SAMSUNG_022024B Advertisement SAMSUNG_022024B Advertisement SAMSUNG_022024B Advertisement

Prvý kvartál FY 2015-16 spoločnosti Lenovo: ťažké časy na trhu, stabilné výsledky

Tlačové správy
0

Lenovo dnes oznámila svoje výsledky za prvý fiškálny štvrťrok, ktorý skončil 30.6.2015. Kvartálne tržby dosiahli 10,7 miliardy USD s medziročným nárastom o 3 %. Príjmy pred zdanením poklesli za prvý štvrťrok o 80 % na 52 miliónov USD. Čistý príjem sa medziročne znížil o 51 % na 105 miliónov USD.

Spoločnosť Lenovo musí na svojich hlavných trhoch čeliť náročným výzvam. Zaznamenala výrazný pokles na globálnych trhoch s PC a tabletmi, ako aj spomalenie rastu a zosilnenie konkurencie - predovšetkým v Číne - v oblasti smartfónov. V Brazílii a Latinskej Amerike došlo k makroekonomickým zmenám a veľkým výkyvom menových kurzov, rastúcej konkurencii, čím utrpela obzvlášť ziskovosť značky Motorola. Okrem toho spoločnosť Lenovo zaznamenala neustále lavírovanie v dopyte v oblasti podnikových technológií.

Napriek týmto náročným podmienkam spoločnosť Lenovo dosahuje aj naďalej stabilné výsledky. V oblasti PC dosiahla rekordný celosvetový podiel vo výške 20,6 %. Podarilo sa jej získať podiel na trhu v každom regióne a na kritickom trhu v USA dosiahla tretiu priečku s rekordne vysokým podielom 13 %. Spoločnosť Lenovo získala takmer jeden podielový bod a posilnila svoju 3. pozíciu na trhu s tabletmi. Už tretí štvrťrok za sebou zaznamenala v oblasti podnikových technológií kladnú prevádzkovú maržu, pred uhradením povinných účtovných poplatkov. V oblasti smartfónov spoločnosť zrýchlila svoj posun vpred tým, že sa otvorila pre zvyšok trhu, čím dosiahla nárast v tržbách mimo Číny o 68%.

Avšak s ohľadom na finančné výsledky, ktoré nesplnili očakávania, sa spoločnosť Lenovo rozhodla podniknúť rozsiahle, rozhodujúce opatrenia - vrátane lepšieho nastavenia svojej obchodnej činnosti a výrazného znižovania nákladov - s cieľom opätovne dosiahnuť ziskový, udržateľný rast a naplniť svoje dlhodobé ciele.

"V poslednom štvrťroku sme čelili možno najťažším podmienkam na trhu za posledných pár rokov, no i napriek tomu sa nám podarilo dosiahnuť stabilné výsledky. V oblasti PC sme si udržali prvenstvo 9. kvartál po sebe. V oblasti smartfónov sa nám strategický presun z Číny do zvyšku sveta naozaj vyplatil. A v oblasti podnikateľských technológií sme dosiahli prevádzkové PTI za tretí štvrťrok v rade", povedal Yang Yuanqing, predseda predstavenstva a generálny riaditeľ spoločnosti Lenovo. „Ale ak chceme aj naďalej dlhodobo a stabilne rásť, musíme byť proaktívni a vykonať rozhodujúce opatrenia v každej zložke nášho podnikania. Aj naďalej sa budeme snažiť integrovať prvky akvizícií s naším pôvodným zameraním v oblasti mobilných a podnikových technológií a postupne si tak vytvoríme vhodný obchodný model a štruktúru nákladov. Znížime náklady v oblasti PC a zvýšime výkonnosť jednotlivých obchodných skupín s cieľom dosiahnuť priemyselnú konsolidáciu, nárast nášho podielu na trhu a zvýšiť ziskovosť. Tieto kroky sa pokúsime podstúpiť ako rýchlejšia, silnejšia a lepšie usporiadaná spoločnosť."

Konkrétne kroky spoločnosti Lenovo, ktoré je potrebné podniknúť s cieľom dosiahnuť opätovný rast spoločnosti, predstavujú:

  • Reštrukturalizácia obchodnej skupiny zameranej na mobilné technológie (Mobile Business Group) s cieľom vyvážiť vývoj smartfónov, výroby a priemyselných technológií a nastaviť ich tak, aby vynikli vlastnosti produktov značky Lenovo a Motorola, ktoré sa navzájom dopĺňajú. Portfólio ponúkaných produktovbude zjednodušenejšie, modernejšie a bude obsahovať menej modelov, ktoré budú jasne diferencované. Vďaka rýchlejšiemu, menej komplikovanému modelu sa bude môcť spoločnosť jednoduchšie zúčastňovať na rozhodovaní o celkových predajoch a zvýši sa efektivita zavedených opatrení, ktoré už momentálne prebiehajú v globálnom dodávateľskom reťazci. MBG bude aj naďalej zodpovedať za riadenie v oblasti mobilných technológií, teraz však bude vo výraznejšej miere rozvíjať potenciál značky Motorola a navrhovať, vyvíjať a vyrábať smartfónové produkty.
  • Zacielenie a repozíciu obchodnej skupiny zameranej na oblasť podnikových technológií (Enterprise Business Group), ktorá má zaútočiť na najdôležitejšie a najatraktívnejšie segmenty trhu, a to s rýchlejším postupom vpred a väčšou nákladovou konkurencieschopnosťou.
  • Snaha získať rýchlejšie 30 %-ný podiel na trhu s PC s využitím výhod z konsolidácie, dosiahnutím väčšej efektivity svojej činnosti a znížením nákladov na zaistenie udržateľného, ziskového rastu.

Snaha dosiahnuť lepšiu efektivitu vo všetkých funkciách spoločnosti Lenovo. Spoločnosť Lenovo má za cieľ získať vplyv v technológiách, internetových a inovatívnych prístupoch v každej funkcii a dosiahnuť tak zmeny, vďaka ktorým bude rýchlejšia a zákaznícky orientovaná.

Tieto snahy znížia náklady o približne 650 miliónov USD v druhej polovici tohto roka a približne o 1,35 miliardy ročne. Tieto kroky sa týkajú 3 200 ľudí vynímajúc továrenský personál po celom svete. Predstavuje to zhruba 10 % administratívnych zamestnancov a približne 5 % všetkých našich ľudí, ktorých je celkovo asi 60 000. Náklady na reštrukturalizáciu spoločnosti sa odhadujú na 600 miliónov USD s dodatočnými nákladmi navyše na výdavky spojené s inventarizáciou smartfónov približne 300 miliónov USD.

Hrubé príjmy spoločnosti za prvý fiškálny kvartál sa medziročne zvýšili o 22 % na 1,6 miliardy USD, s hrubou maržou 15,4 %. Prevádzkový zisk zaznamenal v tomto štvrťroku medziročný pokles o 67 % na 96 miliónov USD. Základný zisk na akciu v prvom kvartáli bol 0,95 USD centa alebo 7,36 HK centa. Rezerva na splácanie čistého dlhu k 30.6. 2015 predstavovala 0,5 miliardy USD.

Pridať komentár

Mohlo by vás zaujímať

Mohlo by vás zaujímať