SAMSUNG_022024A Advertisement SAMSUNG_022024A Advertisement SAMSUNG_022024A Advertisement

Mastercard zavedie správu účtov a nákupy prostredníctvom textovej správy s chatbotmi

Tlačové správy
0

Spoločnosť Mastercard oznámila plán na spustenie platformy umelej inteligencie, tzv. chatovacích robotov (chatbotov), s ktorými budú môcť spotrebitelia komunikovať, spravovať transakcie, riadiť finančné záležitosti a nakupovať prostredníctvom textových správ. Spoločnosť Mastercard chystá vývoj príslušných aplikácií pre svojich partnerov z radov obchodníkov a bánk.

Platforma chatbot, teda počítačový program určený pre simuláciu ľudskej konverzácie, je schopná plniť požiadavky zákazníkov a riešiť problémy v prostredí pre zasielanie textových správ ako sú Facebook Messenger alebo SMS. Chatbot spoločnosti Mastercard umožní finančným inštitúciám i obchodným spoločnostiam viesť so spotrebiteľmi skutočný rozhovor a poskytovať im prostredníctvom prirodzenej komunikácie služby na mieru, vrátane ponuky a odmien zodpovedajúcich konkrétnej situácii. V súčasnej dobe šesť z desiatich najpoužívanejších aplikácií na svete sú aplikácie pre zasielanie správ a celosvetovo ich používa viac ako 1,5 miliardy ľudí.

V spoločnosti Mastercard veríme, že komunikácia medzi firmami a ich zákazníkmi s využitím umelej inteligencie povedie k zlepšeniu úrovne služieb zákazníkom v situáciách a prostredníctvom platforiem, s ktorými sú zákazníci už bežne v styku,“ uviedol viceprezident spoločnosti Mastercard pre oblasť Commerce for Every Device Kiki Del Valle. „Výskum v Mastercard Labs sa už nejaký čas venuje testovaniu vzájomného prepojenia kľúčových produktov a služieb spoločnosti Mastercard s bežne rozšírenými platformami pre zasielanie správ. Teraz z tohto prístupu testovania a poznávania prechádzame do ďalšej fázy, kedy vyvíjame komunikačné aplikácie, chatboty, ktoré budú tvoriť prirodzenú súčasť každodenného života spotrebiteľov a ako také aj pomáhať našim partnerom rozvíjať obchodnú komunikáciu na konverzačnej úrovni.“

Finančným inštitúciám umožňuje chatbot poskytovať zákazníkom úplne novú podobu služby: takú, ktorá je prirodzená a jednoduchá, práve ako výmena textových správ s priateľom. Chatbot bude spustený začiatkom budúceho roka a spotrebiteľom v Spojených štátoch umožní klásť otázky týkajúce sa vlastného bankového účtu, prechádzať históriou nákupov alebo sledovať výdavky. Ďalej bude možné získavať informácie týkajúce sa digitálnej peňaženky Masterpass™, o práve dostupných výhodách pre užívateľov kariet Mastercard ako sú napríklad Priceless Specials alebo z oblasti finančnej gramotnosti.

V pilotnej fáze spája Mastercard sily so spoločnosťou Kasisto. Tento účastník programu Mastercard Start Path Global stojí za virtuálnymi asistentmi a chytrými robotmi určenými pre finančné služby. Chatbot spoločnosti Mastercard využíva konverzačnú platformu KAI Banking, ktorá ťaží z rozsiahlych znalostí v obore finančných služieb.

Chatbot spoločnosti Mastercard určený pre obchodníkov umožní spotrebiteľom nakupovať pomocou bežne používaných platforiem pre zasielanie správ a nakoniec zaplatiť prostredníctvom digitálnej peňaženky Masterpass™. Tento chatbot vytvorený v Mastercard Labs užívateľom umožňuje zahájiť konverzáciu s obchodníkom a dokončiť požadovanú transakciu, bez toho aby museli otvárať peňaženku, spúšťať mobilnú aplikáciu daného obchodníka alebo čakať v rade. Vďaka nemu je tak nakupovanie jednoduchšie ako kedykoľvek predtým.

Agentúra Gartner uvádza,  že online nákupy uskutočnené iba prostredníctvom digitálnych asistentov na mobilných zariadeniach dosiahnu do konca roka 2016 hodnoty takmer 2 mld. USD.

Spoločnosť Mastercard sa snaží urýchliť rozvoj konverzačnej podoby predaja medzi svojimi partnermi z radov obchodníkov, a preto sa chystá na svojej platforme Mastercard Developers do konca roka spustiť experimentálne aplikačné rozhranie API Bot Commerce.

Redakcia

Všetky autorove články
Mastercard

Pridať komentár

Mohlo by vás zaujímať

Mohlo by vás zaujímať