Image
12.10.2015 0 Comments

Obľúbenosť četovania vo svete narastá, na Slovensku je situácia opačná

chatovanie.jpg Obľúbenosť četovania a instant messagingu vo svete prudko narastá. V súčasnosti ho na dennej báze využíva po celom svete o 12 % viac ľudí ako pred rokom. Ľudia si radšej volia uzavreté komunikačné platformy, ako napríklad WhatsApp, Facebook Messanger alebo Viber.

Globálna štúdia Connected Life agentúry TNS, do ktorej sa zapojilo viac ako 60 000 používateľov internetu z 50 krajín, poukazuje na to, že denne cez rôzne komunikačné platformy četuje viac ako polovica všetkých ľudí (55 %), minimálne raz za týždeň je to až 76 % internetovej populácie. Okrem toho narastá aj obľúbenosť sociálnych sietí, ktoré globálne využíva o 6 % viac ľudí ako pred rokom.

Instant messaging je dominantný najmä na rozvíjajúcich sa mobilných trhoch, využívanie tejto služby na dennej báze vzrástlo predovšetkým v Číne (69 %), Brazílii (73 %), Malajzii (77 %) a v Južnej Afrike (64 %). Naopak, na niektorých západných trhoch, ako napríklad vo Veľkej Británii (39 %) alebo v USA (35 %), je situácia opačná. Na Slovensku cez komunikačné platformy četuje denne 41% internetovej populácie.

Facebook si udržal svoju pozíciu svetového lídra medzi sociálnymi sieťami. Takmer tretina (30 %) celosvetovej internetovej populácie je na Facebooku každý deň. Na porovnanie, v Číne je lídrom WeChat, kde ho denne využíva 68 % používateľov internetu.

Z výsledkov prieskumu vyplynulo, že v súčasnosti je potreba spotrebiteľov vzájomne komunikovať cez viaceré digitálne platformy oveľa silnejšia. A hoci popularita četovania rastie, svoju silnú pozíciu si aj naďalej udržujú tradičné sociálne médiá, čo zabezpečuje, že sa obsah po internete šíri oveľa rýchlejšie. Pre značky to znamená len jedno: vytvoriť taký obsah, ktorý budú spotrebitelia na internete zdieľať.

A zatiaľ čo tieto novšie digitálne platformy využíva menšie množstvo ľudí, sú často oveľa aktívnejší; 40 % používateľov aplikácie Vine a 44 % používateľov Snapchat tvrdí, že pravidelne aspoň raz za týždeň sleduje obsah, ktorý značky na týchto platformách tvoria, a 43 % používateľov WeChat využíva túto aplikáciu na to, aby si pravidelne vyhľadávalo informácie a služby konkrétnych spoločností.

No v súčasnosti musia byť značky oveľa opatrnejšie. Komunikačné platformy určené na instant messaging sú uzavreté médiá, čo znamená, že treba zdieľať len limitovaný obsah, ktorý je skutočne relevantný a hodnotný. Napríklad nedávno v Číne cez WeChat odštartovala svoju raňajkovú propagačnú kampaň spoločnosť Starbucks, ktorá vždy ráno spustila cez aplikáciu budík a odmenila každého zákazníka raňajkami za polovičnú cenu, ak do hodiny prišiel do pobočky Starbucks. To je skvelý príklad toho, ako využiť instant messaging na vytvorenie pozitívneho word-of-mouth a budovanie lojality zákazníkov.

Navyše výskum od agentúry TNS zistil, že aj keď sa používatelia obávajú toho, že ich komunikácia značiek cez komunikačné platformy bude obťažovať, oveľa viac sa zaujímajú o to, aký bude mať zdieľaný obsah značky dosah na ich vlastný imidž.

Ako často četujete?

Slovensko

Európa

Svet

2014

2015

2014

2015

2014

2015

Denne

54 %

41 %

35 %

44 %

43 %

55 %

Raz za týždeň

22 %

23 %

22 %

20 %

22 %

21 %

Menej často

14 %

19 %

20 %

18 %

16 %

11 %

Nevyužívam

10 %

17 %

23 %

18 %

19 %

13 %


Ako často využívate sociálne siete?

Slovensko

Európa

Svet

2014

2015

2014

2015

2014

2015

Denne

58 %

66 %

57 %

57 %

42 %

48 %

Raz za týždeň

21 %

17 %

19 %

19 %

23 %

23 %

Menej často

10 %

9 %

12 %

11 %

15 %

12 %

Nevyužívam

11 %

8 %

12 %

13 %

20 %

17 %


Nechajte si posielať prehľad najdôležitejších správ emailom

Mohlo by Vás zaujímať

Prieskumy trhu

V roku 2020 pretečie cloudom 14,1 zettabajtu. Je na takúto premávku Slovensko pripravené?

08.12.2016 00:14

Podľa záverov novej štúdie Cisco Global Cloud Index  dosiahne do roku 2020 ročný objem cloudovej dátovej premávky až 14,1 zettabajtov (ZB). To znamená, že v porovnaní s rokom 2015, keď celková premávk ...

Prieskumy trhu

Slovenskí žiaci zaostávajú v matematickej, čitateľskej aj prírodovednej gramotnosti

07.12.2016 00:07

Slovensko v porovnaní s priemerom krajín OECD zaostáva vo všetkých troch oblastiach – matematickej, čitateľskej aj prírodovednej gramotnosti. Výsledky slovenských 15-ročných žiakov sú podľa medzináro ...

Prieskumy trhu 1

Analytici zverejnili hlavné predpovede o digitálnej budúcnosti

07.12.2016 00:13

Hlavné predpovede na rok 2017 a nasledujúce roky vychádzajú z troch hlavných vplyvov postupujúcej digitálnej inovácie: skúseností a zapojenia používateľov (zákazníkov), inovácie v oblasti biznisu a se ...

Žiadne komentáre

Vyhľadávanie

Kyocera - prve-zariadenia-formatu-a4-s-vykonom-a3

Najnovšie videá