15.5.2015 0 Comments

Nahradia API tradičné ESB?

Vytvára sa nový typ používateľskej skúsenosti a spolupráce. Snaha je čo najviac využiť najnovšie formy mobilnej komunikácie. Ukazuje sa, že tento nový trend používania aplikácií si vyžaduje nový prístup a úpravu architektúry. Architektúru, ktorá dokáže okrem poskytovania webových aplikácií zabezpečiť podporu výkonným interakciám a umožní sprístupniť dáta ďalším interaktívnym kanálom. Práve pri potrebách takejto architektúry sa začína presadzovať koncept a využitie API. Vo všeobecnosti sa téma API už stala veľkou a ďalej sa rozvíja. Príkladom sú určite Google, Facebook, Apple, Twitter, ktorí otvorili svoje technologické riešenia verejnosti a transformovali svoje podnikanie. Cez API tak doslova vytvorili nové odvetvie. API spojilo ľudí, výpočtové zariadenia a základné platformy. Takto začínajú aj ďalšie firmy a organizácie, pôvodne nielen zo sveta IT, otvárať svoje aplikácie a základné služby partnerom, zákazníkom, občanom, ktorí ich ďalej inovujú a rozširujú. Neposkytovať verejné API bude čoskoro pre organizáciu niečo podobné, ako bolo v nedávnej minulosti nemať webovú stránku. API sú však trochu iné, ako ich poznáme z minulosti. Ich vývoj pokročil a významne sa posunul vpred. V minulosti API predstavovali „kus" softvéru, ktorý sa skompiloval a nasadil. Dnes s nimi organizácie uvažujú pri inováciách a integrácii. Moderné API predstavujú balíček flexibilne meniteľných funkcií, ktoré sú atraktívne pre používateľov, sú nezávislé od konkrétneho softvéru alebo platformy, ktorá je prevádzkovaná na backende. Sú nasadené typicky na platforme API. API sú produkt podobný napríklad webovej službe. Predstavujú však oveľa flexibilnejší spôsob vystavenia služieb a dát organizácie pre externých alebo interných konzumentov. Trochu analógie pre API nájdeme v databázovej histórii pri vzniku dátových pohľadov (view). Databázy boli pôvodne orientované na svoje vnútorné časti - či už tabuľky, schémy, uložené procedúry a pod. Čoskoro však bolo treba vystaviť rôzne dáta riadeným spôsobo ...

Článok je uzamknutý

Pokračovanie článku patrí k prémiovému obsahu PC REVUE, ktorý je dostupný pre predplatiteľov. S digitálnym predplatným za 20 € na celý rok získate neobmedzený prístup k uzamknutému obsahu na webe. Objednať si ho môžete TU. Ak už máte digitálne predplatné PC REVUE prihláste sa TU. Ak máte digitálne predplatné Piano, prihláste sa pomocou Piano.


Prihlásiť pomocou členstva PC REVUE
 
Alebo sa prihláste cez službu Piano





Nechajte si posielať prehľad najdôležitejších správ emailom

Mohlo by Vás zaujímať

ITPro

Red Hat a Veracomp: Open source a cloudy

09.12.2016 12:05

Cieľom ďalšej z radu spoločných akcií firiem Red Hat a Veracomp Slovakia v Bratislave bola prezentácia produktov, služieb a stratégií týkajúcich sa najhorúcejších tém IT podpory biznisu s využitím naj ...

ITPro

Právne okienko

08.12.2016 12:02

1. Ako postupovať, ak obchodník nechce uznať reklamáciu tovaru objednaného z e-shopu? V takomto prípade môžu nastať v zásade dve situácie. Ak zákazník reklamuje tovar do 12 mesiacov od jeho kúpy, mož ...

ITPro

Red Hat Forum 2016: Otvorená digitálna transformácia

09.12.2016 11:51

Podujatím v Prahe pre región CENE (stredná a severná Európa) rezonovala komunitná atmosféra a snaha o spoluprácu podľa pravidla „každý s každým“. IT musí priniesť do digitálneho biznisu novú kultúru a ...

Vyhľadávanie

Kyocera - prve-zariadenia-formatu-a4-s-vykonom-a3

Najnovšie videá