1.3.2013 0 Comments

Prieskum trhu: Hitom minulého roka boli inteligentné televízory

Televízory idú v Českej republike stále na odbyt. V druhej polovici minulého roka si novú obrazovku do domácnosti kúpila štvrtina Čechov. Najväčšiu popularitu zaznamenali "chytré televízie" - tzv. Smart TV, po ktorých siahlo 82% spotrebiteľov. Pre viac ako polovicu z nich motivoval ku kúpe Smart TV rýchly prístup k informáciám na internete (66%), tretinu spotrebiteľov zaujala možnosť sledovať videá a filmy v online videopožičovniach (36%), alebo prostredníctvom YouTube (36%). Vyplynulo to z decembrového prieskumu LG Electronics CZ medzi 626 respondentmi.

"Spotrebitelia postupne objavujú výhody, ktoré im televízory s funkciou Smart TV v každodennom živote prinášajú. Sledovať programy a videá online, zdieľať svoje fotografie alebo byť v neustálom kontakte s priateľmi a blízkymi sú len niektoré z nich. Pre spoločnosť LG je Smart TV oblasť, do ktorej chce investovať aj v budúcnosti, aby svojim zákazníkom priniesla nielen výbornú kvalitu obrazu, ale aj jedinečné interaktívne zážitky ", uvádza Martin Malý, tlačový hovorca LG Electronics.

Českí spotrebitelia tradične patria medzi milovníkov nových technologických trendov. Nie je preto divu, že takmer polovica z nich (44%) presne vedela, čo funkcia Smart TV znamená a na čo ju môžu na svojom televízore využiť. Podľa prieskumu hrá pri výbere nového televízora nemenej dôležitú úlohu aj obchod, v ktorom si zákazník televízor kupuje. Česi viac než internetovým nákupnom serverom dôverujú kamenným obchodom, kde si nový televízor kupuje viac ako polovica zákazníkov (61%).

Výskum spoločnosti LG sa tiež zameral na zvyky spotrebiteľov pri užívaní televízora s funkciou Smart TV. Najobľúbenejšou aktivitou je pre 61% opýtaných vyhľadávanie informácií na internete. Druhé miesto zaujalo sledovanie dokumentov a seriálov z online videopožičovní (33%). Treťou najobľúbenejšou aktivitou je sledovanie videa prostredníctvom YouTube (32%).

Spoločnosť LG patrí medzi prvých troch výrobcov Smart TV, ktoré sa najčastejšie spomínajú spotrebiteľovi. Na českom a slovenskom trhu ponúka desiatky typov televízorov v rôznych uhlopriečkach s funkciou Smart TV. Poslednou novinkou uvedenou na trh je 84-palcový LG Ultra HD televízor, ktorý si zákazníci môžu zakúpiť aj v tuzemsku za 19,499 eur.

LG ku svojim Smart televízorom okrem iného ponúka aj magický ovládač ocenený nezávislou organizáciou TEST vydávajúcou časopis dTest, či praktické a zábavné smart aplikácie. Jednou z posledných noviniek je aplikácia TV SME, v ktorej užívateľ nájde rôzne videá vrátane spravodajstva či zábavných relácií; rovnako tak boli spustené Voyo.cz, Voyo.sk a HBO Go pre Českú republiku a Slovensko.


Nechajte si posielať prehľad najdôležitejších správ emailom

Mohlo by Vás zaujímať

Biznis

Šiesty ročník STARTUP AWARDS pozná víťazov a obsahom aj návštevnosťou prekonal všetky predchádzajúce

06.12.2016 00:15

Tohtoročné Startup Awards, ktoré sa konali v piatok 2. decembra v bratislavskom Istropolise, už majú svojich víťazov. V súťaži vyberala zahraničná odborná porota spomedzi dvanástich nápadov celkom v š ...

Biznis

Amazon bude prevážať dáta v kamiónoch. Chce tak ušetriť čas

05.12.2016 10:02

Na svojej používateľskej konferencii re:Invent predstavil Amazon nový spôsob, ako môžu zákazníci presúvať veľké objemy dát do jeho cloudovej služby Amazon Web Services (AWS). Pre veľké firmy, ktoré c ...

Biznis 1

Xiaomi vraj neutrpí poklesom predaja smartfónov, živia ho iné zdroje

02.12.2016 00:19

Prepad predaja smartfónov na čínskom trhu nebude mať významný dosah na spoločnosť Xiaomi, pretože bude kompenzovaný predajom inteligentných domácich spotrebičov a príjmami zo softvéru. Povedal to star ...

Žiadne komentáre

Vyhľadávanie

Kyocera - prve-zariadenia-formatu-a4-s-vykonom-a3

Najnovšie videá