SAMSUNG_022024C Advertisement SAMSUNG_022024C Advertisement SAMSUNG_022024C Advertisement

Prieskum spoločnosti MasterCard odhaľuje prehľad o mobilných platbách na základe trinástich miliónov komentárov

Tlačové správy
0
Spoločnost MasterCarddnes zverejnila druhú výročnú celosvetovú štúdiu MasterCard Mobile Payment Study, ktorá sledovala vyše 13 miliónov komentárov na Twitteri, Facebooku a internetových blogoch a fórach z celého sveta. Štúdia ukázala zlepšujúci sa postoj k mobilným platbám a rýchly nárast používania strany spotrebiteľov a akceptácie zo strany obchodníkov. Obchodníci vykazujú až 88% pozitívne hodnotenie, pričom mnohí z nich považujú akceptáciu mobilných platieb za konkurenčnú výhodu. Keďže spotrebitelia sú čoraz prístupnejší mobilným spôsobom platby, obchodníci, ktorí takéto spôsoby platby nepodporujú, sa môžu časom ocitnúť v nevýhode.

Výskum upozorňuje na rok 2013 ako na rok, v ktorom mobilné platby prešli od „konceptu k osvojeniu." „Osvojitelia," čiže tí, ktorí si mobilné platby osvojili a začali ich používať, boli iniciátormi 81 % všetkých skúmaných konverzácií v roku 2013. Toto zistenie predstavuje zvrat v porovnaní s rokom 2012, keď malo skúsenosti s produktom iba 32 % ľudí diskutujúcich o mobilných platbách. Hoci opatrnosť v súvislosti s mobilnými platbami naďalej pretrváva, štúdia ukazuje, že spotrebitelia a obchodníci prešli od otázok typu „prečo používať mobilné platby?" k otázkam typu „ktorá možnosť mobilnej platby by sa mala využiť?" Rok 2014 môže byť teda rokom, počas ktorého sa budú vytvárať dlhodobé preferencie mobilných značiek a nakupovania, čo znamená, že tým, ktorí uvažujú o mobilných platbách, by sa mohlo vyplatiť pridať sa k tomuto novému trendu.

Spotrebitelia si osvojujú riešenia mobilných platieb:

  • Osvojenie stúpa, rozpaky ustupujú: Rozpaky súvisiace s možnosťami mobilných platieb, zistené v roku 2012, nahradili diskusie zameriavajúce sa na kvalitu a odolnosť rôznych produktov. Prieskum ukazuje, že spotrebitelia prešli od otázok, či vôbec mobilné platby využívať (tretia najdiskutovanejšia téma v roku 2012) k rozhodovaniu sa, ktorú možnosť mobilnej platby by mali používať (druhá najdiskutovanejšia téma v roku 2013).
  • Výrazne zmeny v konverzáciách: Spotrebitelia, ktorí si osvojili nové možnosti platby, teraz udávajú tón vo väčšine konverzácií (81 %). V roku 2012 boli v ich pozícii so 68 %ami spotrebitelia, ktorí nové možnosti zatiaľ využívať nezačali. To naznačuje, že spotrebitelia prešli od diskusií o mobilných platbách po testovanie ich rôznych možností.
  • Pozitívnejšie ladené konverzácie: Nálady vo vzťahu k mobilným platbám sa medzi „osvojiteľmi" výrazne zlepšili (74 % v roku 2013, 58 % v roku 2012). Spotrebitelia, ktorí si zatiaľ nový spôsob platby neosvojili, sú naďalej rovnako presvedčení (79 % v roku 2013, 76 % v roku 2012). To dokazuje, že užívateľská skúsenosť, technická kvalita a sieť akceptujúca tento spôsob platby sa pre spotrebiteľov zlepšuje.
  • Užívateľská skúsenosť je lepšia, ale dá sa urobiť viac: Nálady spotrebiteľov súvisiace s ich skúsenosťou s transakciami sa zlepšili (63 % v roku 2013, 58 % v roku 2012). Užívateľská skúsenosť však naďalej poskytuje priestor na zlepšovanie, keďže u spotrebiteľov figuruje ako dôvod nespokojnosti.

