26.7.2013 0 Comments

Právnik radí: Oslovovanie zákazníkov elektronickou poštou

Elektronická pošta predstavuje lacný, aj keď nie veľmi efektívny spôsob oslovovania možných záujemcov o tovary a služby rôzneho druhu. Zrejme už každý sa stretol vo svojom priečinku s prichádzajúcou elektronickou poštou so správami, ktoré mu ponúkajú čokoľvek od zázračných piluliek na zväčšenie niektorých častí tela po pneumatiky či knihy. Ide o obyčajnú reklamu. V niektorých prípadoch sa však takáto elektronická pošta môže pre odosielateľa skončiť až udelením pokuty. Reklamu upravuje zákon č. 147/2001 Z. z. o reklame a o zmene a doplnení niektorých zákonov. Reklamu zákon definuje ako prezentáciu produktov v každej podobe s cieľom uplatniť ich na trhu. Produkt je podľa § 2 ods. 1 písm. b) ZOR tovar, služby, nehnuteľnosti, obchodné meno, ochranná známka, označenie pôvodu výrobkov a iné práva a záväzky súvisiace s podnikaním. Zákon reklamu definuje aj negatívne. Reklamou nie je: označenie sídla právnickej osoby, trvalého pobytu fyzickej osoby, označenie prevádzkarne alebo organizačnej zložky právnickej osoby alebo fyzickej osoby obchodným menom, ako aj označenie budov, pozemkov a iných nehnuteľných vecí alebo hnuteľných vecí vo vlastníctve alebo v nájme týchto osôb, označenie listov a obálok obchodným menom alebo ochrannou známkou, označenie produktov alebo ich obalov údajmi, ktoré sa musia na nich uvádzať podľa osobitného predpisu, zverejnenie výročnej správy o hospodárení, účtovnej uzávierky, auditu podniku alebo iných informácií o podniku, ak povinnosť ich zverejnenia vyplýva z osobitného predpisu Z hľadiska šírenia reklamy je dôležité ustanovenie § 3 ods. 7 zákona o reklame, podľa ktorého sa reklama nesmie šíriť automatickým telefonickým volacím systémom, telefaxom a elektronickou poštou bez predchádzajúceho súhlasu ich používateľa, ktorý je príjemcom reklamy. Problematiku upravuje aj zákon č. 351/2011 Z. z. o elektronických komunikáciách. Ten v § 62 výslovne vyžaduje, že v prípade, ak je adresátom fyzická osoba, na účely priameho marketingu je dovolené používa ...

Článok je uzamknutý

Pokračovanie článku patrí k prémiovému obsahu PC REVUE, ktorý je dostupný pre predplatiteľov. S digitálnym predplatným za 20 € na celý rok získate neobmedzený prístup k uzamknutému obsahu na webe. Objednať si ho môžete TU. Ak už máte digitálne predplatné PC REVUE prihláste sa TU. Ak máte digitálne predplatné Piano, prihláste sa pomocou Piano.


Prihlásiť pomocou členstva PC REVUE
 
Alebo sa prihláste cez službu Piano





Nechajte si posielať prehľad najdôležitejších správ emailom

Mohlo by Vás zaujímať

Archív PCR

Obsah PC REVUE 11/2016

04.11.2016 15:07

OBSAH NOVEMBROVÉHO VYDANIA  MAGAZÍN■ Reportáž: IT GALA 2016■ Microsoft predstavil svoju 3D víziu a Surface Book■ Reportáž: Microsoft Ignite 2016■ Reportáž: Svetlo a tieň sa spojili■ Apple má nov ...

Archív PCR

Kompletné vydanie PC REVUE 11/2016 vo formáte PDF

04.11.2016 13:40

Ak­tuál­ne PC RE­VUE 11/2016 v PDF na stiah­nu­tie pre či­ta­te­ľov. Hes­lo k chrá­ne­né­mu PDF sme Vám pos­la­li mai­lom.

Archív PCR 1

Obsah PC REVUE 10/2016

10.10.2016 15:30

OBSAH OKTÓBROVÉHO VYDANIA  MAGAZÍN■ Editorial: Zašoférujte si, kým ešte môžete■ Reportáž: IFA 2016 – 2. časť■ Reportáž: Huawei Connect 2016■ Reportáž: IBC 2016/Profesionáli prezbrojujú na RAW vid ...

Vyhľadávanie

Kyocera - prve-zariadenia-formatu-a4-s-vykonom-a3

Najnovšie videá