Image
6.3.2014 0 Comments

Prieskum: Slovenské ženy sa v počítačoch vyznajú viac ako si muži myslia

zena_pocitac2.jpg Ženy sú pri výbere počítača oveľa pragmatickejšie ako si muži myslia. Na farbe ženám záleží menej ako sa očakávalo, pokiaľ už volia výraznú farbu, vyberú si fialovú. Omnoho väčší dôraz kladú na výkon, výdrž batérie a možnosť používať notebook aj ako tablet, čo teda znamená, že preferujú formát zariadenia „2 v 1".

Najnovší prieskum spoločnosti Intel úplne vyvracia obvyklé stereotypy o počítačovo negramotných blondínkach s ružovými laptopmi. Ženy sa vo svete IT orientujú omnoho lepšie ako si muži myslia a navyše sú pri výbere aj praktickejšie. Prieskum spoločnosti Intel sa realizoval v ČR, Maďarsku a Slovensku medzi 1 877 respondentmi vo veku 20 až 40 rokov, z toho bolo 1 239 žien a 638 mužov.

Ženy nie sú také „IT blondíny" ako si muži myslia

Čo sa týka výberu počítača, muži majú tendenciu vidieť svoje polovičky ako netechnické a neschopné správneho výberu. Ako úplne mylný sa ukázal názor, že ženy vyberajú notebooky podľa farby a dizajnu a na výkon či procesor vôbec neberú ohľad.

graf-1.jpg

U mužov je poradie na prvých štyroch miestach výkon, procesor, cena a výdrž, ďalej je to rovnaké ako u žien. Výsledky sú si vo všetkých troch krajinách vzácne podobné.

Ženy aj muži sa dokonale zhodujú, pokiaľ ide o možnosti odpojiť od notebooku obrazovku a používať ju samostatne ako tablet. Konvertibilitu by uvítalo 71,5 % žien a 70 % mužov. Za prístroj s odnímateľnou obrazovkou by potom väčšina žien (81 %) bola ochotná priplatiť maximálne do 120 eur, muži v ČR a SR sú o niečo málo benevolentnejší. Obdobne láka aj dotykové ovládanie (72 % žien a 73,4 % mužov).

Pokiaľ dáme ženám na výber medzi tabletom a kategóriou „dva v jednom" a ultrabookom, osemkrát viac žien by si vybralo „dva v jednom", u mužov by to bolo dokonca jedenásťkrát viac. Maďarským špecifikom je vysoká dôvera k formátu „dva v jednom" medzi ženami - ako svoj vysnívaný ich vidí iba jedna tretina. Stolný počítač u žien neletí, vybralo by si ho len 5 % respondentiek. Muži k stolným počítačom tiahnu viac (16,5 %), pretože sa viac venujú hraniu počítačových hier.

Na farbe nezáleží, a keď už, vedie čierna, strieborná, červená a fialová

Z prieskumov vyšlo najavo, že farba počítača nehrá pre takmer 43 % žien rolu, v Českej republike je to dokonca 54 %. Vo farebnej palete u žien na Slovensku prekvapivo víťazí konzervatívna čierna pred striebornou a ďalšími výraznejšími farbami v poradí červená, fialová, biela, modrá a zelená. Pre oranžovú, žltú alebo ružovú by sa rozhodla už len približne jedna žena zo sto. V porovnaní so ženami v ČR a SR volia Maďarky farby, ktoré sú viac v súlade so stereotypmi vychádzajúcimi z pohlavia, ako je napríklad ružová a biela.

graf-2.jpg


Nechajte si posielať prehľad najdôležitejších správ emailom

Mohlo by Vás zaujímať

Prieskumy trhu

Predaj tabletov klesá aj v treťom štvrťroku. Najviac to pocítili Apple a Samsung, Amazon, naopak, raketovo rastie

08.11.2016 00:10

Podľa predbežných údajov spoločnosti IDC v treťom štvrťroku 2016 (3Q16) pokračoval na svetových trhoch prepad dodávok tabletov. Hoci dodávky v 3Q16 vzrástli v porovnaní s druhým štvrťrokom 2016 o 9,8 ...

Prieskumy trhu 2

Prieskum: Po akých počítačoch túžia Slováci, ako často ich menia a koľko sú ochotní zaplatiť

04.11.2016 00:12

Spotrebiteľský prieskum Microsoftu odhalil niekoľko zaujímavých atribútov. Slováci, ale aj Česi si na nákup notebooku či tabletu radšej zájdu do kamenného obchodu. V e-shopoch nakupujú najmä mladí ľud ...

Prieskumy trhu

Samsung aj Apple vedú rebríček. Z podielu im však stále viac ukrajujú čínske značky

02.11.2016 00:07

Podľa prieskumu spoločnosti IDC sa v treťom štvrťroku 2016 dodalo na svetový trh 362,9 milióna smartfónov. Aj napriek stiahnutiu Samsung Galaxy Note 7 objem dodávok v medziročnom porovnaní vzrástol o  ...

Žiadne komentáre

Vyhľadávanie

Kyocera - prve-zariadenia-formatu-a4-s-vykonom-a3

Najnovšie videá