Image
28.9.2012 0 Comments

Päť tipov, ako zvýšiť profit mobilnej aplikácie

Dnes je čoraz populárnejší tzv. platobný model freemium. Najmä v prípade mobilných aplikácií, prevažne hier, ide o obľúbený spôsob, ako chcú vývojári zarobiť peniaze. Princíp je jednoduchý - ponúknuť používateľovi aplikáciu zadarmo a zarábať na transakciách počas jej používania. Hoci je percento platiacich používateľov mnohokrát malé, správne navrhnutý in-game obchod dokáže niekedy profitovať oveľa lepšie ako v prípade bežného platobného modelu.

in_app_239.jpg

Vývojári si však musia uvedomiť niekoľko základných bodov, ak chcú na tomto systéme zarábať. Z pohľadu používateľa berte tento článok ako prípravu na to, čo vás v podobných hrách očakáva.

1. Navnadiť a chytiť hráča

Základná rada, ktorá sa týka každej aplikácie. Aby ste zarábali, potrebujete, aby si vašu hru stiahlo čo najviac používateľov. Samozrejme, musia byť zadarmo, nemenej dôležitý je však obsah - aplikácia musí byť návyková a zábavná. Ak sa hráč nevie od hry „odtrhnúť", je pravdepodobnejšie, že si niečo kúpi v hernom obchode.

2. Spravte hru jednoduchou

Hranie je zábava. Táto zábava však musí byť prístupná množstvu používateľov a to vyžaduje správny dizajn. Titul musí byť teda jednoduchý na pochopenie - v súvislosti s prvým pravidlom treba upútať hráča a situáciu uľahčí, pokiaľ sa úvodná polhodina či hodina hrania zaobíde bez problémov. Aj keď je vaša hra komplexná, snažte sa ju zo začiatku zjednodušiť čo najviac a predstavujte, vysvetľujte používateľovi jednotlivé herné mechanizmy a pravidlá postupne.

3. Predávať v správnom čase na správnom mieste

V prvých dvoch bodoch ste sa snažili zaujať a získať hráčovu vernosť, teraz je čas predávať. Hoci sa pravidlo „predávať v správnom čase na správnom mieste" môže zdať v prípade digitálneho produktu, kde je obchod v rámci aplikácie dostupný neustále, zdať zbytočné, opak je pravda. Ak totiž navrhnete systém, ktorý bude používateľov upozorňovať na vhodný predmet, v správnom čase, zisky sa môžu zvýšiť. Príklad: V prípade pretekárskej hry ponúknite používateľom pred ťažkými pretekmi exkluzívne rýchle auto.

4. Pridávajte nové predmety

Neustále obohacujte ponuku svojho obchodu. Je pravdepodobnejšie, že si hráči kúpia nejaký predmet zo širšej ponuky ako z menšej, nehovoriac o verných zákazníkoch. Tí väčšinou zbierajú predmety, podporujte ich v tejto vášni.

5. Časovo obmedzené zľavy

Veľmi populárny spôsobov, ako motivovať používateľa na nákupy, sú zľavy. To platí aj v prípade digitálnych predmetov - časovo obmedzené zľavy sú výborný psychologický ťah, ktorý vývojára nič nestojí a môže značne zvýšiť zisk z in-app obchodu.

Správna implementácia uvedených tipov sa môže pozitívne prejaviť na ziskoch. V porovnaní s aplikáciami, ktoré sa predávajú neraz za najnižšiu cenu 0,99 USD/0,79 EUR, používatelia v prípade modelu freemium utrácajú v priemere 14 USD/11 EUR. No nie každá aplikácia s týmto platobným modelom je úspešná.

Zdroj: readwriteweb.com


Nechajte si posielať prehľad najdôležitejších správ emailom

Mohlo by Vás zaujímať

Produkty

Dohady: Samsung prinesie prvý skladateľný smartfón v druhej polovici tohto roka

17.01.2017 00:28

Podľa zvestí z Číny má Samsung oficiálne predstaviť svoj prvý skladací smartfón v treťom či štvrtom štvrťroku tohto roka, no presný termín ešte nebol odhalený. Správa pochádza z príspevku na webe Weib ...

Produkty

Opera predstavila Neon. Bude takto vyzerať budúcnosť prehliadania webu?

17.01.2017 00:25

Spoločnosť Opera Software ukázala novú koncepciu svojho webového prehliadač a názvom Opera Neon. Podľa vývojárov vraj ponúka „pohľad do budúcnosti desktopových prehliadačov“. Základom je takisto Chro ...

Produkty

Google používa strojové učenie na zníženie dátovej spotreby pri obrázkoch s vysokým rozlíšením

17.01.2017 00:22

Vlani v novembri Google predstavil technológiu RAISR (Rapid and Accurate Image Super-Resolution). Ide o metódu interpolácie, ktorá má zlepšiť zobrazenie fotiek s nízkym rozlíšením a ušetriť dátové pre ...

Žiadne komentáre

Vyhľadávanie

Kyocer TASK

Najnovšie videá