26.1.2016 0 Comments

Slováci kupovali pod stromček najmä telefóny a tablety

V nákupných centrách a obchodných reťazcoch pomaly finišujú povianočné výpredaje na vybraný sortiment, mnohí zákazníci vyhľadávajú najmä produkty, s ktorých nákupom sa oplatilo počkať po sviatkoch. Internetový obchod Hej.sk ponúka výpredaje až do konca mesiaca, počas Vianoc si predajnosť polepšili až o 250 %.

„Predvianočná horúčka na Hej.sk spôsobila v porovnaní s minulým rokom nárast predajov až o 30%, pokiaľ porovnávame s obdobím cez rok, predaje sa zvýšili až o 250%," zhodnotil najštedrejšie obdobie minulého roka riaditeľ Hej.sk Vladimír Sušil. Najväčší záujem bol podľa predpokladov o mobilné telefóny, notebooky, tiež tablety a televízory. Očakávania sa naplnili aj pri malých domácich spotrebičoch - v predajnosti excelovali kávovary, kuchynské roboty, mixéry, žehličky a tiež vysávače.

Trochu netradičnou, avšak čoraz frekventovanejšou položkou v nákupných košíkoch zákazníkov sa stali chovateľské potreby. Tie nakupovali majitelia domácich miláčikov vo veľkom. Veľký záujem bol tiež o bielu techniku a vstavané spotrebiče. „Anomáliou tohtoročných Vianoc bol nadpriemerný predaj práčok, sušičiek a chladničiek,"upresnil Vladimír Sušil. Priemerná suma tovaru v košíku sa pohybovala okolo 179 €, jeden nákup obsahoval v priemerne dve až štyri položky.

Vďaka novému centrálnemu skladu, ktorý e-shop otvoril minulú jeseň na Slovensku, sa výrazne zrýchlila doba doručovania, čo pocítili zákazníci aj v predvianočnom období. Proklamované doručovanie tovaru do 24 hodín hodnotí Hej.sk pozitívne, zákazníci boli spokojní. V rámci Bratislavy si zákazníci mohli svoj tovar vyzdvihnúť už do štyroch hodín po objednávke. „Osobný expresný odber do 4 hodín využilo 70% našich bratislavských zákazníkov," upresňuje riaditeľ Hej.sk Vladimír Sušil. V rámci vianočnej akcie sa navyše Hej.sk podarilo rozžiariť 30-tisíc vianočných stromčekov vďaka svetielkam, ktoré rozdávali k nákupu.

Najvyťaženejším regiónom z hľadiska objednávok bol jednoznačne Bratislavský kraj. „Najčastejšie sme doručovali do miest Bratislavského a Banskobystrického kraja, no ani Trenčín a Žilina sa nenechali zahanbiť," upresňuje Vladimír Sušil. Objednávky v rámci Bratislavského kraja tvorili 40 % z celkového počtu objednávok, nasledoval Žilinský kraj so 14 % z celkového počtu objednávok


Nechajte si posielať prehľad najdôležitejších správ emailom

Mohlo by Vás zaujímať

Tlačové správy

Asseco Central Europe po 10 rokoch sťahuje akcie z poľskej burzy

05.12.2016 10:13

Prvá slovenská firma priamo kótovaná na zahraničnej burze sťahuje svoje akcie z trhu. Po desiatich rokoch na varšavskej burze totiž končí skupina Asseco Central Europe, ktorá síce stále sídli v Bratis ...

Tlačové správy

Huawei spúšťa vianočnú kampaň „#BePresent: odložte smartfóny a venujte sa svojim blízkym“

05.12.2016 09:10

Spoločnosť Huawei, tretí najväčší svetový výrobca smartfónov, spúšťa vianočnú kampaň #BePresent. Tá vyzýva ľudí, aby cez Vianoce odložili mobilné telefóny a trávili čas so svojimi blízkymi. Tým skutoč ...

Tlačové správy 1

WiFi v taxíku? HOPIN s Orangeom ho prinášajú bezplatne

05.12.2016 09:00

HOPIN v spolupráci s Orangeom prinášajú zákazníkom vyšší komfort pri cestovaní a možnosť byť #vsadeonline. Vo vybraných vozidlách bude dostupné bezplatné WiFi pripojenie. Celkovo 15 vozidiel HOPIN ta ...

Žiadne komentáre

Vyhľadávanie

Kyocera - prve-zariadenia-formatu-a4-s-vykonom-a3

Najnovšie videá