1.3.2013 0 Comments

SLOVAK TELEKOM V ROKU 2012: výnosy takmer 840 miliónov EUR, viac rýchlejších technológií a nové rodiny paušálov

„Rok 2012 bol jedným z najnáročnejších v histórii spoločnosti. Výnosy celkového telekomunikačného trhu naďalej klesajú, čo je spôsobené silnou reguláciou a aj oveľa vyššou konkurenciou na mobilnom trhu, ktorá následne vedie k zníženiu cien mnohých služieb. Aj v takom náročnom prostredí sa nám podarilo úspešne zrealizovať množstvo aktivít na poli mobilných i fixných technológii a produktov. V oblasti fixných služieb rezonovalo najväčšie plošné zrýchlenie našej ADSL siete, ktoré má pozitívny dopad na celý slovenský telekomunikačný trh. V mobilnej oblasti sme uviedli nové predplatené karty Easy, paušály Happy i Biznis Star, pokračovali sme aj v zrýchľovaní 3G siete a rozšírili jej pokrytie. Rastie nám počet zákazníkov digitálnej televízie a napredujeme aj na ICT trhu predstavením riešenia TelekomCloud," bilancuje uplynulý rok Miroslav Majoroš, predseda predstavenstva a generálny riaditeľ spoločnosti Slovak Telekom.

Skupina Slovak Telekom dosiahla za fiškálny rok 2012 celkové konsolidované výnosy vo výške 837,4 milióna eur, medziročne klesli o 6,7%. K poklesu výnosov výrazne prispeli výrazné zníženie prepojovacích poplatkov, pokračujúca regulácia roamingu a aj všeobecný pokles cien, prevažne mobilných služieb.

Skupina potvrdzuje naďalej silnú finančnú kondíciu: EBITDA (prevádzkový zisk pred zdanením, úrokmi, odpismi a amortizáciou) dosiahol 352,3 milióna eur.

„Popri regulácii a konkurenčnom prostredí mala veľký vplyv na zisk Slovak Telekomu za minulý rok aj nová daňová legislatíva. Mobilný segment zaznamenal výrazný pokles kvôli zníženiu prepojovacích poplatkov o viac než 40% a šiestej vlne regulácie roamingu. Pocítili sme aj dopady dodatočného daňového zaťaženia, ktoré sa premietlo do nižšieho zisku kvôli vyplácaniu mimoriadneho odvodu. Napriek týmto nepriaznivým vplyvom a vďaka rozsiahlym úsporám sme dokázali udržať stabilnú mieru prevádzkového zisku,

To nám umožňuje pokračovať v investíciách do mobilných i pevných sietí, ktoré neustále rozširujeme a zrýchľujeme. Zároveň sme výrazne investovali aj do nových riešení ako TelekomCloud na ICT poli a ponúkli široké portfólio mobilných zariadení. Vďaka tomu zaznamenávame rast výnosov v oblastiach ako mobilné dáta, digitálna TV, on-line biznis, aj ICT," uvádza výkonný riaditeľ pre financie Robert Hauber.

Hospodárenie dcérskych spoločností
Zoznam a Zoznam Mobile zvýšili svoje výnosy na 6,6 milióna eur a medziročne stúpli o 8%. Profitabilita ostala na vysokej úrovni - EBITDA dosiahol 1,0 milióna eur a medziročne sa zvýšil o 5%.

Výnosy spoločnosti PosAm reflektujú celkový pokles ICT trhu a medziročne klesli o 7% na 31,4 milióna eur.

Oblasť fixnej siete
Aj v minulom roku potvrdil Slovak Telekom rozvoj v oblasti ICT služieb. Po otvorení najmodernejšieho dátového centra v Bratislave predstavil TelekomCloud, vlastné riešenie cloudových služieb, ktoré sa vyznačuje výraznou flexibilitou pre menších zákazníkov i veľké spoločnosti. Zároveň do ICT portfólia a dátového centra pribudli ďalší významní zákazníci.

Oblasť fixnej siete stále rastie aj v ďalších službách. Počet širokopásmových prístupov sa zvýšil na 480 tisíc a v roku 2012 realizoval Slovak Telekom jedno z najväčších zrýchlení ADSL siete vo svojej histórii. Týmto krokom výrazne prispel k rozvoju rýchlejšieho internetu na Slovensku pre svojich zákazníkov, aj klientov alternatívnych operátorov.

Pri digitálnej televízii Magio rozšírila spoločnosť klientsku bázu, k 31.12.2012 využívalo služby IPTV či satelitnej televízie 175 tisíc zákazníkov. V roku 2012 sme zároveň rozšírili možnosť sledovania Magio TV aj na mobilné zariadenia ako smartfóny či tablety vďaka aplikácii Magio TV Go.

