3.12.2012 0 Comments

Nové lokalizačné technológie umožňujú zasielanie reklamných správ, ako aj hromadných varovných správ na záchranu života

Mobilný telefón je v dnešnej modernej a zároveň hektickej dobe nevyhnutnosťou každého z nás. Využívame ho nie len na telefonovanie, smskovanie, ale aj na surfovanie a celkové získavanie rôznych druhov informácii. V časoch, keď sa firmy snažia prísť s čo najefektívnejšou formou komunikácie na svojich zákazníkov, prináša spoločnosť Ericsson, popredný medzinárodný dodávateľ telekomunikačných technológií a služieb, informácie o ďalšej možnosti využitia lokalizácie v rámci mobilných sietí. Toto technologické riešenie prináša možnosť reklamy cielenej priamo na konkrétnu skupinu ľudí nachádzajúcich sa v oblasti, kde sa koná akcia, na ktorú chceme upozorniť, formou krátkej SMS.

Predstavte si, že obchodné centrum (OC) pripravilo akciu pre svojim zákazníkov, na ktorú by ich rado upozornilo. Veľmi efektívna forma môže byť práve zaslanie krátkej správy s upozornením na akciu na všetkých užívateľov mobilných telefónov, ktorých daný operátor lokalizoval pre vyšpecifikovanú oblasť, v tomto prípade konkrétne nákupné centrum. Samozrejme, spomínaná oblasť na oslovenie a zaslanie sms sa môže rozšíriť na akúkoľvek zadefinovanú oblasť.„ Momentálne toto riešenie nie je na Slovensku implementované. Mobilní operátori používajú GSM lokalizáciu len na zistenie aktuálnej polohy konkrétneho telefónneho čísla," vyhlásil Marián Bezák, prezident spoločnosti Ericsson na Slovensku. „ Pre využívanie takýchto služieb je rozhodujúci správne nastavený model medzi operátormi, ich zákazníkmi a zadávateľmi reklamy. Prijmy z takto poskytovanej služby pre jednotlivé značky, ktoré chcú cielene komunikovať na svojich existujúcich ako aj potenciálnych zákazníkov, môžu pomôcť zlepšiť biznis case mobilných operátorov pri zavádzaní inovatívnych služieb." Technológia, ktorá to umožňuje, je založená na tom, že sieť aktívne informuje lokalizačnú platformu o každej zmene polohy zákazníka a tá vyhodnocuje, či zmena polohy jednotlivých čísel je zaujímavá z hľadiska bežiacej reklamnej kampane v určitej cieľovej oblasti - napríklad v nákupnom centre. Ak áno, odošle sa zákazníkovi reklamný oznam. Pre zadávateľa reklamy je hodnota informácie o lokalizácii zákazníkov v danej oblasti veľmi veľká. Existuje veľký dopyt po takejto informácii, nakoľko na základe dosupných informácii vie byť reklama ešte cielenejšia a hodnotejšia pre zadávateľa, lebo je určená len ľuďom nachádzajúcim sa na konkétnom mieste a v konkrétnom čase a nespamuje zákazníkov nezmysluplne, čiže prostriedky na takúto reklamu sú vynaložené efektívne. Úspešným príkladom takejto implementácie je Telefonica v Českej republike, ktorá od minulého roku ponúka presné cielenie reklamy na svojich zákazníkov aj na základe ich lokalizácie.

Tak, ako je možné využiť túto technológiu pre reklamné účely, je to možné použiť aj na zaslanie správy v prípade nejakej katastrofy, kedy je zákazník v ohroznej oblasti informovaný prostredníctvom hromadnej varovnej správy. Do budúcnosti by bolo možno zaujímavé využívať túto formu na informovanie účastníkov cestnej premávky v prípade hromadnej havárie na ďialnici alebo v prípade dlhého čakania na hraničných priechodoch.


Nechajte si posielať prehľad najdôležitejších správ emailom

Mohlo by Vás zaujímať

Biznis

Šiesty ročník STARTUP AWARDS pozná víťazov a obsahom aj návštevnosťou prekonal všetky predchádzajúce

06.12.2016 00:15

Tohtoročné Startup Awards, ktoré sa konali v piatok 2. decembra v bratislavskom Istropolise, už majú svojich víťazov. V súťaži vyberala zahraničná odborná porota spomedzi dvanástich nápadov celkom v š ...

Biznis

Amazon bude prevážať dáta v kamiónoch. Chce tak ušetriť čas

05.12.2016 10:02

Na svojej používateľskej konferencii re:Invent predstavil Amazon nový spôsob, ako môžu zákazníci presúvať veľké objemy dát do jeho cloudovej služby Amazon Web Services (AWS). Pre veľké firmy, ktoré c ...

Biznis 1

Xiaomi vraj neutrpí poklesom predaja smartfónov, živia ho iné zdroje

02.12.2016 00:19

Prepad predaja smartfónov na čínskom trhu nebude mať významný dosah na spoločnosť Xiaomi, pretože bude kompenzovaný predajom inteligentných domácich spotrebičov a príjmami zo softvéru. Povedal to star ...

Žiadne komentáre

Vyhľadávanie

Kyocera - prve-zariadenia-formatu-a4-s-vykonom-a3

Najnovšie videá