Image
8.3.2013 0 Comments

Prieskum: Pri internetovom nákupe Slováci preferujú dobierku

internet_nakup.jpg Dobierka je i naďalej najčastejším spôsobom platby za tovar nakúpený na internete. Skúsenosti s ňou má až 83 percent Slovákov. Na druhej priečke sa umiestnil internet banking so 43 percentami a na tretej platba kartou, ktorú používa 26 percent ľudí nakupujúcich online. Vyplýva to z prieskumu, ktorý na vzorke približne 2200 respondentov používajúcich internet urobila výskumná agentúra NMS Market Research a nezávislý internetový portál Heureka.sk, ktorý porovnáva slovenské e-shopy, ich tovary a ceny.

"Vysoká popularita dobierky prezrádza, že ľudia majú obavy platiť za tovar vopred. Dôveryhodnosť internetových obchodov si však môžu ľahko overiť napríklad čítaním recenzií iných spotrebiteľov. Dobrý e-shop je navyše väčšinou aj držiteľom certifikátu Overené zákazníkmi," vysvetlil projektový manažér Heureka.sk Kamil Demuth.

Platbu v sídle obchodu využíva 17 percent ľudí nakupujúcich online. Skúsenosť s ňou má až 20 percent mužov, ale len 11 percent opýtaných žien. Podľa psychológa Andreja Kuruca, odborníka na rodovú problematiku, majú ženy viac úloh spojených so starostlivosťou o domácnosť a deti, a teda menej času cestovať do výdajní e-shopov. Preto im platby z domu pomáhajú zosúladiť pracovný a rodinný život.

Rastúcej popularite sa tešia aj moderné spôsoby platieb, akými sú mikroplatobné systémy, platobné tlačidlá či platby cez SMS správy. Skúsenosť s platbou na splátky za tovar kúpený cez internet má šesť percent respondentov.


Nechajte si posielať prehľad najdôležitejších správ emailom

Mohlo by Vás zaujímať

Prieskumy trhu

CES 2017: BMW i Inside Future a BMW HoloActive Touch – toto je budúcnosť automobilizmu

05.01.2017 09:42

BMW predstavilo nové koncepty a technológie pre autonómne riadené vozidlá. Na tlačovej konferencii bola predstavená štúdia elektromobilu BMW i Inside Future ktorá má za úlohu návštevníkom ukázať ako b ...

Prieskumy trhu

Prieskum: Výdavky na digitálne iniciatívy narastú v priebehu dvoch rokov o 50 %

27.12.2016 00:08

Že sa CIO v Európe, ale aj na strednom východe a v Afrike (región EMEA), zapájajú do digitálneho biznisu, dokazujú výsledky prieskumu Gartner 2017 CIO Agenda. Organizácia plnej polovice z nich sú aktí ...

Prieskumy trhu

Prieskum: Stredoeurópania sa prihlasujú na Facebook sedemkrát denne

23.12.2016 00:05

Spoločnosť Ericsson vo svojom najnovšom vydaní štúdie konštatuje, že telekomunikačný trh v strednej a východnej Európy (CEE) má rastúci trend, najmä vďaka stúpajúcemu používaniu smartfónov a aplikácií ...

Žiadne komentáre

Vyhľadávanie

Kyocer TASK

Najnovšie videá