18.5.2016 0 Comments

Rôzne možnosti pripojenia najviac využívajú obyvatelia Hongkongu, Severnej Ameriky a Emirátov

V Hongkongu a Severnej Amerike je najvyšší podiel pripojených spotrebiteľov, ale rýchlo ich doháňajú Spojené arabské emiráty

Nový index GfK Connected Consumer hodnotí rozšírenie spôsobov pripojenia v 78 krajinách a ôsmich regiónoch sveta. Umožňuje tak ľahké porovnanie miery využívania pripojenia v jednotlivých populáciách.

Index ukazuje, v ktorých krajinách je najvyššia penetrácia pripojenia celkovo, ale aj podrobnejšie podľa 11 rôznych typov zariadení (smartfóny, tablety, prenosné počítače, stolové počítače, wearables, smart TV, televízne set-top boxy, hracie konzoly, čítačky elektronických kníh, connected cars (inteligentné autá) a inteligentné domácnosti). Sleduje rovnako trendy za posledných päť rokov.

Firmy vďaka tomu môžu porovnať mieru využívania pripojenia v jednotlivých krajinách a regiónoch a odhaliť tak trhové príležitosti v rôznych odvetviach od predaja digitálnych zariadení a prijímanie obsahu až po rozšírenie tradičných technológií do ďalších oblastí, ako je zdravie alebo médiá.

Populácia s najvyššou konektivitou

Pokiaľ sa pozrieme na hodnotenie indexu GfK Connected Consumer za posledné dva roky, na prvých dvoch miestach sa stabilne drží Hongkong a Severná Amerika (USA, Kanada a Mexiko) ako populácia s najvyššou mierou konektivity na svete.

Rýchlo sa im však približujú Spojené arabské emiráty, u ktorých  sa v tomto roku po minulom ôsmom mieste  predpovedá vzostup na tretie miesto. Prognózy rovnako napovedajú, že Švajčiarsko sa z desiateho miesta za rok 2015 vyšplhá na ôsme, čím predbehne Dánsko a Švédsko.

Index GfK Connected Consumer

Poradie v roku 2015

Poradie v roku 2016

 

Hodnota indexu v roku 2015

Hodnota indexu v roku 2016

1

1

Hongkong

1,430

1,486

2

2

Severná Amerika

952

1,062

8

3

Spojené arabské emiráty

829

995

3

4

Nórsko

939

988

4

5

Nemecko

873

940

6

6

Saudská Arábia

836

935

5

7

Veľká Británia

856

916

10

8

Švajčiarsko

801

914

7

9

Dánsko

835

906

9

10

Švédsko

807

875

 

V Chile a Jordánsku konektivita prudko stúpa

Medzi ďalšie krajiny, v ktorých došlo podľa indexu k výraznému nárastu využívania pripojenia, patria Chile a Jordánsko.

Chile si tento rok oproti 27. miestu z roku 2015 polepšilo na 20. miesto a dostalo sa tesne za Taliansko, Írsko a Austráliu. Jordánsko poskočilo z 31. miesta na tohtoročné 23. a predbehlo tak napríklad Cyprus, Omán, Nový Zéland a Belgicko.

Hlavné faktory rastu

Kevin Walsh, vedúci oddelenia pre analýzu trendov a vytváranie prognóz zo spoločnosti GfK, vysvetluje: „Vo všetkých krajinách pozorujeme všeobecný vzostup konektivity. Na trhoch s vysokou mierou rastu, najmä na Strednom východe, v Afrike a na na rozvíjajúcich sa trhoch v Ázii a Tichomorí, je dominantným trendom rozširovanie smartfónov. Ide o primárne – často aj prvé – zariadenie, z ktorého sa používatelia pripájajú k dátovým službám. Tento trend bude pravdepodobne prevládať aj v nasledujúcich dvoch alebo troch rokoch. Vďaka klesajúcim cenám sa bude viac než miliarda spotrebiteľov môcť pripojiť z osobného zariadenia.“

„Na rozvinutých trhoch, predovšetkým v západnej Európe a Severnej Amerike, prispievajú k rastu nové vymoženosti, ktoré ponúkajú spotrebiteľom ďalšie výhody, konkrétne tzv. wearables a connected cars. Veľkú príležitosť predstavuje aj koncept inteligentnej domácnosti, tu sa však očakáva o niečo pozvoľnejšie prijatie zo strany spotrebiteľov.“

Dôležité sú ale aj faktory špecifické pre jednotlivé krajiny. Napriek tomu, že chilská ekonomika sa radí medzi tie slabšie, v tejto krajine sú pomerne priaznivé podmienky pre investovanie a v porovnaní so zbytkom Latinskej Ameriky sa tiež môže pochváliť vysokou penetráciou širokopásmového pripojenia. Vďaka tomu sa vlani zvýšil predaj Smart TV o 20 percent, pričom v tomto roku očakáva spoločnosť GfK ďalší rast na úrovni 12 percent.

Kevin Walsh pokračuje „Trhy s technologickými produktami a službami sú stále vyspelejšie, a faktory špecifické pre jednotlivé krajiny tak majú relatívne väčší podiel na raste než celosvetové alebo regionálne trendy. Počet pripojených spotrebiteľov pritom neustále rastie a mnohí z nich využívajú čím ďalej, tým šršie možnosti pripojenia.“

Hodnoty indexu GfK Connected Consumer pre jednotlivé regióny a krajiny vrátane trendov za posledných päť rokov nájdete na stránke: http://connected-consumer.gfk.com/connected-consumer-index/


Nechajte si posielať prehľad najdôležitejších správ emailom

Mohlo by Vás zaujímať

Tlačové správy

Banky chcú rozšíriť projekt elektronickej komunikácie

09.12.2016 16:16

Slovenská banková asociácia chce rozšíriť projekt elektronickej komunikácie medzi bankami a štátnymi inštitúciami. Cieľom projektu iniciovaného asociáciou a bankami je zjednodušenie, zrýchlenie a zefe ...

Tlačové správy

V rebríčku Technology Fast 500 sa umiestnili štyri firmy zo SR

09.12.2016 16:14

Medzi najrýchlejšie rastúce technologické spoločnosti v Európe sa tento rok prebojovali štyri slovenské firmy. V rebríčku Technology Fast 500 zostavenom pre Európu, Blízky východ a Afriku (EMEA región ...

Tlačové správy

ČR: Rýchlosť, štýl, ostrosť: Monitory AOC k Vianociam

09.12.2016 15:00

Noci jsou delší, studenější a sváteční čas je za rohem. Zatímco někteří už mají na svém vánočním nákupním seznamu vše odfajfkováno, jiní ještě hledají ten pravý dárek. Společnost AOC přichází se čtyřm ...

Žiadne komentáre

Vyhľadávanie

Kyocera - prve-zariadenia-formatu-a4-s-vykonom-a3

Najnovšie videá