Image
5.9.2014 0 Comments

Predstavujeme slovenské startupy: ProfitUp – riešenie BI pre maloobchod sa dá urobiť aj jednoducho

ProfitUp je riešenie business intelligence určené na zber, spracovanie a analýzu veľkého množstva maloobchodných dát. Má jasný cieľ - zvýšiť profit a zlepšiť ďalšie kľúčové ukazovatele maloobchodníkov.

Maloobchodné prostredie sa dnes vyvíja extrémne rýchlo a je vysoko konkurenčné. Aby maloobchodníci obstáli, mali by čo najefektívnejšie vyhodnocovať veľké množstvo dát - od výkonnosti predajní až po neustále sa meniace nákupné správanie zákazníkov. A práve na to je tu ProfitUp. Aplikácia vďaka prehľadnému spracovaniu takýchto dát umožní robiť správne rozhodnutia a zvyšovať tak tržby, znižovať náklady a zlepšovať ďalšie dôležité ukazovatele výkonu.

profitup3.jpg

O nás

Za aplikáciou ProfitUp stoja dvaja zakladatelia z Piešťan - Daniel Minárik a Jozef Štefanka. Daniel má dlhoročné skúsenosti s analýzou dát, plánovaním a maloobchodom zo spoločností ako Nike, Adidas alebo Tesco. Počas svojej profesijnej kariéry identifikoval problém s efektívnym zberom, analýzou a vyhodnocovaním veľkého množstva maloobchodných dát. Preto sa spojil s Jozefom Štefankom, expertom na programovanie, databázy a aplikácie, ktorý má za sebou napríklad úspešnú aplikáciu Assistant App - kalendár pre iOS ovládaný hlasom.

Zlomové body

Prvé práce na ProfitUp sa začali už koncom roka 2011, keď bola spustená prvá beta verzia s názvom RBi (Retail Business intelligence). Veľmi výhodné bolo, že už v začiatkoch bol ProfitUp testovaný na dátach reálneho a platiaceho klienta.

Zlomový bol rok 2012, keď sa aplikácii ProfitUp podarilo vyhrať ocenenie Podnikateľský nápad roka 2012. Prišla vlna medializácie a s oficiálnym uvedením ProfitUp na trh pomohla najlepšia agentúra na trhu Wiktor Leo Burnett. Okrem toho mali Daniel a Jozef možnosť pracovať s profesionálmi z poradenskej branže alebo získať cenné rady od business kouča Rudolfa Lukačku, ktorý spolu s Wiktor Leo Burnett pomohol aj so zmenou názvu na ProfitUp.

profitup2.jpg

V roku 2013 už ProfitUp používali klienti ako Adidas EAST, Tchibo, Martinus alebo PreDeti a priaznivý vývoj viedol k ďalšiemu zlomovému bodu - získaniu investora. Chalani investora nehľadali, keďže od začiatku sa snažili budovať firmu ako sebestačnú, bez nutnosti externého kapitálu. Nakoniec sa však rozhodli pre spoluprácu s Michaelom Rostockom Poplárom, s ktorým si sadli hlavne z ľudskej stránky a ktorého hlavným prínosom je koučing a pomoc s expanziou na zahraničné trhy.

Súčasnosť

V súčasnosti bola spustená už tretia verzia aplikácie ProfitUp a neustále pribúdajú noví klienti. V posledných mesiacoch sa chalani zameriavajú primárne na získavanie zahraničných partnerov a expanziu na okolité trhy.

Keďže implementácia ProfitUp sa dá zvládnuť bez fyzického zásahu do klientových systémov, je možnosť bez problémov implementovať aj klientov napríklad v Austrálii.

Ak vás aplikácia ProfitUp zaujala, môžete si detaily prezrieť na stránke www.profitup.sk.

VIZITKA PROFITUP

Rok vzniku nápadu a vytvorenia tímu: 2012
Abstrakt inovácie: Riešenie business intelligence zamerané na maloobchodný trh, ktoré je jednoduché na používanie, rýchle na implementáciu a cenovo dostupné.
Počet členov tímu na začiatku a teraz: na začiatku 2, momentálne 8
Spôsob financovania vývoja: vlastné zdroje
Najväčšie výzvy a prekážky v čase vývoja: Presvedčenie klientov, že cloud je bezpečný :)
Ako ich prekonali, kto im pomohol: Presvedčili sme ich :)
Celkový objem investícií do vývoja: 50 000 EUR
Rok založenia komerčnej firmy: 2012
Priama konkurencia vo svete: Microstrategy, SAP, Oracle, Quantisense
Zahraničné aktivity: partneri v Poľsku, Českej republike, Maďarsku, expanzia do ďalších krajín
Ročný obrat v roku 2013 a medziročný nárast: 61 000 EUR (prvý rok fungovania)


Nechajte si posielať prehľad najdôležitejších správ emailom

Mohlo by Vás zaujímať

Startupy

Startup4Dummies

27.11.2016 11:25

Startup4Dummies je užitočná knižka pre inovatívne startupy obsahujúca súbor praktických informácií, rád a návodov, ktoré im pomôžu vyhnúť sa chybám svojich predchodcov.

Startupy 2

Predstavujeme slovenské startupy: Gettpal – on-line sociálna sieť na off-line aktivity v reálnom svete

15.11.2016 00:19

Ako Gettpal vznikol? „Určite sa už raz každému stalo, že chcel ísť do kina či zabaviť sa, zašportovať si alebo sa len tak prejsť, ale jeho priatelia nemali čas, prípadne už mali svoje rodiny. Podobnú ...

Startupy

Nemecký startup má solárne auto s dojazdom 30 km na solar alebo 250 km na batériu

16.09.2016 00:19

Nemecká automobilka Sono Motors predstavila elektrické vozidlo Sion, ktoré možno nabíjať pomocou solárnych panelov. Vyzerá ako skrátená Toyota Prius, celá pokrytá solárnymi panelmi. Tie sú integrované ...

Žiadne komentáre

Vyhľadávanie

Kyocera - prve-zariadenia-formatu-a4-s-vykonom-a3

Najnovšie videá