Image
11.6.2015 0 Comments

NASA investuje do novej generácie „Concordov“. Problémom je aerodynamický tresk

NASA_supersonic.jpg Pred niekoľkými mesiacmi sme vás informovali o nadzvukovom lietadle vyvíjanom spoločnosťou Lockheed Martin, ktoré zvládne prelet naprieč Spojenými štátmi za 2,5 hodiny. O nástupcovi Concordu však uvažuje aj NASA.

Posledný let Concordu sa uskutočnil 24. októbra 2003. Teraz NASA dúfa, že oživí sen o nadzvukových lietadlách investovaním 2,3 milióna dolárov do výskumných projektov. Peniaze budú použité na osem projektov, ktorých cieľom je riešiť problémy súvisiace s nadzvukovými letmi.

V súčasnej etape leteckí inžinieri pracujú najmä na znížení hluku. Na integráciu nízkohlučných technológií pohonu, na ktorej pracuje newyorská spoločnosť GE Global Research, sa vyčlení 599 000 dolárov v priebehu dvoch rokov. Aerodynamický tresk, teda rázové vlny spôsobené lietadlami letiacimi rýchlejšie, ako je rýchlosť zvuku, tvoria totiž najvýznamnejšiu prekážku opätovného zavedenia nadzvukových komerčných letov. Medzi ďalšie prekážky patria emisie vo vysokej nadmorskej výške, účinnosť paliva a hluk v okolí letísk.

nasa_supersonic_2.jpg

Ďalší projekt sa bude zaoberať vplyvom letov nadzvukových lietadiel letiacich v stratosfére na životné prostredie. Na túto oblasť je určených 1,2 milióna dolárov a projekt sa bude uskutočňovať pod vedením Massachusettského technologického inštitútu (MIT). Výskumný tím bude skúmať, aký vplyv by malo na ozónovú vrstvu a klimatické podmienky zavedenie flotily nadzvukových lietadiel generácie N + 2.

Obavy z environmentálny dôsledkov emisií nadzvukových lietadiel na ozónovú vrstvu boli jedným z dôvodov, prečo americká vláda už v roku 1971 obmedzila finančné prostriedky na vývoj v tejto oblasti. Hoci vyspelá konštrukcia motorov môže znížiť hladinu emisií, vedci tvrdia, že ešte stále je tu obrovský potenciál na poškodenie vrstvy ozónu.

Samostatný výskumný tím sa bude venovať návrhu lietadla, v súčasnosti jeden z najpopulárnejších je dizajn, kde krídla budú dokonale splývať s trupom (hybrid wing body). Lietadlo je potom veľmi aerodynamické, navyše takýto dizajn výrazne znižuje spotrebu paliva, hluk aj emisie.

Zdroj: dailymail.co.uk


Nechajte si posielať prehľad najdôležitejších správ emailom

Mohlo by Vás zaujímať

Technológie

Koniec dokazovania, že nie sme robot. Google pripravuje systém Neviditeľná reCAPTCHA

07.12.2016 11:38

Pred niekoľkými rokmi Google zjednodušil používateľom webu dokazovanie, že sú ľudia, a nie automatizované roboty, keď nahradil systém CAPTCHA (akronym pre Completely Automated Public Turing test to te ...

Technológie 1

Video: Virtuálna realita ukazuje, čo sa môže stať, ak budete auto šoférovať opití

07.12.2016 00:21

Britská spoločnosť Diaego, ktorej patria značky ako Johnnie Walker, Smirnoff či Guinness použila „taktiku zastrašovania“  a spojila svoje sily so Samsungom pri tvorbe dosť hrôzostrašného videa s virtu ...

Technológie

Telefón nabitý do minúty a batéria poháňaná baktériami? Na alternatívne zdroje energie si ešte počkáme

07.12.2016 00:16

Hoci batériám stále dominujú tie lítiovo-iónové, vedci priebežne hľadajú efektívnejšie alternatívy. Nové prototypy vydržia napríklad 7500 cyklov vybitia a nabitia, majú až osemkrát vyššiu energetickú ...

Žiadne komentáre

Vyhľadávanie

Kyocera - prve-zariadenia-formatu-a4-s-vykonom-a3

Najnovšie videá