Image
23.8.2013 0 Comments

Reklamné praktiky s rúškom tajomstva

Sociálne siete za posledné desaťročie ovládali internetový svet. Dnes je veľmi ťažké nájsť na webe článok, ktorý by neumožňoval stlačenie facebookového Páči sa mi to v podobe obligátneho zdvihnutého palca alebo odštebotanie svojej adresy prostredníctvom Twitteru. Pokiaľ má profil nejakej firmy na takýchto sieťach veľa fanúšikov, dáva sa to do súvislosti s tým, že je firma úspešná a minimálne v rámci internetu veľmi známa. U celebrít sa predpokladá, že čím sú populárnejšie, tým väčší počet nasledovateľov sa okolo ich sociálnych účtov točí. Tu sa, samozrejme, otvára priestor pre tých, ktorí takí populárni nie sú, ale chceli by byť. Takáto popularita sa dá totiž pomerne ľahko kúpiť. V tomto článku sa budeme venovať čoraz akútnejšiemu problému v podobe falošných účtov, zaplatených nasledovateľov a umelých používateľských hodnotení. Poukážeme na to, ako ľahko ich možno získať, a nájdeme odpoveď na otázku, ako často k tomu dochádza. Môže byť takýto čierny marketing pre používateľov nebezpečný? Nech už ste politik, celebrita, výrobca, alebo predajca, popularita je pre vašu profesionálnu kariéru a úspech esenciálna. Ak o vás nikto nikdy nepočul, nemôžete čakať, že sa vaše výrobky budú zo dňa na deň predávať tak dobre ako produkty zabehnutých a známych firiem, prípadne že dokážete v politickej kampani prevalcovať oponenta, ktorý je dlhodobo miláčikom národa. Popularita je pre mnohých nezainteresovaných ľudí často indikácia kvality a bezpečnosti. Ak napríklad narazíte na predajcu, o ktorom ste síce veľa nepočuli (napríklad z dôvodu, že tovar, ktorý predáva, ste doposiaľ ešte nikdy nepotrebovali), ale viete, že je mimoriadne známy medzi inými ľuďmi a všetci ho chvália, zrejme nebudete s nákupom dlho váhať. Naopak, ak narazíte na predajcu, ktorý pôsobí, akoby biznis rozbehol včera a zatiaľ obslúžil toľko zákazníkov, že sa dajú spočítať na prstoch jednej ruky, pravdepodobne nákup dobre zvážite. Takýto sociálny tlak je celkom bežný. Každý nemôže byť expert na všetko, a pokiaľ ...

Článok je uzamknutý

Pokračovanie článku patrí k prémiovému obsahu PC REVUE, ktorý je dostupný pre predplatiteľov. S digitálnym predplatným za 20 € na celý rok získate neobmedzený prístup k uzamknutému obsahu na webe. Objednať si ho môžete TU. Ak už máte digitálne predplatné PC REVUE prihláste sa TU. Ak máte digitálne predplatné Piano, prihláste sa pomocou Piano.


Prihlásiť pomocou členstva PC REVUE
 
Alebo sa prihláste cez službu Piano





Nechajte si posielať prehľad najdôležitejších správ emailom

Mohlo by Vás zaujímať

Archív PCR

Obsah PC REVUE 11/2016

04.11.2016 15:07

OBSAH NOVEMBROVÉHO VYDANIA  MAGAZÍN■ Reportáž: IT GALA 2016■ Microsoft predstavil svoju 3D víziu a Surface Book■ Reportáž: Microsoft Ignite 2016■ Reportáž: Svetlo a tieň sa spojili■ Apple má nov ...

Archív PCR

Kompletné vydanie PC REVUE 11/2016 vo formáte PDF

04.11.2016 13:40

Ak­tuál­ne PC RE­VUE 11/2016 v PDF na stiah­nu­tie pre či­ta­te­ľov. Hes­lo k chrá­ne­né­mu PDF sme Vám pos­la­li mai­lom.

Archív PCR 1

Obsah PC REVUE 10/2016

10.10.2016 15:30

OBSAH OKTÓBROVÉHO VYDANIA  MAGAZÍN■ Editorial: Zašoférujte si, kým ešte môžete■ Reportáž: IFA 2016 – 2. časť■ Reportáž: Huawei Connect 2016■ Reportáž: IBC 2016/Profesionáli prezbrojujú na RAW vid ...

Vyhľadávanie

Kyocera - prve-zariadenia-formatu-a4-s-vykonom-a3

Najnovšie videá