Image
9.10.2016 0 Comments

Ovládnu chatboti a virtuálni asistenti naše mobilné zariadenia?

Je zaujímavé sledovať, ako rýchlo sa mení spôsob komunikácie s našimi mobilnými zariadeniami. Až donedávna bola interakcia s počítačom vnímaná vcelku priamočiaro – akákoľvek činnosť sa vykonávala cez grafické rozhranie webovej stránky alebo aplikácie. Na pohyb po stránke sa používala navigácia, hypertextové prepojenia a search. Od príchodu mobilných aplikácií možno zariadenie ovládať aj rôznymi gestami, pohybom či hlasom, no až donedávna bola priama konverzácia s aplikáciou skôr rarita. Technológie a umelá inteligencia však pokročili a chatboti a virtuálni asistenti už nie sú len na smiech, ale dokážu byť používateľom skutočne nápomocní. Najdôležitejšia zmena, ktorú prináša chatbot a virtuálny asistent, je interakcia s používateľom najmä pomocou slov. Ich cieľom je teda čiastočne preniesť používateľský zážitok z grafického prostredia do konverzačného, ktorý je nám ľuďom omnoho prirodzenejší. To by však znamenalo poskytnúť také služby a v takej kvalite, že pre používateľa už vôbec nie je nevyhnutné ísť na web či do aplikácie. Chatboti Chatboti pôvodne vznikli na automatizovanie zákazníckej podpory, no dnes už vidíme ich kreatívne využitie v mnohých oblastiach aj mimo biznisu. Pridávajú totiž do interakcie s počítačom sociálny rozmer a dodávajú mu charakter a osobnosť. To spôsobuje silný engagement, vďaka ktorému zrazu používateľ zistí, že si už 20 minút vypisuje s robotom. A baví ho to. Ich ďalšia výhoda je v tom, že sa nachádzajú na mieste, kde používatelia trávia väčšinu svojej internetovej prítomnosti – v chatovacích nástrojoch. Nenúti ich tak chodiť na cudzie weby či sťahovať si aplikácie. Stačí, ak im používateľ napíše, čo potrebuje, a dostane to. Navyše trend rozmachu chatovacích platforiem sa nekončí a každým rokom rastie počet ich aktívnych používateľov. Momentálne už ich rast presiahol dokonca aj rast aplikácií sociálnych sietí. Chatbot teda môže potenciálne zasiahnuť viac ľudí ako napr. reklama na Facebooku. Chatbot predstavuje pre mnohé firmy niečo p ...

Článok je uzamknutý

Pokračovanie článku patrí k prémiovému obsahu PC REVUE, ktorý je dostupný pre predplatiteľov. S digitálnym predplatným za 20 € na celý rok získate neobmedzený prístup k uzamknutému obsahu na webe. Objednať si ho môžete TU. Ak už máte digitálne predplatné PC REVUE prihláste sa TU. Ak máte digitálne predplatné Piano, prihláste sa pomocou Piano.


Prihlásiť pomocou členstva PC REVUE
 
Alebo sa prihláste cez službu Piano





Nechajte si posielať prehľad najdôležitejších správ emailom

Mohlo by Vás zaujímať

Magazín

Čo dokáže odhaliť fleet manažment

07.12.2016 15:24

Systémy na monitorovanie vozidiel umožňujú sledovať a zaznamenávať nielen polohu vozidla podľa GPS, ale množstvo iných dôležitých informácií. Vo väčšine prípadov sú to údaje o aktuálnej rýchlosti, otá ...

Magazín

Thunderbolt 3 – jeden konektor pre všetky zariadenia

07.12.2016 15:14

Miniaturizácia klientskych zariadení, predovšetkým mobilných, poskytuje čoraz menej miesta na konektory klasických rozhraní, na druhej strane sa rozširujú možnosti a oblasti použitia týchto zariadení, ...

Magazín

Slovak Telekom ako partner pre Industry 4.0

07.12.2016 00:00

Reakciou na zvýšenie konkurencieschopnosti výrobných firiem súvisiacich s neustále rastúcou dynamikou trhov je nevyhnutnosť skracovať životný cyklus vývoja a prípravy výroby. To všetko pri neustále ra ...

Vyhľadávanie

qubitconference

Najnovšie videá