Image
13.4.2015 0 Comments

Progresívni spotrebitelia majú záujem o tzv. Connected cars

biznis.jpeg V nedávnom prieskume realizovanom v Brazílii, Nemecku, Rusku, Veľkej Británii, USA a Číne malo 5 800 spotrebiteľov odpovedať na otázku, aký typ connected car, teda automobilu prepojeného s vodičom, internetom, ďalšími vozidlami a dopravnou inštruktorkou, ich najviac oslovuje. Spotrebiteľský segment, ktorý GfK označuje ako ´progresívni spotrebitelia´ (leading edge consumers´ = LEC) hodnotil všetky typy týchto konceptov v porovnaní s bežnými spotrebiteľmi ako veľmi atraktívne alebo mimoriadne atraktívne. 

Frank Härtl, Global Lead for Automotive v GfK uvádza: "Progresívni spotrebitelia majú pre automobilový priemysel dvojnásobnú cenu. Pre predaj connected cars predstavujú ´skvelú príležitosť´. Veľmi skoro po uvedení produktu na trh tiež indikujú, kam by sa zvyšné segmenty mohli uberať, pretože idea connected cars sa už pevne uchytila a je stále populárnejšia."

Progresívnych, ale aj bežných spotrebiteľov najviac oslovujú dva koncepty, a síce ultra bezpečné auto (ultra-safe), ktoré vďaka prepojeniu s inými vozidlami a vďaka integrovaným kamerám zaisťuje maximálne bezpečnú jazdu (96 a 87 percent) a tzv. data tracker, čo je auto, ktoré sleduje a vyhodnocuje dáta týkajúce sa využitia vozu, robí diagnostiku, kontroluje náklady na opravy a automaticky zaznamenáva údaje o nehodách (91 a 79 percent).

Na treťom mieste je u progresívnych spotrebiteľov auto, ktoré vie, akú zábavu v aute preferujú (90 percent), zatiaľ čo u bežných spotrebiteľov je na treťom mieste ´sebestačný voz´- teda silný, ale ľahký elektromobil (73 percent).

Posledné miesto obsadil v oboch skupinách spotrebiteľov koncept nezávislého auta. Pretože bol hodnotený nižšie ako ostatné predkladané koncepty, stále je považovaný za príťažlivý - v skupine LEC ho volilo viac ako tri štvrtiny respondentov (81 percent) a v skupine bežných spotrebiteľov dve tretiny respondentov (66 percent).

Zábava a možnosť pripojenia

Ponuku zábavy a možnosť pripojenia hodnotili progresívni spotrebitelia veľmi vysoko, pričom najpríťažlivejšie pre respondentov bolo rozpoznávanie reči v kabíne auta (86 percent), po ňom nasledoval wifi hotspot a palubné systémy k nahrávaniu udalostí (obe možnosti získali 84 percent) a ako tretie sa umiestnilo vyhľadávanie záujmových bodov, napr. miesta na parkovanie (83 percent). Ako posledná skončila možnosť zábavy, ale dosiahla pritom 79 percent - spotrebitelia túto funkciu považovali za príťažlivú.

Toto hodnotenie je obzvlášť zaujímavé v porovnaní s odpoveďami bežných spotrebiteľov. Táto skupina považovala za najzaujímavejšiu funkciu vyhľadávania záujmových bodov, ktorá ale pritom dosiahla iba 57 percent obľúbenosti. Po nej nasledovalo rozpoznávanie reči, wifi hotspot, palubné systémy na nahrávaniu udalostí - všetko s 56 percentami. Aj tu zábava skončila na poslednom mieste - táto funkcia oslovila menej ako polovicu respondentov (47 percent).

Zdroj: gfk.com


Nechajte si posielať prehľad najdôležitejších správ emailom

Mohlo by Vás zaujímať

Prieskumy trhu

CES 2017: BMW i Inside Future a BMW HoloActive Touch – toto je budúcnosť automobilizmu

05.01.2017 09:42

BMW predstavilo nové koncepty a technológie pre autonómne riadené vozidlá. Na tlačovej konferencii bola predstavená štúdia elektromobilu BMW i Inside Future ktorá má za úlohu návštevníkom ukázať ako b ...

Prieskumy trhu

Prieskum: Výdavky na digitálne iniciatívy narastú v priebehu dvoch rokov o 50 %

27.12.2016 00:08

Že sa CIO v Európe, ale aj na strednom východe a v Afrike (región EMEA), zapájajú do digitálneho biznisu, dokazujú výsledky prieskumu Gartner 2017 CIO Agenda. Organizácia plnej polovice z nich sú aktí ...

Prieskumy trhu

Prieskum: Stredoeurópania sa prihlasujú na Facebook sedemkrát denne

23.12.2016 00:05

Spoločnosť Ericsson vo svojom najnovšom vydaní štúdie konštatuje, že telekomunikačný trh v strednej a východnej Európy (CEE) má rastúci trend, najmä vďaka stúpajúcemu používaniu smartfónov a aplikácií ...

Žiadne komentáre

Vyhľadávanie

ITSMF jar

Najnovšie videá