Rôzne možnosti pripojenia najviac využívajú obyvatelia Hongkongu, Severnej Ameriky a Emirátov
V Hongkongu a Severnej Amerike je najvyšší podiel pripojených spotrebiteľov, ale rýchlo ich doháňajú Spojené arabské emiráty
Nový index GfK Connected Consumer hodnotí rozšírenie spôsobov pripojenia v 78 krajinách a ôsmich regiónoch sveta. Umožňuje tak ľahké porovnanie miery využívania pripojenia v jednotlivých populáciách.
Index ukazuje, v ktorých krajinách je najvyššia penetrácia pripojenia celkovo, ale aj podrobnejšie podľa 11 rôznych typov zariadení (smartfóny, tablety, prenosné počítače, stolové počítače, wearables, smart TV, televízne set-top boxy, hracie konzoly, čítačky elektronických kníh, connected cars (inteligentné autá) a inteligentné domácnosti). Sleduje rovnako trendy za posledných päť rokov.
Firmy vďaka tomu môžu porovnať mieru využívania pripojenia v jednotlivých krajinách a regiónoch a odhaliť tak trhové príležitosti v rôznych odvetviach od predaja digitálnych zariadení a prijímanie obsahu až po rozšírenie tradičných technológií do ďalších oblastí, ako je zdravie alebo médiá.
Populácia s najvyššou konektivitou
Pokiaľ sa pozrieme na hodnotenie indexu GfK Connected Consumer za posledné dva roky, na prvých dvoch miestach sa stabilne drží Hongkong a Severná Amerika (USA, Kanada a Mexiko) ako populácia s najvyššou mierou konektivity na svete.
Rýchlo sa im však približujú Spojené arabské emiráty, u ktorých sa v tomto roku po minulom ôsmom mieste predpovedá vzostup na tretie miesto. Prognózy rovnako napovedajú, že Švajčiarsko sa z desiateho miesta za rok 2015 vyšplhá na ôsme, čím predbehne Dánsko a Švédsko.
Index GfK Connected Consumer
Poradie v roku 2015 |
Poradie v roku 2016 |
Hodnota indexu v roku 2015 |
Hodnota indexu v roku 2016 |
|
---|---|---|---|---|
1 |
1 |
Hongkong |
1,430 |
1,486 |
2 |
2 |
Severná Amerika |
952 |
1,062 |
8 |
3 |
Spojené arabské emiráty |
829 |
995 |
3 |
4 |
Nórsko |
939 |
988 |
4 |
5 |
Nemecko |
873 |
940 |
6 |
6 |
Saudská Arábia |
836 |
935 |
5 |
7 |
Veľká Británia |
856 |
916 |
10 |
8 |
Švajčiarsko |
801 |
914 |
7 |
9 |
Dánsko |
835 |
906 |
9 |
10 |
Švédsko |
807 |
875 |
V Chile a Jordánsku konektivita prudko stúpa
Medzi ďalšie krajiny, v ktorých došlo podľa indexu k výraznému nárastu využívania pripojenia, patria Chile a Jordánsko.
Chile si tento rok oproti 27. miestu z roku 2015 polepšilo na 20. miesto a dostalo sa tesne za Taliansko, Írsko a Austráliu. Jordánsko poskočilo z 31. miesta na tohtoročné 23. a predbehlo tak napríklad Cyprus, Omán, Nový Zéland a Belgicko.
Hlavné faktory rastu
Kevin Walsh, vedúci oddelenia pre analýzu trendov a vytváranie prognóz zo spoločnosti GfK, vysvetluje: „Vo všetkých krajinách pozorujeme všeobecný vzostup konektivity. Na trhoch s vysokou mierou rastu, najmä na Strednom východe, v Afrike a na na rozvíjajúcich sa trhoch v Ázii a Tichomorí, je dominantným trendom rozširovanie smartfónov. Ide o primárne – často aj prvé – zariadenie, z ktorého sa používatelia pripájajú k dátovým službám. Tento trend bude pravdepodobne prevládať aj v nasledujúcich dvoch alebo troch rokoch. Vďaka klesajúcim cenám sa bude viac než miliarda spotrebiteľov môcť pripojiť z osobného zariadenia.“
„Na rozvinutých trhoch, predovšetkým v západnej Európe a Severnej Amerike, prispievajú k rastu nové vymoženosti, ktoré ponúkajú spotrebiteľom ďalšie výhody, konkrétne tzv. wearables a connected cars. Veľkú príležitosť predstavuje aj koncept inteligentnej domácnosti, tu sa však očakáva o niečo pozvoľnejšie prijatie zo strany spotrebiteľov.“
Dôležité sú ale aj faktory špecifické pre jednotlivé krajiny. Napriek tomu, že chilská ekonomika sa radí medzi tie slabšie, v tejto krajine sú pomerne priaznivé podmienky pre investovanie a v porovnaní so zbytkom Latinskej Ameriky sa tiež môže pochváliť vysokou penetráciou širokopásmového pripojenia. Vďaka tomu sa vlani zvýšil predaj Smart TV o 20 percent, pričom v tomto roku očakáva spoločnosť GfK ďalší rast na úrovni 12 percent.
Kevin Walsh pokračuje „Trhy s technologickými produktami a službami sú stále vyspelejšie, a faktory špecifické pre jednotlivé krajiny tak majú relatívne väčší podiel na raste než celosvetové alebo regionálne trendy. Počet pripojených spotrebiteľov pritom neustále rastie a mnohí z nich využívajú čím ďalej, tým šršie možnosti pripojenia.“
Hodnoty indexu GfK Connected Consumer pre jednotlivé regióny a krajiny vrátane trendov za posledných päť rokov nájdete na stránke: http://connected-consumer.gfk.com/connected-consumer-index/