SAMSUNG 042024 Advertisement SAMSUNG 042024 Advertisement SAMSUNG 042024 Advertisement

Online platby sú stále obľúbenejšie

Tlačové správy
0

Slováci radi využívajú platbu kartou online cez platobnú bránu. Takto najradšej platí 15 % Slovákov a práve táto metóda dominuje medzi inovatívnejšími metódami platieb za tovar v e-shopoch.

Vyplýva to z prieskumu nákupného portálu Heureka.sk. „Online platby naberajú na obľúbenosti. Uľahčujú a urýchľujú nákup, navyše dnes sa už netreba obávať o bezpečnosť pri online platbách pri dodržaní základných zásad bezpečného správania," vysvetlil riaditeľ nákupného portálu Heureka.sk Tomáš Braverman. „Podiel platieb cez platobné brány postupne rastie. Ponúka ich stále viac e-shopov, no vďaka ich rýchlosti a spoľahlivosti sú stále obľúbenejšie aj medzi zákazníkmi," dodal Braverman.

Bankový prevod tiež stále patrí medzi obľúbené spôsoby platby, využíva ho desatina Slovákov, i keď tento spôsob platby môže znamenať oddialenie termínu dodania tovaru. „Zaznamenali sme zníženie podielu tohto spôsobu platby, do popredia vystupujú metódy, ktoré sú praktickejšie," vysvetlil Braverman.

Slováci zostávajú konzervatívni

Faktom zostáva, že Slováci si ešte úplne nezvykli na online platby, napriek tomu, že ich ponuka sa rozširuje a ich využívaním by mohli zrýchliť dodanie tovaru aj platbu. Najrozšírenejšími spôsobmi platby naďalej zostávajú platba na dobierku a platba pri osobnom prevzatí tovaru. Stále takto nakupujú skoro tri štvrtiny Slovákov. „Slováci sú konzervatívnejší ako Česi. V Česku využíva dobierku 38 % nakupujúcich a platbu pri prevzatí 29 %," uviedol Braverman. Tieto dva najrozšírenejšie spôsoby platby ponúka väčšina slovenských a českých e-shopov.

Dobierka už niekoľko rokov postupne klesá. Platby pri osobnom odbere naopak stále rastú. Je to spôsobené najmä tým, že najväčšie e-shopy budujú sieť svojich odberných miest.

Spôsob platby

2015

Dobierka

57%

Platba pri osobnom odbere tovaru

16%

Platba kartou online

15%

Bankový prevod

10%

Platobné tlačidlá (rýchla online platba)

1%

Iný spôsob

1%

Zdroj: online prieskum portálu Heureka.sk na vzorke 1125 respondentov (25.-26.5.)

Pridať komentár

Mohlo by vás zaujímať

Mohlo by vás zaujímať