Image
4.8.2014 0 Comments

Predstavujeme slovenské startupy: InHiro pozná sociálne médiá a vie cez ne „nahajrovať“ špecialistov

Predstavitelia startupu InHiro (víťaz StartUpAwards.SK 2013) úspešne spustili revolúciu v nábore talentov a vo veľkom pracujú na tom, aby zo Slovenska vzišiel unikátny HR nástroj. S odstupom času sa pozerajú na svoje podnikateľské začiatky a hodnotia ich vývoj.

Projekt InHiro, nástroj na jednoduché prijímanie ľudí cez sociálne siete, je jeden z úspešných príbehov mladých šikovných Slovákov, ktorým nechýba odvaha a odhodlanie presadiť sa. V rámci aktuálneho rámcového programu EÚ Horizont 2020 sa im dostáva viac pozornosti a príležitostí ako predtým. Vhodný čas na nové IT a webové startupy je práve dnes.

Michal Truban z Websupport sa narodil na to, aby prinášal na scénu nové projekty. Bol pri zrode prvých slovenských startupov i osobných srdcových projektov, ako je Nicereply.com, Runform.com či samotný InHiro.com.

Ako sa to začalo

Nástroj InHiro vznikol ako vnútorná potreba WebSupportu na lepšiu organizáciu ich náborového procesu. Len čo sa InHiro osvedčilo, povedali si, že takýto nástroj možno uvítajú aj iné spoločnosti, a sprístupnili ho aj pre verejnosť. Je to aj jedna zo zásad lean vývoja - ísť s produktom čo najskôr von a overiť si, ako funguje v reálnom svete, medzi skutočnými klientmi. No s InHirom budú spokojní až vtedy, keď s ním budú spokojní aj ich klienti. Stále sa učia od používateľov a prispôsobujú produkt čo najviac ich požiadavkám, nie vlastným želaniam.

Na projekte InHiro začínali popri svojej hlavnej práci robiť dvaja ľudia. Teraz majú troch full-time, jedného part-time zamestnanca. Momentálne sa pozerajú po marketingovej posile a podľa ich slov sa im už črtajú zaujímaví ľudia.

inhiro-team3_700px.jpg

Stále usilovne pracujú. Rozbiehajú nemeckú a francúzsku verziu InHiro. Zatiaľ je to v štádiu mapovania týchto trhov. Zisťujú, do akej miery je InHiro efektívne aj v inom kultúrnom prostredí a čo môžu zlepšiť.

Čo zafungovalo najviac

Prvý dôležitý faktor je zázemie väčšej firmy, najmä čo sa týka know-how. Učiť sa na vlastných chybách je nevyhnutné, ale je vždy lepšie poučiť sa z chýb iných. Druhý faktor je vypustenie produktu medzi ľudí - aj vo fáze, keď si ním ešte neboli istí. Podľa ich slov na to treba istú dávku odvahy. Zaujímavé je aj to, že vyvíjajú produkt z oblasti HR aj napriek tomu, že nie sú pôvodom HR profesionáli. Do InHira vkladajú nezainteresovaný pohľad, netradičné riešenia a trochu „sedliackeho rozumu“. Aj preto to zafungovalo.

Kto prejavuje záujem o InHiro?

V máji tohto roka sa zmienili ekonomický týždenník Trend o tom, že InHiro využívajú napríklad UNICEF, firmy z Holandska či z Brazílie. V marci 2014 malo o InHiro záujem asi 1000 firiem, dnes hovoria približne o 1600 spoločnostiach. InHiro je on-line nástroj a je prirodzené, že medzi prvých používateľov patria najmä inovatívne firmy, ktoré rady podobné nástroje skúšajú. Sú to firmy z oblasti IT, reklamy, ale aj personálne agentúry.

inhiro-team2_700px.jpg

Okrem spomenutých im pribudli klienti z USA a svoju pozornosť by chceli v najbližšom čase sústrediť na región DACH, teda trh krajín hovoriacich po nemecky. Zápasia s rovnakými problémami - veľká nezamestnanosť, ale súčasne aj nedostatok špecialistov. Momentálne majú otvorených približne 200 pracovných ponúk.

Pohonnou hmotou nástroja InHiro sú sociálne médiá

InHiro je on-line nástroj. Prevažná časť ich marketingových aktivít prebieha on-line prostredníctvom sociálnych sietí, blogov a mailingov, pričom takisto aktívne budujú aj sieť lokálne pôsobiacich partnerov, ktorí ich budú v jednotlivých krajinách podporovať marketingovo a aj obchodne.

Zaujímavé je, že aj sám výkonný riaditeľ Andrej Steiner bol „nahajrovaný“ do InHiro práve cez nástroj InHiro s poslaním, aby rozbehol tento projekt.

