Image
14.12.2015 0 Comments

Ochrana súkromia a internetové reklamy

S rozvojom moderných digitálnych technológií a presunom značnej časti aktivít spotrebiteľov a firiem na web sa objavila pre reklamné spoločnosti nová príležitosť, ako tento trend finančne zužitkovať. Mnoho používateľov webových služieb poskytovaných „zadarmo" netuší, v akom rozsahu poskytujú prevádzkovateľovi súkromné informácie ako protihodnotu. Spoločnosti, ktoré túto nevedomosť využívajú, sa ani nesnažia o náležité informovanie verejnosti a tieto informácie často integrujú do siahodlhých textov (tzv. boilerplate), ktoré si drvivá väčšina spotrebiteľov podľa predpokladov ani neprečíta. Akým spôsobom sa teda tieto informácie získavajú? Najjednoduchší spôsob sú tzv. cookies. Tie predstavujú databázovú aplikáciu, ktorá je súčasťou internetového prehliadača a uchováva o používateľovi rôzne druhy informácií, ktoré sa ďalej poskytujú prevádzkovateľovi webovej stránky. Ten ich väčšinou poskytne reklamnej spoločnosti, ktorá si na jeho webovej stránke vyhradila reklamný priestor a servíruje na základe týchto informácií relevantné reklamy. To, že dáta poskytované používateľmi sa využívajú na cielenú reklamu, je väčšine spotrebiteľov viac-menej známe. Menej je už známe to, že reklamné spoločnosti zbierajú oveľa viac druhov dát o používateľoch, ktoré sa nemusia použiť iba na servírovanie relevantnej reklamy. Ako príklad sa dajú uviesť informácie o „friend liste" v sociálnych aplikáciách (FB, Google Chat a pod.), lokalizácii používateľa a jeho kontaktov, obsahu vyhľadávaných pojmov a histórii prehliadania, logy z internetových četov, IP adresy a pod. Pri mobilných zariadeniach je situácia omnoho horšia, pretože tie spotrebitelia používajú bez prestávky celý deň a predstavujú konečnú realizáciu pojmu osobný počítač. Ide okrem iného aj o informácie o batérii, vlastnenom zariadení, obsahu SMS správ, podrobné informácie o pohybe osôb, dokonca aj nahrávanie telefónnych hovorov. S postupujúcou integráciou technológií do každodenného života sa rozsah poskytovaných údajov bude rozš ...

Článok je uzamknutý

Pokračovanie článku patrí k prémiovému obsahu PC REVUE, ktorý je dostupný pre predplatiteľov. S digitálnym predplatným za 20 € na celý rok získate neobmedzený prístup k uzamknutému obsahu na webe. Objednať si ho môžete TU. Ak už máte digitálne predplatné PC REVUE prihláste sa TU. Ak máte digitálne predplatné Piano, prihláste sa pomocou Piano.


Prihlásiť pomocou členstva PC REVUE
 
Alebo sa prihláste cez službu Piano





Nechajte si posielať prehľad najdôležitejších správ emailom

Mohlo by Vás zaujímať

Ako na to

CES 2017: Lenovo predstavilo nové notebooky ThinkPad X1, Miix 720 a prvý smartfón s podporou Tango - Lenovo Phab 2

03.01.2017 00:09

Lenovo odštartovala ďalší ročník veľtrhu s celou škálou nových produktov. Nová generácia produktov radu ThinkPad X1 Carbon 2017 je najľahším 14-palcovým biznis notebookom, ktorý váži len 1,14kg a obsa ...

Ako na to

Tipy a triky: Ako správne poskytovať IT pomoc a ako o ňu správne žiadať?

14.12.2016 09:40

Či už ste pokročilý používateľ počítača, ktorý často poskytuje IT pomoc známym a rodine, alebo ste to vy, kto o takúto pomoc zvyčajne žiada, ľahko sa stanete nechcenou príčinou frustrácie a obrovskej ...

Ako na to

Tipy a triky: Ako diagnostikovať a opravovať neúspešné upgrady Windows 10

14.12.2016 09:37

Microsoft prešiel s Windows 10 do celkom novej éry vývoja. Namiesto samostatných verzií Windows, vydávaných zvyčajne s odstupom dvoch až piatich rokov (XP, Vista, 7 a podobne), začal svoj systém vyvíj ...

Vyhľadávanie

qubitconference

Najnovšie videá