Image
16.2.2015 0 Comments

Prvé benchmarky preview verzie DX12

DirectX-12.jpg Anandtech sa pozrel na výkon prvej preview vezie DX12 v známom Swarm deme, porovnal ho s Mantle a aj DX11. Merali odťaženie procesora pri množstvách objektov na obrazovke oproti starému DX11, teda zníženie overheadu.

V zásade DX12 spravilo presne to isté ako Mantle a pekne zvýšilo framerate, prakticky výkony oboch systémov sú veľmi podobné. Jedine Mantle je pri quadcore procesoroch mierne vpredu a napak DX12 je pri dualcore je rýchlejšie. Podľa Oxide games, autorov benchmarku je to rôznym prístupom k dávkam dát a aj tým, že ich benchmark nie je optimalizovaný na oba systémy.

graf1.jpg

Celkovo sú tam malé rozdiely len okolo 1 až 5 fps medzi obomi systémami, čo ukazuje na prakticky rovnaký systém spracovania dát oproti DX11, kde sú často len štvrtinové framerate a teda zatiaľ čo DX11 ide 10 fps, DX12 a Mantle idú aj okolo 40-50 fps.

graf2.jpg

Spolu s výkonom ide hore aj spotreba a tá prakticky kopíruje výkon, kde čím viac DX12 alebo mantle vyžhavia procesor a grafiku tým viac ide hore spotreba. Mantle má znovu vyššiu spotrebu pri štvorjadrách, zatiaľ čo DX12 má svoj peak pri dvojjadrách.

graf3.jpg

Samozrejme toto je len špeciálne pripravená benchmarkové demo sústreďujúce sa na CPU overhead a ak nebude hra s tisíckami objektov na obrazovke, rozdiely budú konkrétne v tejto oblasti menšie. Na druhej strane, vývojárov to môže motivovať k skutočnému zapĺňaniu prostredí objektami.

Čo je však dôležité zistenie a to je to, že pri DX12 a mantle už môže grafiku brzdiť command procesor. Teda grafické karty mávajú len jeden vstup, cez ktorý sa do grafiky zadávajú príkazy a ktorá už pri týchto rýchlostiach začína brzdiť plné využitie GPU, napriek tomu, že nie je výkonom na maxime. Je to situácia, ktorú zrejme ďalšie karty budú obchádzať cez viac command procesorov, napríklad dva ich už má Xbox One.

Je to stále len jedna z hlavných funkcii DX12, ďalšie budú plne predstavené na GDC budúci mesiac.


Zdroj: Sector


Nechajte si posielať prehľad najdôležitejších správ emailom

Mohlo by Vás zaujímať

Produkty

Nový smartfón Microsoftu by sa mal dať rozložiť na veľký tablet

18.01.2017 00:20

Pri kúpe mobilného zariadenia je rozhodujúci aspekt jeho veľkosť. Ak chce používateľ telefonovať a posielať SMS, uprednostní telefón. Ak bude hlavne pracovať s e-mailmi a prehliadať web, hodí sa mu sk ...

Produkty

Cubetto – hračka, ktorá naučí deti základom programovania

18.01.2017 00:30

Alternatívna motessoriovská pedagogika, ktorá sa ukázala ako jeden z najúčinnejších spôsobov výučby detí, sa zameriava na vzdelávanie prostredníctvom hry. Môžu sa však touto metódou deti naučiť  aj pr ...

Produkty 2

iPhone 8 vraj bude mať displej s otvormi, oceľový rám a modem LTE s rýchlosťou sťahovania až do 1 Gb/s

18.01.2017 00:35

Do príchodu iPhonu 8 zostáva ešte niekoľko mesiacov, no už stihol vyvolať obrovskú vlnu záujmu zo strany fanúšikov i analytikov. Apple o detailoch svojho nového vlajkového modelu mlčí, ale objavilo sa ...

Žiadne komentáre

Vyhľadávanie

Kyocer TASK

Najnovšie videá