Image
15.5.2014 0 Comments

Rast počtu mobilných SIM kariet sa prudko spomalil

sim_karta.jpg Rast počtu mobilných SIM kariet sa v prvom kvartáli tohto roku prudko spomalil. Po prvý raz od rozšírenia mobilných služieb bol medziročný rast menší ako jeden percentuálny bod. Ku koncu marca tohto roku dosiahla penetrácia 119,8 %, zatiaľ čo v rovnakom období minulého roku to bolo 119,5 %. Medziročný nárast tak predstavoval 0,3 percentuálneho bodu. V prvom kvartáli evidovali mobilní operátori 6,516 milióna kariet, čo je medziročný nárast len o 18 tisíc. Vyplýva to z údajov, ktoré zverejnili jednotliví operátori.

Najväčší medziročný prepad v počte kariet vykázal Orange, keď ku koncu marca mal o 135 tisíc aktívnych kariet menej, a to 2,778 milióna. Slovak Telekom pri počte 2,158 milióna kariet evidoval pokles o 29 tisíc. Naopak, darilo sa O2, keď sa medziročne počet zvýšil o 182 tisíc na 1,580 milióna kariet.

Údaj o penetrácii mobilných služieb je vypočítaný na základe porovnateľnej metodiky, podľa ktorej sa za aktívneho zákazníka považujú zákazníci predplatených služieb, ktorí na svojej SIM karte za posledné tri mesiace uskutočnili najmenej jednu aktívnu operáciu, spolu so zákazníkmi využívajúcimi paušálne služby. Základom pre výpočet penetrácie je počet obyvateľov SR na úrovni 5,44 milióna.

Údaje operátorov pritom zahŕňajú celkový počet klientov, vrátane SIM kariet používaných v technologických zariadeniach, na prevádzku GSM brán, služby mobilného internetu, telemetriu, SIM karty na prevádzku služieb cestného mýta, lokalizačné služby dopravcov, alarmy, kamerové monitorovacie systémy a ďalšie, preto ich nie je možné uviesť ako celkový počet fyzických klientov mobilných operátorov.


Nechajte si posielať prehľad najdôležitejších správ emailom

Mohlo by Vás zaujímať

Prieskumy trhu

CES 2017: BMW i Inside Future a BMW HoloActive Touch – toto je budúcnosť automobilizmu

05.01.2017 09:42

BMW predstavilo nové koncepty a technológie pre autonómne riadené vozidlá. Na tlačovej konferencii bola predstavená štúdia elektromobilu BMW i Inside Future ktorá má za úlohu návštevníkom ukázať ako b ...

Prieskumy trhu

Prieskum: Výdavky na digitálne iniciatívy narastú v priebehu dvoch rokov o 50 %

27.12.2016 00:08

Že sa CIO v Európe, ale aj na strednom východe a v Afrike (región EMEA), zapájajú do digitálneho biznisu, dokazujú výsledky prieskumu Gartner 2017 CIO Agenda. Organizácia plnej polovice z nich sú aktí ...

Prieskumy trhu

Prieskum: Stredoeurópania sa prihlasujú na Facebook sedemkrát denne

23.12.2016 00:05

Spoločnosť Ericsson vo svojom najnovšom vydaní štúdie konštatuje, že telekomunikačný trh v strednej a východnej Európy (CEE) má rastúci trend, najmä vďaka stúpajúcemu používaniu smartfónov a aplikácií ...

Žiadne komentáre

Vyhľadávanie

ITSMF jar

Najnovšie videá