Oblasť mobilnej siete
K 31.12.2012 registroval Slovak Telekom na službách mobilnej siete spolu 2,311 milióna zákazníkov. Podiel zmluvných zákazníkov opäť medziročne stúpol, takmer na 63,5% ku koncu roka 2012. Do celkového počtu 1,463 milióna zmluvných zákazníkov patria programy Fix, Podľa seba či Podnikateľ a postupne sa zvyšuje aj podiel nových paušálov Happy a Biznis Star.

Počet zákazníkov meraný na základe trojmesačnej aktivity ostal medziročne nezmenený (2,197 milióna) a medzikvartálne dosiahol mierny nárast (z 2,195 na 2,197 milióna zákazníkov).

V druhej polovici minulého roka predstavil Slovak Telekom novú ponuku mobilných paušálov - päť programov Happy obsahuje neobmedzené volania do siete Telekomu, voľné minúty do ostatných sietí, prípadne neobmedzené SMS a MMS. Po prvý raz však nové paušály obsahujú v základnej výbave aj mobilný internet - od 100 MB až po neobmedzený variant.

Pre biznis klientelu priniesol Slovak Telekom nové paušály Biznis Star. Aj táto rodina obsahuje päť programov, neobmedzené volania do siete Telekomu majú zákazníci k dispozícii celých 24 hodín denne a navyše aj voľné minúty do iných sietí, SMS a MMS či mobilný internet. Vyššie programy umožňujú aj bezplatné prijímanie hovorov v zahraničí.

Mobilný internet zahrnutý do paušálov Happy a Biznis Star či v etablovanom portfóliu Neobmedzeného mobilného internetu sa odrazil aj vo zvýšení výnosov z mobilných dát o 10%.

Zvyšujúci sa počet zákazníkov podporuje Slovak Telekom aj intenzívnym budovaním 3G siete. K 31.12.2012 pokrýval 3G sieťou už 77% populácie, HSPA+ nadstavba bola k dispozícii takmer pre 500 slovenských miest a obcí.

Na predaji mobilných telefónov sa významnou mierou podieľali smartfóny, počas celého roka si udržali podiel na úrovni cca 75% podielu z celkového predaja. Vďaka novému systému predaja pri paušáloch Happy si môžu lepšie vybavený smartfón kúpiť zákazníci aj s nižším paušálom - za telefón neplatia jednorazovo, ale jeho suma je rozložená na menšie mesačné poplatky.

V priebehu roka boli uvedené viaceré úspešne rady telefónov ako Samsung Galaxy, Sony Xperia, LG Optimus, HTC Desire alebo Nokia Lumia. Najväčšími bestsellermi vianočnej ponuky bola trojica HTC Desire C, Sony Xperia U a Samsung Galaxy Y.

V roku 2012 sa vo väčšej miere predávali aj tablety. Slovak Telekom podporil ich predaj v jarnej kampani pre biznis zákazníkov a od letnej kampane aj pre mass market segment k programom fixného a mobilného internetu. Najväčšie predajné úspechy dosiahli Samsung Galaxy Tab v 7- i 10-palcovej verzii.

Aj vďaka smartfónom i tabletom začínajú zákazníci využívať čoraz častejšie služby na báze mikroplatieb. Popri SMS lístkoch na MHD či SMS parkovaní sa darí aj službám v oblasti poisťovníctva i zábavy (napríklad tipovanie i hranie cez mobil). V decembri uviedol Telekom promo akciu na kúpu e-kníh za symbolické euro. Celkový obrat z mikroplatieb sa medziročne zvýšil o 22% a využívalo ich viac ako 350 tisíc zákazníkov.


Nechajte si posielať prehľad najdôležitejších správ emailom

Mohlo by Vás zaujímať

Biznis

Šiesty ročník STARTUP AWARDS pozná víťazov a obsahom aj návštevnosťou prekonal všetky predchádzajúce

06.12.2016 00:15

Tohtoročné Startup Awards, ktoré sa konali v piatok 2. decembra v bratislavskom Istropolise, už majú svojich víťazov. V súťaži vyberala zahraničná odborná porota spomedzi dvanástich nápadov celkom v š ...

Biznis

Amazon bude prevážať dáta v kamiónoch. Chce tak ušetriť čas

05.12.2016 10:02

Na svojej používateľskej konferencii re:Invent predstavil Amazon nový spôsob, ako môžu zákazníci presúvať veľké objemy dát do jeho cloudovej služby Amazon Web Services (AWS). Pre veľké firmy, ktoré c ...

Biznis 1

Xiaomi vraj neutrpí poklesom predaja smartfónov, živia ho iné zdroje

02.12.2016 00:19

Prepad predaja smartfónov na čínskom trhu nebude mať významný dosah na spoločnosť Xiaomi, pretože bude kompenzovaný predajom inteligentných domácich spotrebičov a príjmami zo softvéru. Povedal to star ...

Žiadne komentáre

Vyhľadávanie

Kyocera - prve-zariadenia-formatu-a4-s-vykonom-a3

Najnovšie videá