Image
27.1.2014 0 Comments

Prehľad: Aký bude svet televízorov v roku 2014?

Veľtrh spotrebnej elektroniky CES 2014 v Las Vegas zo začiatku januára poodhalil, akým smerom sa budú uberať trendy vo svete televízorov tento rok. Pozrite si, aké to sú.

Zakrivené TV

Jeden z posledných hitov, ktoré zažili boom aj na tohtoročnom CES, sú zakrivené televízory, ktoré z domácností urobia skutočné domáce kino. Už sa síce o nich hovorí nejaký čas, no zdá sa, že práve krivky budú v najbližšom období hrať prím. Zatiaľ sa to bude týkať zrejme len solventnejších zákazníkov, to sme však nedávno hovorili aj o 4K televízoroch, ktoré dnes možno už aj u nás dostať za veľmi agresívne ceny.

Každopádne veľkoformátové zakrivené televízory sú dnes vlajkovými loďami všetkých významných hráčov na poli spotrebnej elektroniky. Spájajú v sebe to najlepšie na dokonalý zážitok zo sledovania filmu či hrania hier.

Kvalitnejšie obrazovky

Jeden z najdôležitejších trendov, ktorý zrejme už tento rok naberie viac na obrátkach, je zobrazovanie technológiou Ultra HD, ktorú možno poznáte pod názvom 4K. Je to relatívne nový štandard, ktorý má štyrikrát viac zobrazovacích bodov ako fll HD obrazovky. Tomu zodpovedá aj kvalita obrazu.

4K_Sense.jpg

Ich väčšej popularite doteraz bránila pomerne vysoká cena. Dnes sú však tieto televízory oveľa dostupnejšie. Napríklad čínsky Changhong, jeden z najväčších svetových výrobcov televízorov, aj na slovenskom trhu predáva 4K televízor za cenu full HD televízora.

Plazmy na ústupe

Ešte nedávno sme si pri kúpe nového televízora kládli otázku, či to bude plazma alebo LCD televízor. Túto otázku si však budeme klásť čoraz menej. Kým ešte pred pár rokmi plazmové televízory ťažili najmä zo svojho kvalitného obrazu, dnes túto výhodu dobehli a predbehli technológie LED či OLED. Týka sa to najmä kvality obrazu, zobrazovania čiernej farby a dynamiky obrázkov, ktorými sa plazmové televízory pýšili.

Viacerí veľkí výrobcovia v poslednom čase ohlásili znižovanie počtu kusov dodaných na trh alebo dokonca definitívny koniec výroby plaziem. Rok 2014 podľa všetkého tento trend len potvrdí.

12.jpg

Naše televízory budú viac „smart"

Tento rok pribudne do našich domácností viac televízorov so smart funkciami, hracími možnosťami, ponukou aplikácií a, samozrejme, pripojením na internet a iné zariadenia. Dôvod je jednoduchý - ich ceny klesajú, naopak, rastú možnosti ich využitia. Predovšetkým nás však čaká rozmach sledovania videa na internete. Švédska spoločnosť Ericsson odhaduje, že v najbližšom období by sledovanie videa na internete malo narásť každý rok o 60 %. To podľa všetkého zmení aj spôsob fungovania vizuálnych médií.

Trend sa posúva smerom k aktívnejšiemu divákovi. Ten už nebude pasívnym recipientom televízneho programu. Bude si vyberať, čo a kedy chce sledovať - to znamená rozmach služieb ako video-on-demand. VoD oceníte doma, keď práve v televízii nedávajú nič zaujímavé alebo keď ste neustále v pohybe a nemáte čas svoj obľúbený program dopozerať. V takom prípade ho jednoducho zastavíte a dopozeráte neskôr na svojom tablete hoci vo vlaku či na letisku. Stačí mať internetové pripojenie a predplatenú príslušnú on-demand službu.

Entertainment Center.jpg

A tých je aj u nás už teraz niekoľko - HBO Go, Filmbox Live, rôzne služby káblových a mobilných operátorov. A ktovie, možno čoskoro aj na slovenské obrazovky dorazí z Ameriky najobľúbenejšia VoD služba sveta Netflix. Nechajme sa prekvapiť.

Súvisiace články:

Svetové dodávky 4K panelov by mali dosiahnuť zhruba 10 mil. kusov

Bude rok 2014 rokom hardvérových startupov?


Nechajte si posielať prehľad najdôležitejších správ emailom

Mohlo by Vás zaujímať

Prieskumy trhu

CES 2017: BMW i Inside Future a BMW HoloActive Touch – toto je budúcnosť automobilizmu

05.01.2017 09:42

BMW predstavilo nové koncepty a technológie pre autonómne riadené vozidlá. Na tlačovej konferencii bola predstavená štúdia elektromobilu BMW i Inside Future ktorá má za úlohu návštevníkom ukázať ako b ...

Prieskumy trhu

Prieskum: Výdavky na digitálne iniciatívy narastú v priebehu dvoch rokov o 50 %

27.12.2016 00:08

Že sa CIO v Európe, ale aj na strednom východe a v Afrike (región EMEA), zapájajú do digitálneho biznisu, dokazujú výsledky prieskumu Gartner 2017 CIO Agenda. Organizácia plnej polovice z nich sú aktí ...

Prieskumy trhu

Prieskum: Stredoeurópania sa prihlasujú na Facebook sedemkrát denne

23.12.2016 00:05

Spoločnosť Ericsson vo svojom najnovšom vydaní štúdie konštatuje, že telekomunikačný trh v strednej a východnej Európy (CEE) má rastúci trend, najmä vďaka stúpajúcemu používaniu smartfónov a aplikácií ...

Žiadne komentáre

Vyhľadávanie

qubitconference

Najnovšie videá