Image
5.1.2016 0 Comments

Nvidia: Na VR hry potrebujete 7-násobne viac výkonu ako k hraniu na monitore

Venturebeat spravilo rozhovor s Jasonom Paulom, manažérom Nvidie pre Shield, hranie a VR, z ktorého vyplynulo, že k renderovaniu hier na displejoch VR headsetov bude treba z herného PC vydolovať až 7-násobne viac výkonu ako pri hraní hry na bežnom monitore. Teda ak porovnávate hranie v 30 fps.

Obrázok nižšie porovnáva náročnosť vykresľovania hry na Full HD monitore pri stabilných 30 obrázkoch za sekundu, ktoré vyžaduje renderovanie približne 60 miliónov pixelov za sekundu (120 mil. pri stabilných 60 fps) a náročnosť renderovania na displejoch Oculus Rift a HTC Vive.

Obe zariadenia majú síce displeje s rozlíšením "iba" 1080x1200 pixelov pre každé oko, ale pre správne zobrazovanie musí PC zostava počítať ešte vyššie rozlíšenie. A ako už vieme vďaka údajom od Sony, hra na takýchto zariadeniach vyzerá plynulo až keď beží viac ako 60 fps, ideálne 90 fps. Nižší framerate nielenže vyzerá neprirodzene, ale zvyšuje aj pravdepodobnosť žalúdočnej nevoľnosti.

Blesk_1_VR hry.jpg

Podľa odhadov Nvidie 25 miliónov užívateľov vlastní alebo si tento rok plánuje kúpiť herné PC, ktoré by dokázalo rozbehnúť VR hru a v tomto rozlíšení a udržať stabilných 90 fps. A to ešte počíta so svedomitým zapracovaním jej softvéru Gameworks VR kompatibilného s Unreal Engine 4. Bez toho toto číslo klesá na 13 miliónov.

Dôležitou súčasťou Gameworks VR je funkcia multi-res shading, ktorá rozdeľuje obraz na 9 sektorov a z okrajových sektorov vyhadzuje tie miesta, ktoré nakoniec na VR displeji aj tak nie je vidieť.

Blesk_2_VR hry.jpg

Ďalšie zaujímave informácie z rozhovoru:

- Nvidia registruje vyše 600 firiem a nezávislých startupov pracujúcich na VR projektoch (ale zďaleka nie všetky pracujú na hrách).

- K hraniu na Oculus Rift sa odporúča minimálne grafická karta GeForce GTX 970 (alebo AMD R9 290) s procesorom Intel i5-4590.

- Čo sa týka notebookov, niektorí výrobcovia pripravili "VR ready" notebooky s desktopovými kartami GeForce GTX 980, GDDR5 pamäťou, priamym HDMI výstupom a množstvom USB 3.0 portov (keďže VR headsety ich budú potrebovať hneď niekoľko). Štúdio CCP games sľubuje, že takýto notebook bude dostatočne výkonný k hraniu ich vesmírnej multiplayerovej akcie EVE: Valkyrie. Hra by mala byť pribaľovaná k predobjednaným kusom Oculus Rift.

- PlayStation VR má vďaka 30 miliónom predaných PS4 konzol momentálne viac potenciálnych zákazníkov a počas roka 2016 sa to nezmení. PS VR ale bude mať nižšie rozlíšenie displeja - 960x1080 pre jedno oko (vzhľadom na výkon tam čakajte nižšiu vizuálnu kvalitu ako pri PC).

Zdroj: sector.sk


Nechajte si posielať prehľad najdôležitejších správ emailom

Mohlo by Vás zaujímať

Produkty

Podpora Windows 7 sa skončí o tri roky. Tento rok končí Vista a kancelársky balík Microsoft Office 2007

19.01.2017 00:25

Svetovo najpopulárnejší desktopový operačný systém Windows 7 má už takmer 8 rokov. Blíži sa termín oficiálneho ukončenia jeho podpory, ktorý Microsoft určil na 14. januára 2020. Tradičná podpora sa s ...

Produkty

Inovatívne tepelné kamery pre smartfóny prichádzajú na trh

19.01.2017 00:20

Výrobca tepelných kamier Flir Systems odhalil svoju novú kameru, určenú pre Android. Kamera Flir One sa k smartfónu pripevní prostredníctvom portu USB typu C a používateľovi poskytne tepelný obraz obj ...

Produkty

Nový smartfón Microsoftu by sa mal dať rozložiť na veľký tablet

18.01.2017 00:20

Pri kúpe mobilného zariadenia je rozhodujúci aspekt jeho veľkosť. Ak chce používateľ telefonovať a posielať SMS, uprednostní telefón. Ak bude hlavne pracovať s e-mailmi a prehliadať web, hodí sa mu sk ...

Žiadne komentáre

Vyhľadávanie

ITSMF jar

Najnovšie videá