Image
15.3.2016 0 Comments

Operátor Three chce v Británii a Taliansku blokovať reklamu už na úrovni siete

Dvaja európski mobilní operátori  majú v úmysle zablokovať on-line reklamy na svojich sieťach, čo by ohrozilo zaužívaný obchodný model. Operátori Three UK a Three Italia spolupracujú s izraelskou spoločnosťou Shine na príslušnej technológii, ktorú by neskôr prípadne sprístupnili aj iným operátorom zo svojej skupiny.

Obaja mobilní operátori sú vo vlastníctve CK Hutchison Holdings Ltd., holdingu, ktorý riadi ázijský miliardár Li Ka-Shing a vlastní mobilné siete aj v Írsku, Rakúsku, Švédsku, Dánsku, Hongkongu a Indonézii.

„Nemyslíme si, že by sme mali nútiť zákazníkov platiť za dáta využívané na mobilnú reklamu,“ povedal Tom Malleschitz, marketingový riaditeľ Three vo Veľkej Británii. „Irelevantné a dátovo náročné mobilné reklamy obťažujú zákazníkov a ovplyvňujú ich dátové prenosy.“ 

Platforma Shine zabraňuje zobrazovaniu on-line reklám reklamných sietí, ktoré prevádzkuje napr. Alphabet Inc. (Google), v prehliadačoch a aplikáciách. Na rozdiel od blokovačov, ktoré si používatelia sťahujú do svojich zariadení, toto blokovanie funguje na úrovni siete.

Blokovanie reklamy môže nabúrať stratégiu mnohých webových vydavateľov a tvorcov aplikácií. Organizácia Interactive Advertising Bureau Europe, ktorá riadi reklamný priemysel v Európe, vyhlásila, že „blokovanie reklám ohrozuje internet, ako ho poznáme“, pretože to pocítia používatelia aj spoločnosti, ktoré sú závislé od služieb financovaných reklamou. Toto opatrenie vraj podkopáva rozmanitosť a nezávislosť médií v Európe. Skupina takisto uviedla, že blokovanie je v rozpore so zásadami sieťovej neutrality, ktorá hovorí o tom, že so všetkou internetovou prevádzkou by sa malo zaobchádzať rovnako.

Podľa zástupcu operátora Three sa počas testovania softvéru vo Veľkej Británii a Taliansku zistilo, že až 20 % mobilných dátových prenosov pochádza zo zobrazovania reklamy. Three sa nenazdáva, že by jeho postup bol v rozpore s predpismi, pretože zákazníci si už teraz môžu reklamu vypnúť, ak si to želajú.

Three UK vraj nechce odstrániť mobilnú reklamu, ale chce poskytnúť zákazníkom väčšiu kontrolu nad ňou. Podľa zásad spoločnosti by používatelia nemali byť nútení platiť za prenos reklamných dát a ich súkromie by malo byť chránené od reklám, ktoré zbierajú údaje o nich. No zároveň by mali mať prístup k nevtieravým reklamám, ktoré sú pre nich relevantné. Operátor v nasledujúcich mesiacoch prinesie podrobnosti o tom, ako bude platforma Shine fungovať smerom k zákazníkom aj reklamnému priemyslu.

Zdroj: wsj.com

Autor: Redakcia

Nechajte si posielať prehľad najdôležitejších správ emailom

Mohlo by Vás zaujímať

Telekomunikácie

Nórsko ako prvá krajina vypne rádiá FM, k dispozícii bude už len digitálny rozhlas

10.01.2017 00:22

Nórsko začne tento týždeň vypínať svoju rádiovú sieť FM. Je to však kontroverzný krok, ktorý má mnoho kritikov a podľa hlasovania novín Dagbladet je proti nemu až  66 % Nórov. No odborníci tvrdia, že ...

Telekomunikácie

Koniec satelitného vysielania programov v štandardnom rozlíšení (SD)

19.12.2016 00:05

Prevádzkovateľ česko-slovenskej satelitnej platformy Skylink, spoločnosť M7 Group, informuje o plánovanom ukončení satelitného vysielania ďalších verejnoprávnych aj komerčných televíznych staníc v šta ...

Telekomunikácie

Slovak Telekom predstavil Immmr - konkurenciu pre WhatsApp, Viber či Skype

07.12.2016 00:15

Slovak Telekom včera uviedol komunikačnú aplikáciu immmr, ktorá kombinuje komunikáciu cez WiFi a mobilné dáta. Aplikácia immmr umožňuje posielať správy a súbory, realizovať bezplatné hovory a videohov ...

Žiadne komentáre

Vyhľadávanie

qubitconference

Najnovšie videá