Image
17.2.2016 0 Comments

POŠTA: Občania môžu oznámenie o zásielke dostať esemeskou a e-mailom

Slovenská pošta prináša v súlade so Stratégiou a koncepciou rozvoja spoločnosti pre roky 2013 - 2017 pre klientov nové elektronické služby. Cieľom je zvýšiť komfort poskytovaných služieb pre zákazníkov, zlepšiť kvalitu a úspešnosť doručovania a rozšíriť súčasné portfólio služieb. Ako agentúru SITA informovala hovorkyňa Slovenskej pošty Stanislava Pondelová, občania si od februára 2016 môžu na všetkých poštách vybaviť Elektronické oznamovanie zásielok. Nová služba nahradí tzv. žlté lístky a klienti budú oznámenia o zásielkach dostávať prostredníctvom SMS či e-mailov. Slovenská pošta prináša inováciu aj v rámci platobného systému E-KOLOK. Súdne a správne poplatky bude možné uhradiť už aj cez mobilný telefón.

Službu elektronické oznamovanie zásielok Slovenská pošta poskytuje na základe žiadosti klienta - adresáta, ktorou požiada poštu, že chce byť elektronicky informovaný o uložených listových zásielkach (doporučených listoch, poistených listoch, úradných zásielkach, neštandardných listových zásielkach) na pošte prostredníctvom SMS alebo e-mailu. Stačí, ak adresát pri prvotnej registrácii uvedie telefónne číslo alebo e-mail, na ktoré si praje dostávať notifikácie. Zásielky, ktoré budú oznámené prostredníctvom tejto služby, bude Slovenská pošta vydávať na základe podacieho čísla zásielky (uvedeného v SMS alebo e-maile) a dokladu totožnosti adresáta. V prípade, ak si klient nevyzdvihne zásielku do niekoľkých dní, Slovenská pošta mu doručí aj papierové Oznámenie o uložení zásielky.

V rámci platobného systému E-KOLOK môžu občania v súčasnosti uhrádzať poplatky prostredníctvom samoobslužných platobných terminálov tzv. kioskov, prostredníctvom platobného predpisu, ktorý občanovi vystaví úradník. Na poštách si môžu občania kúpiť nominálne ekolky a poplatky môžu taktiež uhrádzať aj prostredníctvom softvérových pokladní. Musia si ale stiahnuť aplikáciu "E-KOLOK" cez Google play (dostupná je OS Android od verzie 4.4), potom si musia v aplikácii založiť svoj účet, následne vybrať požadovanú službu a zaplatiť cez platobnú kartu. Po zaplatení sa klientovi vygeneruje QR kód eKolku. Prehľad poplatkov má k dispozícii v časti Zoznam uhradených poplatkov. Klient sa potom na danom úrade preukáže QR Kódom eKolku na svojom mobile.

Autor: SITA

Nechajte si posielať prehľad najdôležitejších správ emailom

Mohlo by Vás zaujímať

Biznis

Schengen pre dáta. EK chce odstrániť bariéry voľného cezhraničného pohybu dát v EÚ

16.01.2017 00:07

Európska komisia navrhla politické a právne riešenia na uvoľnenie potenciálu dátového hospodárstva EÚ. Ide pri tom o súčasť stratégie digitálneho jednotného trhu, ktorú predstavila v máji 2015. Inform ...

Biznis

10 trendov v oblasti podnikových sietí v roku 2017

14.01.2017 00:20

Stojíme na pokraji zásadných technologických zmien. Uplynulý rok vydláždil cestu a pripravil podmienky pre budúcnosť, ktorá rýchlo získava jasné obrysy. V roku 2017 môžeme očakávať týchto desať zmien, ...

Biznis 1

S kamerou na bratislavskom kole robotickej súťaže FIRST LEGO League (video)

16.01.2017 00:15

Tvorivosť žiakov a študentov je jeden z kľúčových faktorov ich budúcej úspešnosti a aj potvrdenie kvalitatívnej úrovne výučby informatiky v školách. Preto sme sa s našou kamerou prišli pozrieť na prie ...

Žiadne komentáre

Vyhľadávanie

qubitconference

Najnovšie videá