Image
3.8.2012 0 Comments

Prieskum: Cez internet nakupujeme najviac oblečenie

nakupovanie_internet.jpeg Skúsenosti s nakupovaním cez internet má väčšina internetovej populácie. Až 85 % opýtaných už cez internet nakupovalo, zatiaľ čo len 15 % sa vyjadrilo, že takúto skúsenosť ešte nemá. Vyplýva to z prieskumu, ktorý uskutočnila agentúra TNS Slovakia v júli tohto roku na vzorke 500 respondentov. Až 51 % ľudí spomedzi tých, ktorí majú skúsenosti s online obchodmi, cez internet nakupuje hlavne oblečenie a obuv. Necelá polovica nakupuje prostredníctvom internetu aj knihy (48 %) a elektroniku (45 %). Medzi najčastejšie nakupované tovary na internete patria aj mobilné telefóny (30 %), lístky na rôzne podujatia a parfumy (oba po 28 %), hry a hračky (23 %), autá, autodoplnky a autopríslušenstvo (20 %).

Prostredníctvom internetu nakupujú predovšetkým ľudia s vyšším vzdelaním. Naopak, online nakupovanie využívajú v menšej miere respondenti so základným vzdelaním, starší ľudia a obyvatelia malých obcí. Muži na rozdiel od žien nakupujú viac elektroniku, mobilné telefóny, auto, autodoplnky a autopríslušenstvo, softvér a hardvér. Naopak, ženy zase viac nakupujú oblečenie, obuv, parfumy, kozmetiku, šperky a hodinky.

Ako ďalej vyplýva z prieskumu, vysokoškolsky vzdelaní ľudia nakupujú v porovnaní s ostatnými viac knihy, lístky na rôzne podujatia, letenky, cestovné zájazdy, nábytok, vybavenie domácností, finančné služby, poistenie a tiež vzdelávacie služby. Obyvatelia Bratislavského kraja a ľudia z veľkých miest kupujú hlavne lístky na rôzne podujatia, letenky, cestovné zájazdy, parfumy a kozmetika. Ľudia v strednom veku nakupujú viac hry, hračky a tiež lístky na rôzne podujatia.


Nechajte si posielať prehľad najdôležitejších správ emailom

Mohlo by Vás zaujímať

Prieskumy trhu

CES 2017: BMW i Inside Future a BMW HoloActive Touch – toto je budúcnosť automobilizmu

05.01.2017 09:42

BMW predstavilo nové koncepty a technológie pre autonómne riadené vozidlá. Na tlačovej konferencii bola predstavená štúdia elektromobilu BMW i Inside Future ktorá má za úlohu návštevníkom ukázať ako b ...

Prieskumy trhu

Prieskum: Výdavky na digitálne iniciatívy narastú v priebehu dvoch rokov o 50 %

27.12.2016 00:08

Že sa CIO v Európe, ale aj na strednom východe a v Afrike (región EMEA), zapájajú do digitálneho biznisu, dokazujú výsledky prieskumu Gartner 2017 CIO Agenda. Organizácia plnej polovice z nich sú aktí ...

Prieskumy trhu

Prieskum: Stredoeurópania sa prihlasujú na Facebook sedemkrát denne

23.12.2016 00:05

Spoločnosť Ericsson vo svojom najnovšom vydaní štúdie konštatuje, že telekomunikačný trh v strednej a východnej Európy (CEE) má rastúci trend, najmä vďaka stúpajúcemu používaniu smartfónov a aplikácií ...

Žiadne komentáre

Vyhľadávanie

ITSMF jar

Najnovšie videá