Image
15.3.2016 0 Comments

Operátor Three chce v Británii a Taliansku blokovať reklamu už na úrovni siete

Dvaja európski mobilní operátori  majú v úmysle zablokovať on-line reklamy na svojich sieťach, čo by ohrozilo zaužívaný obchodný model. Operátori Three UK a Three Italia spolupracujú s izraelskou spoločnosťou Shine na príslušnej technológii, ktorú by neskôr prípadne sprístupnili aj iným operátorom zo svojej skupiny.

Obaja mobilní operátori sú vo vlastníctve CK Hutchison Holdings Ltd., holdingu, ktorý riadi ázijský miliardár Li Ka-Shing a vlastní mobilné siete aj v Írsku, Rakúsku, Švédsku, Dánsku, Hongkongu a Indonézii.

„Nemyslíme si, že by sme mali nútiť zákazníkov platiť za dáta využívané na mobilnú reklamu,“ povedal Tom Malleschitz, marketingový riaditeľ Three vo Veľkej Británii. „Irelevantné a dátovo náročné mobilné reklamy obťažujú zákazníkov a ovplyvňujú ich dátové prenosy.“ 

Platforma Shine zabraňuje zobrazovaniu on-line reklám reklamných sietí, ktoré prevádzkuje napr. Alphabet Inc. (Google), v prehliadačoch a aplikáciách. Na rozdiel od blokovačov, ktoré si používatelia sťahujú do svojich zariadení, toto blokovanie funguje na úrovni siete.

Blokovanie reklamy môže nabúrať stratégiu mnohých webových vydavateľov a tvorcov aplikácií. Organizácia Interactive Advertising Bureau Europe, ktorá riadi reklamný priemysel v Európe, vyhlásila, že „blokovanie reklám ohrozuje internet, ako ho poznáme“, pretože to pocítia používatelia aj spoločnosti, ktoré sú závislé od služieb financovaných reklamou. Toto opatrenie vraj podkopáva rozmanitosť a nezávislosť médií v Európe. Skupina takisto uviedla, že blokovanie je v rozpore so zásadami sieťovej neutrality, ktorá hovorí o tom, že so všetkou internetovou prevádzkou by sa malo zaobchádzať rovnako.

Podľa zástupcu operátora Three sa počas testovania softvéru vo Veľkej Británii a Taliansku zistilo, že až 20 % mobilných dátových prenosov pochádza zo zobrazovania reklamy. Three sa nenazdáva, že by jeho postup bol v rozpore s predpismi, pretože zákazníci si už teraz môžu reklamu vypnúť, ak si to želajú.

Three UK vraj nechce odstrániť mobilnú reklamu, ale chce poskytnúť zákazníkom väčšiu kontrolu nad ňou. Podľa zásad spoločnosti by používatelia nemali byť nútení platiť za prenos reklamných dát a ich súkromie by malo byť chránené od reklám, ktoré zbierajú údaje o nich. No zároveň by mali mať prístup k nevtieravým reklamám, ktoré sú pre nich relevantné. Operátor v nasledujúcich mesiacoch prinesie podrobnosti o tom, ako bude platforma Shine fungovať smerom k zákazníkom aj reklamnému priemyslu.

Zdroj: wsj.com

Autor: Redakcia

Nechajte si posielať prehľad najdôležitejších správ emailom

Mohlo by Vás zaujímať

Telekomunikácie

Telefonovanie v EÚ bude od leta lacnejšie

05.12.2016 00:07

Telefonovanie a spotreba dát v rámci EÚ budú od leta lacnejšie. Konštatoval to minister dopravy, výstavby a regionálneho rozvoja Arpád Érsek. Na zasadnutí Rady EÚ v Bruseli sa totiž podarilo dosiahnuť ...

Telekomunikácie

Prieskum: Štvrtina mladých Slovákov sleduje televíziu v mobile alebo na tablete. SWAN im ponúka riešenie

08.11.2016 00:18

Poznáte ten idylický obraz, keď si večer celá rodina sadá spolu pred televíznu obrazovku a svorne pozerá program, na ktorom sa jej členovia dohodnú? Podľa prieskumu verejnej mienky takáto pohoda sa z  ...

Telekomunikácie 1

Orange predstavil konvergentné služby a vianočnú ponuku

27.10.2016 00:12

Mobilní operátori počas predvianočného obdobia už tradične zintenzívňujú svoje marketingové aktivity s cieľom prispôsobiť ponuky. Orange na tlačovej konferencii predstavil svoje tromfy, s ktorými chce ...

Žiadne komentáre

Vyhľadávanie

Kyocera - prve-zariadenia-formatu-a4-s-vykonom-a3

Najnovšie videá