SAMSUNG_022024C Advertisement SAMSUNG_022024C Advertisement SAMSUNG_022024C Advertisement

Na Valentína dávame prednosť nákupom osobne v obchodoch, nie online

Tlačové správy
0

Pokrok v digitálnom a online nakupovaní nespomaľuje, ale keď ide o lásku, zákazníci preferujú staré zvyky. Spoločnosť MasterCard dnes predstavila výsledky prieskumu, ktorý ukázal, že zákazníci na celom svete dávajú prednosť výberu darčeka pre svoju lásku osobne, priamo v obchodoch.

„Love Index" spoločnosti MasterCard predstavuje globálne správanie nakupujúcich vo viac ako 200 krajinách. Bol vytvorený na základe analýzy transakcií kreditnými, debetnými a predplatenými kartami v dňoch 11. - 14. februára v rokoch 2013 - 2015. Štúdia sa nezamerala len na objem výdavkov, ale celosvetovo skúmala aj typy výdavkov spojené so svätým Valentínom.

Celkové výdavky spotrebiteľov v dňoch okolo svätého Valentína vzrástli vo všetkých regiónoch priemerne o 22 %. Výsledné dáta tiež ukázali, že mnohí ľudia radšej venujú namiesto hmotných darov zážitok.

„Miesto, kde žijete, má veľký vplyv na výber darčeka alebo zážitku. Love Index spoločnosti MasterCard predstavuje obchodníkom globálne aj regionálne nákupné trendy osláv svätého Valentína. Obchodníci tak môžu pripraviť personalizovanú ponuku, čím posilnia svoj vzťah k zákazníkom," hovorí Miroslav Lukeš, generálny riaditeľ MasterCard pre ČR, SR a Rakúsko.

Ako dopadli Slováci?

  • Na Slovensku nakupuje osobne 94 % zákazníkov, zatiaľ čo on-line nakúpilo v roku 2015 len 5 % zákazníkov.
  • Kvety a priania tvorili v roku 2015 11 % transakcií.
  • Najviac transakcií (52 %) bolo uskutočnených v reštauráciách, najnižší počet platieb bol v roku 2015 uskutočnený v papiernictvách (4 %).

Celosvetové výsledky:

  • Osobní kontakt: 90 % spotrebiteľov celosvetovo nakupuje darček osobne, zatiaľ čo iba 6 % dáva prednosť nákupu online. Jednu pätinu všetkých internetových on-line transakcií (21 %) uskutočnili Európania.
  • Zážitky majú prednosť pred hmotnými darčekmi: Celosvetové tržby poukazujú na čoraz väčší počet ľudí, ktorí obdarúvajú svojich milovaných jedlom v reštauráciách (33 %) a hotelovými pobytmi (28 %). Zákazníci v Latinskej Amerike (54 %) a v Spojených štátoch (38 %) vykonajú väčšinu transakcií v tamojších reštauráciách, zatiaľ čo ľudia v Ázii a Tichomorí, v Európe a na Blízkom východe uprednostňujú hotelové pobyty mimo svoj región.
  • Povedz to kvetinami: Všeobecne platí, že počas posledných troch rokov došlo k miernemu poklesu predaja kvetín a valentínskych prianí. Výnimky však nájdeme. V Latinskej Amerike sa výdavky na kvety takmer zdvojnásobili (92 %), zatiaľ čo na Blízkom východe vzrástol záujem o valentínske želania o 107 %.

„Celý svet sa digitalizuje, je preto zaujímavé sledovať, že pokiaľ ide o romantiku, stále uprednostňujeme osobný kontakt. Skôr ako digitálne chceme svoju lásku vyjadriť osobným výberom darčeka a zároveň vyberáme zážitky pred hmotnými darmi," dopĺňa Miroslav Lukeš.

Zobrazit Galériu

Pridať komentár

Mohlo by vás zaujímať

Mohlo by vás zaujímať