené značky televízorov

Medzi značkami televízorov na Slovensku dominuje Samsung a LG – jednu alebo druhú má viac než polovica majiteľov TV. Samsung je zďaleka najobľúbenejšou televíznou značkou Slovákov, nájdeme ho v 36 % domácností, v porovnaní s druhou najrozšírenejšou značkou LG so 17 %. Takmer 20 % respondentov vlastní inú značku prijímača, než boli ponúknuté v prieskume. Českí diváci tiež v podobnom pomere preferujú Samsung (27%) a LG (25%). Medzi ďalšie obľúbené značky televízorov patria v Čechách Panasonic, Sony a Phillips. Na Slovensku je to podobné, len v inom poradí – Slováci majú doma častejšie televízor značky Phillips ako Sony.


Nechajte si posielať prehľad najdôležitejších správ emailom

Mohlo by Vás zaujímať

Prieskumy trhu

CES 2017: BMW i Inside Future a BMW HoloActive Touch – toto je budúcnosť automobilizmu

05.01.2017 09:42

BMW predstavilo nové koncepty a technológie pre autonómne riadené vozidlá. Na tlačovej konferencii bola predstavená štúdia elektromobilu BMW i Inside Future ktorá má za úlohu návštevníkom ukázať ako b ...

Prieskumy trhu

Prieskum: Výdavky na digitálne iniciatívy narastú v priebehu dvoch rokov o 50 %

27.12.2016 00:08

Že sa CIO v Európe, ale aj na strednom východe a v Afrike (región EMEA), zapájajú do digitálneho biznisu, dokazujú výsledky prieskumu Gartner 2017 CIO Agenda. Organizácia plnej polovice z nich sú aktí ...

Prieskumy trhu

Prieskum: Stredoeurópania sa prihlasujú na Facebook sedemkrát denne

23.12.2016 00:05

Spoločnosť Ericsson vo svojom najnovšom vydaní štúdie konštatuje, že telekomunikačný trh v strednej a východnej Európy (CEE) má rastúci trend, najmä vďaka stúpajúcemu používaniu smartfónov a aplikácií ...

Žiadne komentáre

Vyhľadávanie

qubitconference

Najnovšie videá