Image
7.5.2015 0 Comments

Reklama v mobilných aplikáciách

V aplikačných obchodoch pre dominantné mobilné platformy môžete niektoré aplikácie zakúpiť a iné stiahnuť zadarmo. Aj vývojári aplikácií distribuovaných zadarmo však chcú za svoju prácu odmenu, a tak mnohé z týchto aplikácií zobrazujú reklamné informácie. Námetom článku je pohľad na problematiku reklamy v aplikáciách očami používateľov aplikácií, vývojárov aj inzerentov. Distribučné modely free aplikácií Pri aplikáciách, ktoré sú na prvý pohľad zadarmo, sa v praxi okrem profitu zo zobrazovaných reklám využíva viac marketingových distribučných modelov. Často používaný je tandem aplikácia zadarmo + platená aplikácia. Účelom aplikácie zadarmo je propagovať platenú aplikáciu formou demoverzie. Podľa výsledkov miniankety medzi používateľmi tabletov z rôznych vekových kategórií do sekcie platených aplikácií v aplikačných obchodoch chodí pravidelne menej než 5 percent oslovených, ale väčšina z nich si približne raz za tri mesiace pozrie aj rebríček top v kategórii platených aplikácií. Podľa praktických skúseností autora s tandemom základnej verzie aplikácie Bluetooth analyzer zadarmo a platenej aplikácie Pro s rozšírenou funkcionalitou pre platformu Windows 8.1 si aplikáciu kúpi približne jeden zo 150 používateľov základnej verzie, a to napriek tomu, že rozšírená aplikácia sa ponúka za druhú najnižšiu cenu 1,99 €. Príklad pomeru stiahnutia základnej aplikácie zadarmo a platenej aplikácie s rozšírenou funkcionalitou Aj demonštračné či „light" aplikácie však v poslednom čase začínajú zobrazovať reklamu, čím odrádzajú potenciálnych záujemcov. Veľmi populárny je model freemium, ktorý využíva nákupy v aplikácii. Základné funkcie sú zadarmo, pokročilejšie si používateľ musí dokúpiť. Ďalšia možnosť je apelovať na snahu spokojných používateľov nejako sa zavďačiť. Preto niektorí vývojári vo vhodnom okamihu (najčastejšie spolu s výzvou na ohodnotenie aplikácie) zobrazia aj číslo svojho účtu. Iní vývojári publikujú platenú aplikáciu za najnižšiu možnú cenu, ktorá má len symbol ...

Článok je uzamknutý

Pokračovanie článku patrí k prémiovému obsahu PC REVUE, ktorý je dostupný pre predplatiteľov. S digitálnym predplatným za 20 € na celý rok získate neobmedzený prístup k uzamknutému obsahu na webe. Objednať si ho môžete TU. Ak už máte digitálne predplatné PC REVUE prihláste sa TU. Ak máte digitálne predplatné Piano, prihláste sa pomocou Piano.


Prihlásiť pomocou členstva PC REVUE
 
Alebo sa prihláste cez službu Piano





Nechajte si posielať prehľad najdôležitejších správ emailom

Mohlo by Vás zaujímať

Magazín

Čo dokáže odhaliť fleet manažment

07.12.2016 15:24

Systémy na monitorovanie vozidiel umožňujú sledovať a zaznamenávať nielen polohu vozidla podľa GPS, ale množstvo iných dôležitých informácií. Vo väčšine prípadov sú to údaje o aktuálnej rýchlosti, otá ...

Magazín

Thunderbolt 3 – jeden konektor pre všetky zariadenia

07.12.2016 15:14

Miniaturizácia klientskych zariadení, predovšetkým mobilných, poskytuje čoraz menej miesta na konektory klasických rozhraní, na druhej strane sa rozširujú možnosti a oblasti použitia týchto zariadení, ...

Magazín

Slovak Telekom ako partner pre Industry 4.0

07.12.2016 00:00

Reakciou na zvýšenie konkurencieschopnosti výrobných firiem súvisiacich s neustále rastúcou dynamikou trhov je nevyhnutnosť skracovať životný cyklus vývoja a prípravy výroby. To všetko pri neustále ra ...

Vyhľadávanie

Kyocera - prve-zariadenia-formatu-a4-s-vykonom-a3

Najnovšie videá