Image
3.6.2014 0 Comments

Na akých sociálnych médiách ľudia zdieľajú vaše stránky?

social_network.jpg Firmy a rôzne organizácie sa snažia interagovať so svojimi klientmi aj prostredníctvom možnosti zdieľať a „lajkovať" stránky a články, ktoré vzbudili čitateľský záujem a ohlas. Prieskum spoločnosti Forrester Research v rámci Európy ukázal, ktoré sociálne médiá sú v tomto regióne preferované.

Jednoznačný prepadák je v Európe Pinterest, ktorý využívajú len 2 % používateľov, zatiaľ čo v USA patrí tento sociálny systém medzi tie populárnejšie s podielom 18 %. Naopak, stálicami sú pre Európanov Facebook a YouTube. Ak sa teda rozhodujete, aké „lajkovacie" a zdieľacie tlačidlá na svoje stránky pridať, s týmito dvoma rozhodne neurobíte chybu.

Čo sa týka Twitteru, čisto podľa uvedených čísel by to mohlo vyzerať, že aj bez zdieľania na Twitteri sa dá ľahko obísť. No tu štatistiku „kazí" fakt, že ho využíva síce výrazne menej ľudí, ale tí sú na internete zvyčajne veľmi aktívni a patria medzi tzv. opinion lídrov, ktorí majú výrazný vplyv na ostatných.

Podobná je aj pozícia LinkedIn, kde je síce používateľov menej, ale môžu mať výrazne vyššiu hodnotu v porovnaní s používateľmi masových sociálnych sietí. Viac pozri nasledujúce vizualizácie z dielne Forresteru:

socialne-media.png

Najpopulárnejších sociálne médiá na zdieľanie obsahu v Európe. Zdroj: Forrester 2014

Európa má v zdieľaní obsahu svoje špecifiká

Prečo je Pinterest v Európe tak málo populárny? Dôvodov je viac. Hoci ide o globálnu platformu, nemá v Európe veľký úspech. Až v poslednom roku najala prvých zamestnancov pracujúcich mimo USA a z jazykových mutácií má zatiaľ iba francúzsky variant. V rámci Európy tiež čelí sporom o ochrannú známku a snahy presadiť sa mimo USA sa tak pre túto spoločnosť komplikujú. Analytici Forrester sú však presvedčení, že problém je aj v povahe typických Európanov, ktorým sa nepáči len niečo „prišpendliť" na stenu - čo je podstata celej tejto sociálnej služby. A chápu ju ako niečo zbytočné navyše, pretože podobný účel podľa nich môže plniť aj Facebook, kde majú lepšie možnosti sa k obsahu aj vyjadrovať a je tu značne bohatšia komunita.

Naopak, v USA sa stal Pinterest veľmi vyhľadávaným a obľúbeným systémom. Zjavne ide teda o sociálne médium vyhovujúce americkej mentalite a spôsobu, ako chcú Američania zdieľať obsah s ostatnými. Podľa analytikov sú Američania vo využívaní sociálnych sietí a nástrojov oveľa menej ortodoxní než Európania, nemajú problém experimentovať a využívať väčšie množstvo služieb súčasne. Naopak, v Európe platí, že sa používatelia často uspokoja s jednou či dvoma.

Bez Pinterestu sa na svojom webe zaobídete

Ak teda zvažujete, či odkaz na Pinterest na svoje stránky umiestňovať, ak sa orientujete len na európskych zákazníkov, neurobíte veľkú chybu, keď sa mu vyhnete. Snažte sa osloviť svojich zákazníkov spôsobom, ktorý oni preferujú a ktorý poznajú, čo súvisí aj s „lajkovacími" a zdieľacími tlačidlami. Práve vytvorenie komunity fanúšikov, ktorá bude zdieľať firemný obsah, je pre každú organizáciu ideálom. Pinterest vám v tom nijako nepomôže, naopak, je vhodné sústrediť sa na sociálne médiá, ktoré majú v našom regióne úspech a tradíciu.

Zdroj: ICT manažer


Nechajte si posielať prehľad najdôležitejších správ emailom

Mohlo by Vás zaujímať

Prieskumy trhu

V roku 2020 pretečie cloudom 14,1 zettabajtu. Je na takúto premávku Slovensko pripravené?

08.12.2016 00:14

Podľa záverov novej štúdie Cisco Global Cloud Index  dosiahne do roku 2020 ročný objem cloudovej dátovej premávky až 14,1 zettabajtov (ZB). To znamená, že v porovnaní s rokom 2015, keď celková premávk ...

Prieskumy trhu

Slovenskí žiaci zaostávajú v matematickej, čitateľskej aj prírodovednej gramotnosti

07.12.2016 00:07

Slovensko v porovnaní s priemerom krajín OECD zaostáva vo všetkých troch oblastiach – matematickej, čitateľskej aj prírodovednej gramotnosti. Výsledky slovenských 15-ročných žiakov sú podľa medzináro ...

Prieskumy trhu 1

Analytici zverejnili hlavné predpovede o digitálnej budúcnosti

07.12.2016 00:13

Hlavné predpovede na rok 2017 a nasledujúce roky vychádzajú z troch hlavných vplyvov postupujúcej digitálnej inovácie: skúseností a zapojenia používateľov (zákazníkov), inovácie v oblasti biznisu a se ...

Žiadne komentáre

Vyhľadávanie

Kyocera - prve-zariadenia-formatu-a4-s-vykonom-a3

Najnovšie videá