„Áno, InHiro ma našlo cez InHiro. Prišiel som z poradensko-personálnej branže, a preto bol môj začiatok v IT náročný. Aj s odstupom času sa na mojom prvotnom nadchnutí pre InHiro nič nezmenilo. Práve naopak. Po tom, čo som bližšie spoznal nielen aplikáciu, ale aj mojich nových kolegov, som ešte viac presvedčený o tom, že InHiro má veľkú šancu uspieť globálne,“ uviedol Andrej Steiner, výkonný riaditeľ InHiro.

Pre tento HR projekt je zaujímavá a hlavná sieť LinkedIn. Zároveň chcú atraktívne pracovné ponuky zobrazovať aj špecialistom, ktorí nie sú aktívni vo vyhľadávaní práce, lebo dobré pracovné miesta už majú. Tých oslovujú v ich voľnom čase, cez priateľov a známych - napríklad cez Facebook.

Vďaka internetu majú aj Slováci na dosah kvantum informácií a zdrojov. Môžu sa všetko naučiť a pritom, ako sa hovorí, netreba vystrčiť ani päty z domu. Internet má šancu zrušiť „hladové doliny“. Podľa slov výkonného riaditeľa InHiro Andreja Steinera je prekvapením, že tu ešte nevidí boom on-line nápadov. Rozbehnúť on-line biznis nebolo nikdy jednoduchšie.

Možnosti a príležitosti pre malé a stredné firmy na Slovensku

Európska únia v rámci doterajších aktivít a aktuálneho rámcového programu Horizont 2020 vytvára viaceré ústretové prístupy voči malým a stredných podnikateľom (MSP) na podporu ich podnikania v oblasti ICT a webových riešení:

• Startup Europe: http://ec.europa.eu/digital-agenda/en/entrepreneurship-innovation/startup-europe-0
• Digitálna agenda: http://ec.europa.eu/digital-agenda/
• Neelie Kroes, podpredsedníčka Európskej komisie zodpovedná za digitálnu agendu Európy: http://ec.europa.eu/commission_2010-2014/kroes/en
• Európskou úniou podporované programy na podporu MSP v rámci programu Horizont 2020: http://ec.europa.eu/easme/sme_en.htm

Rok vzniku nápadu a vytvorenia tímu: 2013

Abstrakt vašej inovácie: Formou on-line aplikácie pomáhame firmám nájsť hrdinov - špecialistov.
Počet členov tímu na začiatku a teraz: 2 a 4
Dĺžka vývojovej etapy: 14 mesiacov
Spôsob financovania vývoja: vlastné zdroje, neskôr seed + venture investícia
Najväčšie výzvy a prekážky v čase vývoja: určenie presného cieľového trhu
Ako ste ich prekonali, kto vám pomohol: know-how materskej firmy, investori
Celkový objem investícií do vývoja: 35 000 EUR
Rok založenia komerčnej firmy: 2014
Najväčšie výzvy a prekážky po založení firmy: expanzia a kontinuálna inovácia aplikácie
Celkový objem investícií do založenia a rozbehu firmy: 280 000 EUR
Priama konkurencia vo svete: SmartRecruiters, Workable, Jobvite
Zahraničné aktivity: priame a prostredníctvom partnerov
Ročný obrat za 2013 a medziročný nárast: -

Odpovedal: Andrej Steiner


Nechajte si posielať prehľad najdôležitejších správ emailom

Mohlo by Vás zaujímať

Startupy

Startup4Dummies

27.11.2016 11:25

Startup4Dummies je užitočná knižka pre inovatívne startupy obsahujúca súbor praktických informácií, rád a návodov, ktoré im pomôžu vyhnúť sa chybám svojich predchodcov.

Startupy 2

Predstavujeme slovenské startupy: Gettpal – on-line sociálna sieť na off-line aktivity v reálnom svete

15.11.2016 00:19

Ako Gettpal vznikol? „Určite sa už raz každému stalo, že chcel ísť do kina či zabaviť sa, zašportovať si alebo sa len tak prejsť, ale jeho priatelia nemali čas, prípadne už mali svoje rodiny. Podobnú ...

Startupy

Nemecký startup má solárne auto s dojazdom 30 km na solar alebo 250 km na batériu

16.09.2016 00:19

Nemecká automobilka Sono Motors predstavila elektrické vozidlo Sion, ktoré možno nabíjať pomocou solárnych panelov. Vyzerá ako skrátená Toyota Prius, celá pokrytá solárnymi panelmi. Tie sú integrované ...

Žiadne komentáre

Vyhľadávanie

Kyocera - prve-zariadenia-formatu-a4-s-vykonom-a3

Najnovšie videá