Image
11.2.2013 0 Comments

Patríte aj vy medzi „Generáciu Y“? Čo na to váš zamestnávateľ?

generation_Y.jpg Súčasní mladí ľudia, ktorí onedlho vstúpia do ekonomicky aktívnej fázy, takmer všetci závislí od mobilných telefónov a sociálnych sietí sa zvyknú populárne označovať aj ako „Generácia Y". Ako vnímajú ľudia (spravidla) v strednom veku na vyšších manažérskych postoch čerstvých absolventov nastupujúcich do zamestnania? Pre zamestnávateľov je čoraz dôležitejšie porozumieť postojom tejto generácie k technológiám, mobilite či sociálnym sieťam. Závislosť na komunikácii

Azda najobjektívnejší pohľad majú tí, ktorí majú doma študenta strednej, alebo vysokej školy a poznajú jeho zvyklosti od okamihu ranného (alebo u niektorých aj poludňajšieho) prebudenia. 90 % ľudí Generácie Y si na smartfóne skontrolujú nové e-maily, SMSky a stránky sociálnych sietí ešte predtým, ako opustia posteľ.

Nahradia notebooky na pracoviskách smartfóny?

Z globálnej perspektívy smartfóny predstihli počítače v pozícii preferovaných pracovných zariadení. Vo vekovom segmente 15 až 30-ročných používateľov konkurujú smartfóny notebookom v pozícii jediného najžiadanejšieho zariadenia. Ak by si mali vybrať len jedno zariadenie, tretina by dala prednosť smartfónu. O niečo viac ako tretina by uprednostnila notebooky. Pre „vždy pripojenú" generáciu postačí jedno mobilné zariadenie, či už je to zariadenie osobné alebo vo firemnom vlastníctve. Pre IT manažérov tým vzniká výzva - musia zabezpečovať firemné aktíva a informácie.

Splývanie osobného a pracovného života

Čas je pružný, pre Generáciu Y neexistuje rozdiel medzi bežným „pracovným dňom" a osobným časom - oboje splýva a prekrýva sa vo dne i v noci. Zamestnanci si prácu nosia domov, no často si neuvedomujú, že dochádza i k druhému paradoxu - do práce si nosia svoj domov a súkromie. Využívanie sociálnych médií sa dostalo i do pracovnej sféry, často s negatívnymi dopadmi na súkromie zamestnancov. Niektorí používatelia preto radšej úplne zrušili alebo veľmi obmedzili svoje aktivity na sociálnych sieťach.

Všetko sa dá zneužiť

Manažér prehľadáva sociálne siete a hľadá informácie o svojich kolegoch a podriadených. Čo sa stane, keď nájde niečo nevhodné? Podľa výsledkov štúdie Digitálny život v práci, informáciu proti kolegovi alebo podriadenému použije 9 % manažérov. Jednému z desiatich respondentov sa už stalo, že objavil tajnú diskusiu o svojej osobe na sociálnych sieťach, ktorú vyvolal niekto z jeho kolegov.

Obmedzovať, alebo podporovať?

Generácia Y nechce nič zmeškať, chce prijímať nové informácie v reálnom čase. Neustále si kontrolujú v mobilných zariadeniach správy, poštu a aktualizácie sociálnych sietí. Hlavne starší manažéri sa oprávnene domnievajú, že to budú robiť aj v práci. Na určitých pracovných pozíciách, napríklad predaj, či komunikácia so zákazníkmi sú návyky Generácie Y vítané, na iných sú prakticky vylúčené. Akokoľvek je to nebezpečné, takmer jeden z piatich respondentov sa priznáva, že píše správy počas šoférovania.

V mnohých firmách platí zákaz používania pracovných zariadení na osobné účely IT odborníci vedia, že mnohí zamestnanci tieto pravidlá nedodržiavajú, ale pravdepodobne netušia, do akej miery je to rozšírené. Situáciu najlepšie ilustruje niekoľko faktov z výsledkov prieskumu InsightExpress:

• Zatiaľ čo dvaja z piatich tvrdia, že politika ich firmy im zakazuje používať firemné zariadenia na mimopracovné aktivity, traja zo štyroch (70 percent) túto politiku vždy nedodržiavajú.
• Dve tretiny respondentov má pocit, že „zamestnávatelia by nemali sledovať online aktivity zamestnancov - nič ich do toho nie je."

Oveľa perspektívnejšia pre zamestnávateľov je snažiť sa využiť komunikačné a socializačné návyky mladej generácie, Jednou z foriem je „pracovisko budúcnosti", ktoré pri správnej motivácii ľudí bude oveľa agilnejšie, informovanejšie a vnímavejšie. Mobilné zariadenia sú len začiatok. K internetu pripájajú ďalšie a ďalšie zariadenia, pričom potenciálna hodnota všetkých údajov, ktoré sa pri týchto pripojeniach generujú exponenciálne rastie.

Zamestnanci síce zvyčajne vedia, čo je prijateľné online správanie, no určite by pomohlo definovanie pravidiel etikety sociálnych médií v práci. Pomôžu nielen lepšie hospodáriť s pracovným časom, ale prispejú aj k ochrane súkromia na pracovisku.

Patríte aj vy medzi „Generáciu Y"?

V článku boli použité materiály spoločností Cisco a AVG Technologies.


Nechajte si posielať prehľad najdôležitejších správ emailom

Mohlo by Vás zaujímať

Prieskumy trhu

CES 2017: BMW i Inside Future a BMW HoloActive Touch – toto je budúcnosť automobilizmu

05.01.2017 09:42

BMW predstavilo nové koncepty a technológie pre autonómne riadené vozidlá. Na tlačovej konferencii bola predstavená štúdia elektromobilu BMW i Inside Future ktorá má za úlohu návštevníkom ukázať ako b ...

Prieskumy trhu

Prieskum: Výdavky na digitálne iniciatívy narastú v priebehu dvoch rokov o 50 %

27.12.2016 00:08

Že sa CIO v Európe, ale aj na strednom východe a v Afrike (región EMEA), zapájajú do digitálneho biznisu, dokazujú výsledky prieskumu Gartner 2017 CIO Agenda. Organizácia plnej polovice z nich sú aktí ...

Prieskumy trhu

Prieskum: Stredoeurópania sa prihlasujú na Facebook sedemkrát denne

23.12.2016 00:05

Spoločnosť Ericsson vo svojom najnovšom vydaní štúdie konštatuje, že telekomunikačný trh v strednej a východnej Európy (CEE) má rastúci trend, najmä vďaka stúpajúcemu používaniu smartfónov a aplikácií ...

Žiadne komentáre

Vyhľadávanie

qubitconference

Najnovšie videá