Image
6.3.2014 0 Comments

Prieskum: Slovenské ženy sa v počítačoch vyznajú viac ako si muži myslia

zena_pocitac2.jpg Ženy sú pri výbere počítača oveľa pragmatickejšie ako si muži myslia. Na farbe ženám záleží menej ako sa očakávalo, pokiaľ už volia výraznú farbu, vyberú si fialovú. Omnoho väčší dôraz kladú na výkon, výdrž batérie a možnosť používať notebook aj ako tablet, čo teda znamená, že preferujú formát zariadenia „2 v 1".

Najnovší prieskum spoločnosti Intel úplne vyvracia obvyklé stereotypy o počítačovo negramotných blondínkach s ružovými laptopmi. Ženy sa vo svete IT orientujú omnoho lepšie ako si muži myslia a navyše sú pri výbere aj praktickejšie. Prieskum spoločnosti Intel sa realizoval v ČR, Maďarsku a Slovensku medzi 1 877 respondentmi vo veku 20 až 40 rokov, z toho bolo 1 239 žien a 638 mužov.

Ženy nie sú také „IT blondíny" ako si muži myslia

Čo sa týka výberu počítača, muži majú tendenciu vidieť svoje polovičky ako netechnické a neschopné správneho výberu. Ako úplne mylný sa ukázal názor, že ženy vyberajú notebooky podľa farby a dizajnu a na výkon či procesor vôbec neberú ohľad.

graf-1.jpg

U mužov je poradie na prvých štyroch miestach výkon, procesor, cena a výdrž, ďalej je to rovnaké ako u žien. Výsledky sú si vo všetkých troch krajinách vzácne podobné.

Ženy aj muži sa dokonale zhodujú, pokiaľ ide o možnosti odpojiť od notebooku obrazovku a používať ju samostatne ako tablet. Konvertibilitu by uvítalo 71,5 % žien a 70 % mužov. Za prístroj s odnímateľnou obrazovkou by potom väčšina žien (81 %) bola ochotná priplatiť maximálne do 120 eur, muži v ČR a SR sú o niečo málo benevolentnejší. Obdobne láka aj dotykové ovládanie (72 % žien a 73,4 % mužov).

Pokiaľ dáme ženám na výber medzi tabletom a kategóriou „dva v jednom" a ultrabookom, osemkrát viac žien by si vybralo „dva v jednom", u mužov by to bolo dokonca jedenásťkrát viac. Maďarským špecifikom je vysoká dôvera k formátu „dva v jednom" medzi ženami - ako svoj vysnívaný ich vidí iba jedna tretina. Stolný počítač u žien neletí, vybralo by si ho len 5 % respondentiek. Muži k stolným počítačom tiahnu viac (16,5 %), pretože sa viac venujú hraniu počítačových hier.

Na farbe nezáleží, a keď už, vedie čierna, strieborná, červená a fialová

Z prieskumov vyšlo najavo, že farba počítača nehrá pre takmer 43 % žien rolu, v Českej republike je to dokonca 54 %. Vo farebnej palete u žien na Slovensku prekvapivo víťazí konzervatívna čierna pred striebornou a ďalšími výraznejšími farbami v poradí červená, fialová, biela, modrá a zelená. Pre oranžovú, žltú alebo ružovú by sa rozhodla už len približne jedna žena zo sto. V porovnaní so ženami v ČR a SR volia Maďarky farby, ktoré sú viac v súlade so stereotypmi vychádzajúcimi z pohlavia, ako je napríklad ružová a biela.

graf-2.jpg


Nechajte si posielať prehľad najdôležitejších správ emailom

Mohlo by Vás zaujímať

Prieskumy trhu

CES 2017: BMW i Inside Future a BMW HoloActive Touch – toto je budúcnosť automobilizmu

05.01.2017 09:42

BMW predstavilo nové koncepty a technológie pre autonómne riadené vozidlá. Na tlačovej konferencii bola predstavená štúdia elektromobilu BMW i Inside Future ktorá má za úlohu návštevníkom ukázať ako b ...

Prieskumy trhu

Prieskum: Výdavky na digitálne iniciatívy narastú v priebehu dvoch rokov o 50 %

27.12.2016 00:08

Že sa CIO v Európe, ale aj na strednom východe a v Afrike (región EMEA), zapájajú do digitálneho biznisu, dokazujú výsledky prieskumu Gartner 2017 CIO Agenda. Organizácia plnej polovice z nich sú aktí ...

Prieskumy trhu

Prieskum: Stredoeurópania sa prihlasujú na Facebook sedemkrát denne

23.12.2016 00:05

Spoločnosť Ericsson vo svojom najnovšom vydaní štúdie konštatuje, že telekomunikačný trh v strednej a východnej Európy (CEE) má rastúci trend, najmä vďaka stúpajúcemu používaniu smartfónov a aplikácií ...

Žiadne komentáre

Vyhľadávanie

Kyocer TASK

Najnovšie videá