4.10.2012 0 Comments

SMS notifikácie sú najrozšírenejšou formou mobilného bankovníctva na Slovensku a v Českej republike

Takmer štvrtina majiteľov mobilných telefónov na Slovensku a v Českej republike má skúsenosť s mobilným bankovníctvom, teda títo spotrebitelia majú prístup k účtu vo svojej banke cez mobilný telefón. Najčastejšie ide o SMS notifikácie. Prehľad o pohyboch na účte má vo svojom mobile nastavených 18 percent majiteľov mobilov na Slovensku, ako aj v Českej republike. Ďalšie formy mobilného bankovníctva nie sú až tak rozšírené, čo súvisí aj s aktuálnou ponukou bánk v oblasti moderného bankovníctva. Necelých päť percent majiteľov mobilov na Slovensku a sedem percent v Českej republike využíva internet banking cez web-prehliadač v mobile. Špeciálnu aplikáciu pre mobilné bankovníctvo využívajú iba tri percentá ľudí s mobilom na Slovensku a štyri percentá v Českej republike. Mobilné bankovníctvo je rozšírené hlavne v skupine ľudí, ktorí vlastnia smartfón. Vyplýva to z aktuálneho reprezentatívneho prieskumu spoločností GfK Czech a GfK Slovakia, ktorý sa realizoval na vzorke 2000 respondentov vo veku od 15 do 79 rokov.

Zatiaľ čo online bankovníctvo je na Slovensku a v Českej republike pomerne rozšírené, keďže ho v oboch krajinách využíva približne polovica internetovej populácie, mobilné bankovníctvo má v najbližších rokoch ešte potenciál pre rast. „Obidva tieto moderné spôsoby bankovníctva sú úspešným win-win riešením pre všetky zainteresované strany. Sú výhodné pre banky, ako aj pre zákazníkov. Bankám šetria náklady a kapacity pri rutinných transakciách na pobočkách a ľuďom zjednodušujú život v oblasti riadenia osobných financií. Navyše obe služby majú výrazný vplyv na zvyšovanie lojality a spokojnosti zákazníkov vo vzťahu k bankám," hovorí Rastislav Kočan, ktorý v regióne CEE vedie aktivity v sektore finančných služieb na pozícii GfK Regional CEE Executive.

SMS notifikácie sú obľúbené najmä preto, že informujú užívateľa vysoko efektívnym spôsobom o takých citlivých veciach, ako o tom, čo sa aktuálne deje s jeho peniazmi na účte. Tí, ktorí majú túto službu nastavenú, majú tendenciu využívať aj iné formy mobilného bankovníctva. Vyše desatina ľudí, ktorí majú nastavené SMS notifikácie, totižto pristupuje na účet aj cez web-prehliadač, alebo aplikáciu v mobile. „Prieskumy GfK ukazujú, že adaptácia mobilného bankovníctva je vo svete rýchlejšia, ako tomu bolo v minulosti pri vtedajších novinkách ako ATM bankomaty alebo online bankovníctvo. Napomáha tomu rast počtu majiteľov smartfónov ako aj vyššia dôvera v bezpečnosť tohoto systému. Práve online bankovníctvo totiž preklenulo vo svojich začiatkoch veľkú vlnu nedôvery a mobilné bankovníctvo je jeho doplnkom a v niektorých segmentoch sa môže stať aj jeho prirodzeným nástupcom," hovorí Rastislav Kočan.

Spotrebitelia chcú jednoduchý a user-friendly systém pre mobilné bankovníctvo
Najjednoduchšou cestou, ako sa v mobilnom bankovníctve posunúť od SMS služieb ešte ďalej, je ponúknuť zákazníkom mobilnú verziu existujúceho online bankingu. Vývojári bankových aplikácií budú musieť vziať do úvahy fakt, že smartfón sa používa inak ako počítač. Úlohy sú doň často zadávané s menším sústredením.

Zistenia britskej GfK NOP naznačujú, že tí, čo chcú využívať prístup k bankovým službám cez mobilné prístroje, nie sú ochotní robiť kompromisy v otázke pohodlia prístupu k tejto službe. Jednoducho povedané, služba nastavená pôvodne pre PC (typická klikaním cez postupne sa otvárajúce okná, detailné vypisovanie údajov, a pod.), nemá šancu stať sa plnohodnotne využívanou aplikáciou pre smartfón s menším displejom, chýbajúcou myšou a miniatúrnou dotykovou klávesnicou. Bankovníctvo pre inteligentné telefóny musí byť optimizované pre menšiu obrazovku, zjednodušené tak, aby užívateľ v pohybe mohol službu ovládať s dostupnými funkciami a v krátkom čase. Prístup k bankovým službám musí byť rýchly, jednoduchý a bez prekážok. Klient, ktorý kontroluje stav svojho účtu napríklad v hromadnej doprave to chce navyše vykonávať čo najdiskrétnejšie a určite nebude chcieť vkladať svoju bankovú kartu do čítačky kariet k autorizácii.

GfK NOP dáta ukazujú, že vo svete komplexity, zmeny a voľby, zákazníci aktívne hľadajú značky a služby, ktoré robia ich život jednoduchším a bez komplikácií. Finančný sektor sa má možnosť prezentovať ako inovatívnejší a viac zákaznícky orientovaný. Napomôže tomu aj dlho očakávané spustenie 4G siete, ktoré sľubuje spustiť more zmien v konektivite vďaka rýchlosti sťahovania. Takisto otvára možnosť pre location-based marketingové služby, ktoré využívajú osobné informácie o užívateľoch na to, aby im posielali na mieru upravené ponuky v mieste, kde sa užívateľ práve nachádza.

Viac o prieskume GfK NOP si prečítate na tomto linku:

http://www.gfknop.com/imperia/md/content/gfk_nop/financial/onthehorrizon/on_the_horizon_march_2012.pdf


Nechajte si posielať prehľad najdôležitejších správ emailom

Mohlo by Vás zaujímať

Biznis

Šiesty ročník STARTUP AWARDS pozná víťazov a obsahom aj návštevnosťou prekonal všetky predchádzajúce

06.12.2016 00:15

Tohtoročné Startup Awards, ktoré sa konali v piatok 2. decembra v bratislavskom Istropolise, už majú svojich víťazov. V súťaži vyberala zahraničná odborná porota spomedzi dvanástich nápadov celkom v š ...

Biznis

Amazon bude prevážať dáta v kamiónoch. Chce tak ušetriť čas

05.12.2016 10:02

Na svojej používateľskej konferencii re:Invent predstavil Amazon nový spôsob, ako môžu zákazníci presúvať veľké objemy dát do jeho cloudovej služby Amazon Web Services (AWS). Pre veľké firmy, ktoré c ...

Biznis 1

Xiaomi vraj neutrpí poklesom predaja smartfónov, živia ho iné zdroje

02.12.2016 00:19

Prepad predaja smartfónov na čínskom trhu nebude mať významný dosah na spoločnosť Xiaomi, pretože bude kompenzovaný predajom inteligentných domácich spotrebičov a príjmami zo softvéru. Povedal to star ...

Žiadne komentáre

Vyhľadávanie

Kyocera - prve-zariadenia-formatu-a4-s-vykonom-a3

Najnovšie videá