SAMSUNG_022024C Advertisement SAMSUNG_022024C Advertisement SAMSUNG_022024C Advertisement

Online portál je dobrou pomôckou aj pre dlžníkov

Tlačové správy
0

Slováci čoraz viac využívajú moderné softvérové riešenia, ktoré im pomôžu sprehľadniť finančnú situáciu. Napríklad vďaka EOS portálu pre dlžníkov je možné overiť si všetky záväzky a mať pod dohľadom svoje dlhy. V júli 2013 bolo doň prihlásených 1 025 ľudí. K decembru 2015 sa už tento počet strojnásobil - na 3 234.
Dlžníci tak majú ľahký prístup k svojim záznamom cez web. Nemôže sa im potom stať, že by na niektorý zo svojich záväzkov zabudli. „Výhodou on-line portálového riešenia pre dlžníkov je nielen ten fakt, že si doma v pokoji môžu prezrieť svoje dlhy, prostredníctvom neho s nami komunikovať, ale takisto je tu priama možnosť úhrady záväzku bezhotovostnou platbou,“ opisuje Michal Šoltes, konateľ spoločnosti EOS KSI Slovensko, venujúcej sa profesionálnej správe a manažmentu pohľadávok.
O tom, že dlhy vedia ľuďom skutočne narastať, možno aj nekontrolovateľne, svedčia aj posledné štatistiky EOS. Súčet dlhov, ktorý inkasná spoločnosť za rok 2015 eviduje od jedného jediného dlžníka - fyzickej osoby, sa vyšplhal až na 508 716,3 eura. Pozoruhodné je aj vekové rozpätie dlžníkov – ten najmladší mal 17 rokov a najstarší až 94.

Ďalšie zaujímavé fakty zo štatistík EOS týkajúcich sa dlžníkov – fyzických osôb:

  • najnižší evidovaný dlh boli tri eurá
  • najvyšší dlh mal hodnotu 352 654 eur
  • priemerná výška pohľadávky bola niečo cez 578 eur
  • najvyššia zaznamenaná úhrada predstavovala sumu 41 053,22 eura

Trendom dnešnej doby podľa Michala Šoltesa, konateľa EOS KSI Slovensko je, že spoločnosť zaoberajúca sa manažmentom pohľadávok musí byť flexibilná. „Prvoradým cieľom je prispôsobiť sa požiadavkám klienta. Rovnako dôležitú rolu pri návrhu procesu inkasa hrá štruktúra pohľadávok.“ Odborník je presvedčený, že podstatné je okrem tradičných ciest listov či telefonovania hľadať aj účinnejšie formy komunikácie.

Využívajú sa aj také spôsoby ako e-maily, SMS a kontakt prostredníctvom sociálnych sietí. Michal Šoltes odhaduje, že vďaka modernejším spôsobom komunikácie dosahujú vyššiu vymožiteľnosť pohľadávok aj o 30-40 %.

Redakcia

Všetky autorove články

Pridať komentár

Mohlo by vás zaujímať

Mohlo by vás zaujímať