Image
7.4.2015 0 Comments

Silná konkurencia pre Spotify? Jay Z a ďalšie celebrity spustili hudobnú službu Tidal

jay_z_tidal.jpg Na tlačovej konferencii v New Yorku Jay Z a veľká skupina hudobných hviezd oznámila spustenie hudobnej streamingovej služby Tidal, ktorá má konkurovať Spotify. Boli medzi nimi členovia skupín Coldplay, Daft Punk, Arcade Fire, ďalej Rihanna, Alicia Keys, Calvin Harris, Jack White, Madonna, Usher, Beyoncé a ďalší. Jay Z, ktorý je jedným zo spolumajiteľov služby, ohlásil „novú éru hudby". Spustenie služby predchádzala masívna marketingová kampaň na sociálnych sieťach.


Spotify ponúka vďaka reklamám streamovanie hudby zadarmo. Mnoho umelcov ho obviňuje, že platí za vysielanie ich hudby veľmi málo. Tidal prisľúbil platiť dvojnásobok štandardných honorárov za streamovanie. Chce teda svoje podnikanie postaviť do opozície proti iným technologickým spoločnostiam, ktoré prevádzkujú svoje služby z príjmov za reklamy.

Dvojnásobné honoráre však budú financované z poplatkov používateľov. Tí zaplatia v rámci Tidal Premium za streamovanie v štandardnej kvalite 9,99 dolára (v prípade Spotify je to 5,99 dolára) a vyššiu kvalitu zvukových súborov v rámci Tidal HiFi budú musieť platiť 19,99 dolára, čo je dvojnásobok predplatného na Spotify.

Tidal teda založil podnikanie na inom obchodnom modeli. Spotify vždy tvrdil, že služba zadarmo mu má pomáhať získať čo najväčšie publikum, no pritom verí, že čo najviac z nich postupom času prejde na platenú verziu. Získal týmto spôsobom 60 miliónov zákazníkov, z nich 15 miliónov platiacich. Tidal má zatiaľ len asi 17 000 predplatiteľov.

tidal_screenshot.png

Je ľahké pochopiť frustráciu umelcov. Hudobný priemysel v USA má v porovnaní s rokom 1999 len polovičné ročné príjmy. Hoci desiatky miliónov ľudí počúvajú Spotify, príjmy zo streamingu podporovaného reklamami sú podstatne nižšie než tie, ktoré plynuli z predaja vinylových platní.

Pravda je však taká, že streamovanie hudby je najlepšia stávka na rast v tomto priemysle. Zdá sa, že to pochopili aj umelci. Streaming im v súčasnosti zarába viac peňazí ako CD.

Zápas o to, ako čo najlepšie vybudovať hudobný priemysel (a najlepšie pre koho?) sa v nasledujúcich rokoch zrejme vyhrotí. Za väčšinu významných umelcov však vyjednávajú so streamingovými službami hudobné vydavateľstvá, ktoré si tiež odkroja svoju časť z honorárov. Nevedno, či sa pridajú k tejto službe „vlastnenej umelcami", no je fakt, že často majú kontrolu nad tým, kde sa ich hudba môže objaviť.

Karty môže ešte zamiešať spoločnosť Apple, ktorá tiež plánuje obnoviť stremingovú službu Beats a integrovať ju do hudobného obchodu iTunes. A údajne chce eliminovať možnosť bezplatného streamingu. A kto iný by si mohol dovoliť zaplatiť umelcom viac ako najbohatšia korporácia na svete...

Zdroj: theverge.com


Nechajte si posielať prehľad najdôležitejších správ emailom

Mohlo by Vás zaujímať

Internet

LinkedIn predstavil najväčší redizajn svojho webu od jeho spustenia pred 15 rokmi.

20.01.2017 00:22

Nová podoba bola výrazne uprataná, obsahuje nové navigačné nástroje a beží rýchlejšie. Mobilná aplikácia aj desktopová verzia dostali konzistentnejší dizajn. Podľa vyjadrenia firmy bolo hlavným cieľom ...

Internet

Google Mapy vám už ukážu, kde sa dá dobre zaparkovať

19.01.2017 00:23

Mapy Googlu budú opäť užitočnejšie. Ich nová aktualizácia v9.44 beta totiž prináša funkciu, ktorá ukáže používateľom, aké možnosti parkovania môžu očakávať na mieste určenia. Získajú tak predstavu o t ...

Internet 10

Stroj na morálne dilemy. Moral Machine umožní rozhodnúť, koho život má autonómne vozidlo obetovať pri nehode

19.01.2017 00:40

So samojazdiacimi autami experimentuje čoraz viac firiem, a tak sa vynárajú aj otázky o tom, ako majú vozidlá rozhodovať v krízových situáciách. Ak napríklad niekto nečakane vbehne do jazdnej dráhy, m ...

Žiadne komentáre

Vyhľadávanie

Kyocer TASK

Najnovšie videá