Image
22.2.2013 0 Comments

Machinima – toto je budúcnosť televízie?

Machinima patrí medzi najsledovanejšie kanály v rámci služby YouTube. V decembri minulého roka si ju pozrelo 262 miliónov unikátnych divákov, videá mali dovedna 2,6 miliardy zhliadnutí. Počas roka 2012 si používatelia pozreli videá z produkcie Machinimy 20 miliárd krát. O aký žáner ide? O videoherné videá.

Machinima_192.jpg

Počas hernej konferencie E3 mala Machinima 14,4 milióna unikátnych divákov v jeden deň. Používatelia za daný týždeň vygenerovali 455 miliónov zhliadnutí.

V čom spočíva čaro Machinimy? V správnom využití internetu, YouTubu ako platformy a hernej komunity. Machinima na svojom kanáli YouTube vysiela prevažne videá z hier - tie sú neraz zostrihané a upravené. Nechýba ani dabing, o ktorý sa postarajú sami hráči. Výsledkom je herné video, ktoré disponuje príbehom a často aj humorom. Hoci sa dabované herné videá objavili už pred viac ako 10 rokmi spoločne s pojmom machinima, značnú popularitu si získali až v priebehu posledných troch rokov a momentálne ide o jednu z hlavných foriem zábavy pre istú skupinu používateľov - mužov vo veku 18 až 34 rokov.

Machinima získala svoj úspech prakticky vďaka YouTubu. Oficiálna stránka je totiž veľmi jednoduchá a slúži ako križovatka s odkazmi na jednotlivé kanály YouTube. Machinima prevádzkuje kanál Respawn, ktorý je zameraný na žáner hier FPS. Realm je o fantasy a hrách RPG, Sports zachytáva atmosféru virtuálnych športov a kompetitívneho hrania. Okrem herných videí však Machinima ponúka aj webové seriály v rámci kanála Prime a spravodajskú reláciu Inside Gaming.

Väčšina obsahu, ktorý Machinima vysiela na svojich kanáloch YouTube, pochádza priamo od hráčov. Komunita tvorcov dabovaných herných videí pozostáva z viac ako 6000 ľudí, každý z nich má vlastný kanál. Ak je konkrétny používateľ úspešný a jeho videá priťahujú záujem ľudí, Machinima ho osloví, aby sa stal jej súčasťou.

Najúspešnejší tvorcovia získajú status „director" - ich videá sú často propagované naprieč ostatnými sekciami a Machinima si počet zhliadnutí v prípade týchto videí započítava do svojich štatistík. Používatelia s týmto statusom však majú väčšie právomoci a môžu využívať aj výhody marketingu a predaja reklamy. Snahou modelu, ktorý Machinima preferuje, je, aby si títo používatelia vytvorili vlastný kanál a značku a fungovali v pozícii partnera.

Podľa analytikov je úspech Machinimy spôsobený prístupom k vysielaniu videoobsahu. Machinima, hoci ju môžeme považovať za televízny kanál, nefunguje na princípe tradičnej televíznej stanice. Ide o internetovú TV stanicu, ktorá správne využila distribučnú platformu a odhadla žiadaný obsah.

machinima1.jpg

Zdroj: wired.com


Nechajte si posielať prehľad najdôležitejších správ emailom

Mohlo by Vás zaujímať

Internet

YouTube Rewind 2016. Toto sú najpopulárnejšie videá na Slovensku a vo svete

08.12.2016 00:08

Google už tradične v závere roka zverejňuje rebríčky najpopulárnejších videí. YouTube Rewind odhaľuje najpopulárnejšie videá, ktoré používatelia sledovali na najväčšej videoplatforme YouTube za posled ...

Internet 1

Prečo Google v utorok večer nefungoval?

24.11.2016 00:15

V utorok večer postihol služby Googlu rozsiahly výpadok, ktorý trval zhruba dve hodiny a zasiahol vo veľkej miere krajiny strednej Európy vrátane Česka a Slovenska. Používatelia nemali prístup k vyhľa ...

Internet

Instagram konkuruje Facebooku a Snapchatu. Zavádza živé video a miznúce správy

24.11.2016 12:00

Instagram sa pri svojich novinkách už aj v minulosti inšpiroval Snapchatom a tentoraz podľa jeho vzoru pridáva aj živé videá a miznúce správy. Živé videá čoskoro umožnia používateľom jednoduchým stla ...

Žiadne komentáre

Vyhľadávanie

Kyocera - prve-zariadenia-formatu-a4-s-vykonom-a3

Najnovšie videá