Image
12.10.2015 0 Comments

Obľúbenosť četovania vo svete narastá, na Slovensku je situácia opačná

chatovanie.jpg Obľúbenosť četovania a instant messagingu vo svete prudko narastá. V súčasnosti ho na dennej báze využíva po celom svete o 12 % viac ľudí ako pred rokom. Ľudia si radšej volia uzavreté komunikačné platformy, ako napríklad WhatsApp, Facebook Messanger alebo Viber.

Globálna štúdia Connected Life agentúry TNS, do ktorej sa zapojilo viac ako 60 000 používateľov internetu z 50 krajín, poukazuje na to, že denne cez rôzne komunikačné platformy četuje viac ako polovica všetkých ľudí (55 %), minimálne raz za týždeň je to až 76 % internetovej populácie. Okrem toho narastá aj obľúbenosť sociálnych sietí, ktoré globálne využíva o 6 % viac ľudí ako pred rokom.

Instant messaging je dominantný najmä na rozvíjajúcich sa mobilných trhoch, využívanie tejto služby na dennej báze vzrástlo predovšetkým v Číne (69 %), Brazílii (73 %), Malajzii (77 %) a v Južnej Afrike (64 %). Naopak, na niektorých západných trhoch, ako napríklad vo Veľkej Británii (39 %) alebo v USA (35 %), je situácia opačná. Na Slovensku cez komunikačné platformy četuje denne 41% internetovej populácie.

Facebook si udržal svoju pozíciu svetového lídra medzi sociálnymi sieťami. Takmer tretina (30 %) celosvetovej internetovej populácie je na Facebooku každý deň. Na porovnanie, v Číne je lídrom WeChat, kde ho denne využíva 68 % používateľov internetu.

Z výsledkov prieskumu vyplynulo, že v súčasnosti je potreba spotrebiteľov vzájomne komunikovať cez viaceré digitálne platformy oveľa silnejšia. A hoci popularita četovania rastie, svoju silnú pozíciu si aj naďalej udržujú tradičné sociálne médiá, čo zabezpečuje, že sa obsah po internete šíri oveľa rýchlejšie. Pre značky to znamená len jedno: vytvoriť taký obsah, ktorý budú spotrebitelia na internete zdieľať.

A zatiaľ čo tieto novšie digitálne platformy využíva menšie množstvo ľudí, sú často oveľa aktívnejší; 40 % používateľov aplikácie Vine a 44 % používateľov Snapchat tvrdí, že pravidelne aspoň raz za týždeň sleduje obsah, ktorý značky na týchto platformách tvoria, a 43 % používateľov WeChat využíva túto aplikáciu na to, aby si pravidelne vyhľadávalo informácie a služby konkrétnych spoločností.

No v súčasnosti musia byť značky oveľa opatrnejšie. Komunikačné platformy určené na instant messaging sú uzavreté médiá, čo znamená, že treba zdieľať len limitovaný obsah, ktorý je skutočne relevantný a hodnotný. Napríklad nedávno v Číne cez WeChat odštartovala svoju raňajkovú propagačnú kampaň spoločnosť Starbucks, ktorá vždy ráno spustila cez aplikáciu budík a odmenila každého zákazníka raňajkami za polovičnú cenu, ak do hodiny prišiel do pobočky Starbucks. To je skvelý príklad toho, ako využiť instant messaging na vytvorenie pozitívneho word-of-mouth a budovanie lojality zákazníkov.

Navyše výskum od agentúry TNS zistil, že aj keď sa používatelia obávajú toho, že ich komunikácia značiek cez komunikačné platformy bude obťažovať, oveľa viac sa zaujímajú o to, aký bude mať zdieľaný obsah značky dosah na ich vlastný imidž.

Ako často četujete?

Slovensko

Európa

Svet

2014

2015

2014

2015

2014

2015

Denne

54 %

41 %

35 %

44 %

43 %

55 %

Raz za týždeň

22 %

23 %

22 %

20 %

22 %

21 %

Menej často

14 %

19 %

20 %

18 %

16 %

11 %

Nevyužívam

10 %

17 %

23 %

18 %

19 %

13 %


Ako často využívate sociálne siete?

Slovensko

Európa

Svet

2014

2015

2014

2015

2014

2015

Denne

58 %

66 %

57 %

57 %

42 %

48 %

Raz za týždeň

21 %

17 %

19 %

19 %

23 %

23 %

Menej často

10 %

9 %

12 %

11 %

15 %

12 %

Nevyužívam

11 %

8 %

12 %

13 %

20 %

17 %


Nechajte si posielať prehľad najdôležitejších správ emailom

Mohlo by Vás zaujímať

Prieskumy trhu

CES 2017: BMW i Inside Future a BMW HoloActive Touch – toto je budúcnosť automobilizmu

05.01.2017 09:42

BMW predstavilo nové koncepty a technológie pre autonómne riadené vozidlá. Na tlačovej konferencii bola predstavená štúdia elektromobilu BMW i Inside Future ktorá má za úlohu návštevníkom ukázať ako b ...

Prieskumy trhu

Prieskum: Výdavky na digitálne iniciatívy narastú v priebehu dvoch rokov o 50 %

27.12.2016 00:08

Že sa CIO v Európe, ale aj na strednom východe a v Afrike (región EMEA), zapájajú do digitálneho biznisu, dokazujú výsledky prieskumu Gartner 2017 CIO Agenda. Organizácia plnej polovice z nich sú aktí ...

Prieskumy trhu

Prieskum: Stredoeurópania sa prihlasujú na Facebook sedemkrát denne

23.12.2016 00:05

Spoločnosť Ericsson vo svojom najnovšom vydaní štúdie konštatuje, že telekomunikačný trh v strednej a východnej Európy (CEE) má rastúci trend, najmä vďaka stúpajúcemu používaniu smartfónov a aplikácií ...

Žiadne komentáre

Vyhľadávanie

ShowIT

Najnovšie videá