Image
5.1.2016 0 Comments

Nvidia: Na VR hry potrebujete 7-násobne viac výkonu ako k hraniu na monitore

Venturebeat spravilo rozhovor s Jasonom Paulom, manažérom Nvidie pre Shield, hranie a VR, z ktorého vyplynulo, že k renderovaniu hier na displejoch VR headsetov bude treba z herného PC vydolovať až 7-násobne viac výkonu ako pri hraní hry na bežnom monitore. Teda ak porovnávate hranie v 30 fps.

Obrázok nižšie porovnáva náročnosť vykresľovania hry na Full HD monitore pri stabilných 30 obrázkoch za sekundu, ktoré vyžaduje renderovanie približne 60 miliónov pixelov za sekundu (120 mil. pri stabilných 60 fps) a náročnosť renderovania na displejoch Oculus Rift a HTC Vive.

Obe zariadenia majú síce displeje s rozlíšením "iba" 1080x1200 pixelov pre každé oko, ale pre správne zobrazovanie musí PC zostava počítať ešte vyššie rozlíšenie. A ako už vieme vďaka údajom od Sony, hra na takýchto zariadeniach vyzerá plynulo až keď beží viac ako 60 fps, ideálne 90 fps. Nižší framerate nielenže vyzerá neprirodzene, ale zvyšuje aj pravdepodobnosť žalúdočnej nevoľnosti.

Blesk_1_VR hry.jpg

Podľa odhadov Nvidie 25 miliónov užívateľov vlastní alebo si tento rok plánuje kúpiť herné PC, ktoré by dokázalo rozbehnúť VR hru a v tomto rozlíšení a udržať stabilných 90 fps. A to ešte počíta so svedomitým zapracovaním jej softvéru Gameworks VR kompatibilného s Unreal Engine 4. Bez toho toto číslo klesá na 13 miliónov.

Dôležitou súčasťou Gameworks VR je funkcia multi-res shading, ktorá rozdeľuje obraz na 9 sektorov a z okrajových sektorov vyhadzuje tie miesta, ktoré nakoniec na VR displeji aj tak nie je vidieť.

Blesk_2_VR hry.jpg

Ďalšie zaujímave informácie z rozhovoru:

- Nvidia registruje vyše 600 firiem a nezávislých startupov pracujúcich na VR projektoch (ale zďaleka nie všetky pracujú na hrách).

- K hraniu na Oculus Rift sa odporúča minimálne grafická karta GeForce GTX 970 (alebo AMD R9 290) s procesorom Intel i5-4590.

- Čo sa týka notebookov, niektorí výrobcovia pripravili "VR ready" notebooky s desktopovými kartami GeForce GTX 980, GDDR5 pamäťou, priamym HDMI výstupom a množstvom USB 3.0 portov (keďže VR headsety ich budú potrebovať hneď niekoľko). Štúdio CCP games sľubuje, že takýto notebook bude dostatočne výkonný k hraniu ich vesmírnej multiplayerovej akcie EVE: Valkyrie. Hra by mala byť pribaľovaná k predobjednaným kusom Oculus Rift.

- PlayStation VR má vďaka 30 miliónom predaných PS4 konzol momentálne viac potenciálnych zákazníkov a počas roka 2016 sa to nezmení. PS VR ale bude mať nižšie rozlíšenie displeja - 960x1080 pre jedno oko (vzhľadom na výkon tam čakajte nižšiu vizuálnu kvalitu ako pri PC).

Zdroj: sector.sk


Nechajte si posielať prehľad najdôležitejších správ emailom

Mohlo by Vás zaujímať

Produkty 1

iPhone so zaobleným displejom OLED má prísť už na budúci rok

02.12.2016 09:48

Ázijskí dodávatelia Applu hovoria, že cupertinská spoločnosť ich požiadala, aby zvýšili výrobu tenších panelov OLED a predložili jej prototypy obrazoviek s vyšším rozlíšením, ako má Samsung. Keďže Ap ...

Produkty

GPD Win – miniatúrny herný notebook s Windows 10 a hernými ovládačmi

02.12.2016 00:22

Zvykli sme si, že s operačným systémom Windows sa nestretávame len na stolových a prenosných počítačoch, ale aj ďalších zariadeniach, siahajúcich od lacných tabletov typu 2-in-1 až po minipočítače. Je ...

Produkty

Strojové učenie Google TensorFlow bude podporovať Windows

01.12.2016 00:13

V týchto dňoch Google zaviedol podporu operačného systému Windows pre svoje strojové učenie TensorFlow. To bola totiž jedna z prvých požiadaviek, ktoré dostali vývojári po tom, čo z TensorFlow urobili ...

Žiadne komentáre

Vyhľadávanie

Kyocera - prve-zariadenia-formatu-a4-s-vykonom-a3

Najnovšie videá