SAMSUNG_022024B Advertisement SAMSUNG_022024B Advertisement SAMSUNG_022024B Advertisement

Marketing a IT oddelenie by mali viac spolupracovať

Tlačové správy
0
Prieskum spoločnosti Oracle podčiarkuje nutnosť zabudovať sociálne platformy do každodenných obchodných procesov

Spoločnosť Oracle zverejnila výsledky štúdie Socially Driven Collaboration (spolupráca riadená sociálnymi platformami). Prieskum bol zameraný predovšetkým na spoluprácu medzi marketingovými a technologickými oddeleniami firiem. Viac než 2/3 dopytovaných manažérov (ako z marketingu, tak z IT a ďalších technologických oddelení) uvádza, že taká spolupráca výrazne zvyšuje efektivitu, avšak iba v jednej tretine prípadov je táto spolupráca pravidlom.

Celosvetový prieskum bol vykonaný medzi 900 zamestnancami s rozhodovacou právomocou, ktorí pracovali v marketingu aj v technologických oddeleniach. Išlo o manažérov firiem s viac než 100 zamestnancami (17 % dopytovaných potom pracovalo v spoločnostiach s viac než 50 000 zamestnancami) a o podniky, ktoré už nejakým spôsobom využívajú sociálne platformy.

Respondenti zdôrazňovali, že v dobe sociálnych sietí má spolupráca medzi oddeleniami veľkú obchodnú hodnotu, realita však často za týmito potrebami zaostáva. Úsilie o spoluprácu vychádza skôr z marketingových oddelení. Hlavnú prekážku pre tieto snahy podľa respondentov predstavuje firemná kultúra (tú ako hlavnú prekážku uvádza 47 % respondentov z marketingu a 31 % respondentov z IT oddelenia), eventuálne fakt, že firma má aktuálne iné priority. Respondenti taktiež ako problém uvádzali priamu neochotu k prehlbovaniu spolupráce u svojich kolegov.

Podľa spoločnosti Oracle musí moderný podnik mať prácu so sociálnymi médiami zakomponovanú do všetkých každodenných obchodných operácií (podnik má byť „social enabled"), či už ide o marketing, predaj, služby zákazníkom, alebo výskum a vývoj. Iba firmy spĺňajúce definíciu „social enabled" môžu bezprostredne reagovať na požiadavky zákazníkov. Rola marketingového aj technologického oddelenia sa mení. Manažéri obidvoch typov si sú napospol vedomí nutnosti rozsiahlejšej spolupráce a pritom uznávajú, že potrebujú získať nové schopnosti a prijať nových kvalifikovaných zamestnancov.

Iba 36 % respondentov z marketingu a 26 % respondentov z technologických oddelení uviedlo, že na projektoch spolupracujú často. Mierne nadpolovičná väčšina respondentov súdi, že miera spolupráce je viac-menej adekvátna. 16 % respondentov z oddelenia IT/technológií uviedlo, že spolupráca s marketingovou divíziou prakticky neexistuje. Situácia sa však v čase zlepšuje. Prakticky nikto v prieskume neuviedol, že by miera spolupráce bola nižšia než pred rokom, naproti tomu 41 % marketingových manažérov a 38 % IT manažérov tvrdí, že spolupráca je teraz intenzívnejšia. 56 %, respektíve 60 % respondentov odhaduje, za posledný rok sa situácia viac‑menej nezmenila.

Viac než dve tretiny respondentov z IT aj marketingu súdi, že spolupráca prináša nespornú obchodnú hodnotu a zvyšuje efektivitu prevádzky. Ako hlavné zlepšenie uvádzajú presnejšie a presvedčivejšie marketingové aktivity, rýchlejšie uvádzania produktov na trh, lepšie prijatie produktov zákazníkmi, znižovanie nákladov na projekty a menšiu chybovosť produktov aj služieb.

Takmer tretina respondentov je presvedčená, že sociálne platformy majú veľký dopad na spôsob ich komunikácie so zákazníkmi, eventuálne že dokonca viedli k transformácii celej spoločnosti. Do tejto skupiny spadajú predovšetkým výrobné podniky, telekomunikačné a IT firmy, ďalej aj poskytovatelia služieb či neziskové organizácie.

Na prieskume Socially Driven Collaboration sa okrem spoločnosti Oracle podieľali taktiež firmy Leader Networks a Social Media Today.

„V ére sociálnych médií je schopnosť spolupracovať naprieč organizáciou pre úspech podniku úplne kľúčová," uviedla Meg Bearová, viceprezidentka divízie Oracle Social Cloud. „Výsledky nášho prieskumu ukazujú, že je tu stále priestor na zlepšenie. Spoločnosť Oracle svojim zákazníkom pomôže zabudovať potrebnú spoluprácu do štruktúry obchodných operácií, a zvýšiť tak efektivitu prevádzky aj obchodnú hodnotu naprieč celým podnikom."

Pridať komentár

Mohlo by vás zaujímať

Mohlo by vás zaujímať