Impulz pre obchodníkov:

  • Miera akceptácie je dôležitá: Miera akceptácie u obchodníkov je najviditeľnejšou témou, ktorá stála za vznikom 15 % konverzácií a 48 % konverzácií týkajúcich sa konkrétne obchodníkov. Prieskum ukazuje, že spotrebitelia aj obchodníci mobilné platby podporujú (86 %), čo bude v roku 2014 pravdepodobne viesť k vyššej miere akceptácie u obchodníkov. Postoj obchodníkov sa v priebehu roku 2012 zmenil z prekážky pre spotrebiteľov, ktorí si nový spôsob platby zatiaľ neosvojili, k celkovo najčastejšie diskutovanej pozitívnej téme v roku 2013.
  • Zapojenie obchodníkov: Obchodníci tvoria 22 % konverzácií a miera pozitívnych nálad sa u nich pohybuje na úrovni 88 %. Prieskum zistil, že v prípade takmer 90 % konverzácií obchodníkov boli iniciátormi tí, ktorí uplatňujú mobilné riešenia v praxi. Obchodníci, ktorí si novú možnosť platby zatiaľ neosvojili, sa na spoločenské médiá obracajú predovšetkým v snahe získať radu v oblasti mobilných platieb od iných obchodníkov.
  • Pohodlné riešenie: Obchodníci, ktorí akceptujú mobilné riešenia, poukazujú na pohodlnosť ako na kľúčový faktor s pozitívnym/neutrálnym hodnotením na úrovni 97 %. Prieskum naznačuje, že obchodníci diskutujú o výhodách mobilných platieb tak pre nich samotných, ako aj pre spotrebiteľov a v mnohých prípadoch ich vnímajú ako odlišujúci prvok pre ich podnikanie.

Treba viac informácií o bezpečnosti:

  • Rozpaky nad bezpečnosťou: Kľúčovú úlohu pre úspech a všeobecné prijatie mobilných platieb bude zohrávať dôraz na vzdelávanie spotrebiteľov. Pochybnosti v súvislosti s bezpečnosťou viedli k negatívnemu hodnoteniu na úrovni 66 %.
  • Príležitosť na vzdelávanie: Napriek výraznej bezpečnosti existuje neistota v tom, ako bude mobilná technológia ovplyvňovať procesy slúžiace na zvrátenie podvodných alebo neautorizovaných platieb. Spotrebiteľov, ktorí používajú k mobilným platbám technológie MasterCard, chráni pred podvodnými nákupy pravidlá spoločnosti MasterCard (http://www.mastercard.us/zero-liability.html).

Mobilné platby MasterCard umožňuje služba MasterPass
MasterPass, digitálna služba spoločnosti MasterCard, zjednodušuje nakupovanie pomocou pripojených zariadení vrátane počítačov, tabletov a smartfónov. Spotrebitelia si vďaka nej môžu pohodlne a bezpečne ukladať informácie o svojej karte MasterCard a iných značkových kreditných, debetných a predplatených kartách - vrátane produktov spoločnosti Visa, American Express, Discover a iných - adresáre, atď. Zjednodušuje sa tým proces dokončenia transakcie z ľubovoľného pripojeného zariadenia, predovšetkým pokiaľ ide o zariadenia s menšími displejmi.

Službu MasterPass akceptuje vyše 30 000 obchodníkov, vrátane J. Crew, Books Brothers, Orvis, Live Nation-Ticketmaster a Singapore Airlines. Je dostupná v Austrálii, Kanade, Taliansku, Spojenom kráľovstve a Spojených štátoch, pričom čoskoro bude okrem iných krajín expandovať aj do Belgicka, Brazílie, Číny, Francúzska, Izraela, Holandska, Singapuru a Španielska.

Pridať komentár

Mohlo by vás zaujímať

Mohlo by vás zaujímať