Image
12.7.2016 0 Comments

MK SR: Zverejnili stanovisko k návrhu zmeny audiovizuálnej smernice

Prispôsobiť pravidlá v oblasti audiovizuálnych mediálnych služieb v Európskej únii zmenám na trhu, v technológiách a v správaní sa spotrebiteľov je cieľom návrhu na zmenu európskej smernice o audiovizuálnych mediálnych službách. Uvádza sa to v predbežnom stanovisku k návrhu modernizácie smernice, ktoré Ministerstvo kultúry (MK) SR predložilo do 19. júla do medzirezortného pripomienkového konania. Návrh zmien smernice je súčasťou zapracovania Stratégie jednotného digitálneho trhu v Európe do noriem platných v Európskej únii (EÚ). V spomínanej Stratégii jednotného digitálneho trhu v Európe sa vyzýva na modernizáciu smernice o audiovizuálnych mediálnych službách (smernica o AVMS). Európska komisia (EK) v hodnotení poukázala na oblasti, v ktorých je priestor na zjednodušenie bez toho, aby boli ohrozené ciele smernice o AVMS, informuje ministerstvo kultúry v materiáli zverejnenom na právnom a informačnom portáli Slov-Lex.

Medzi najdôležitejšie zmeny, ktoré navrhuje EK, patria rozšírenie rozsahu pôsobnosti o platformy na zdieľanie videí, vyrovnanie podmienok regulácie pre televízne vysielanie a audiovizuálne mediálne služby na požiadanie v oblasti ochrany maloletých, zavedenie povinnej 20-percentnej kvóty pre európske diela v katalógoch a povinnosti propagovať európske diela pre audiovizuálne mediálne služby na požiadanie, zavedenie možnosti pre členské štáty vyžadovať finančné príspevky od prevádzkovateľov audiovizuálnych mediálnych služieb usídlených v iných členských štátoch, ale aj uvoľnenie pravidiel pre objem reklamy v televíznom vysielaní. Zmeny navrhnuté EK sú zapracované do predloženého návrhu smernice a ich konečná podoba bude výsledkom rokovaní o návrhu, ktoré sú v súčasnosti na úrovni Rady EÚ.

Ministerstvo kultúry upozorňuje, že audiovizuálne mediálne prostredie sa rýchlo mení a dôvodom je čoraz väčšie zbližovanie televízneho vysielania a služieb šírených cez internet. Najmä mladí spotrebitelia sledujú na internete videá, vrátane obsahu vytvoreného používateľmi. "Tradičné vysielanie v EÚ si aj naďalej zachováva význam z hľadiska počtu divákov, príjmov z reklamy a investícií do obsahu. Začínajú sa však objavovať aj nové podnikateľské modely. Vysielatelia rozširujú svoje činnosti online a nové subjekty ponúkajúce audiovizuálny obsah na internete sú čoraz silnejšie a súťažia o rovnaké publikum. Na televízne vysielanie, video na požiadanie a obsah vytvorený používateľmi sa však vzťahujú odlišné pravidlá a rozdielne úrovne ochrany spotrebiteľa," upozorňuje MK SR v predkladacej správe k materiálu. Kompletný návrh je dostupný na https://www.slov-lex.sk/legislativne-procesy/SK/LP/2016/694.

Autor: SITA

Nechajte si posielať prehľad najdôležitejších správ emailom

Mohlo by Vás zaujímať

Biznis 1

Xiaomi vraj neutrpí poklesom predaja smartfónov, živia ho iné zdroje

02.12.2016 00:19

Prepad predaja smartfónov na čínskom trhu nebude mať významný dosah na spoločnosť Xiaomi, pretože bude kompenzovaný predajom inteligentných domácich spotrebičov a príjmami zo softvéru. Povedal to star ...

Biznis

Automobilky sa dohodli o výstavbe siete ultrarýchlych nabíjacích staníc pre elektromobily po celej Európe

01.12.2016 00:15

Automobilky BMW Group, Daimler, Ford Motor Company a skupina Volkswagen s Audi a Porsche uzavreli dohodu o spolupráci pri výstavbe siete vysokovýkonných nabíjacích staníc pre elektrické vozidlá, pokrý ...

Biznis

V Prahe má vo februári odštartovať škola pre youtuberov. Školáci zaplatia 5000 korún...

28.11.2016 00:18

V Prahe sa vo februári otvorí škola pre U2berov. Ako sa píše na stránke projektu, za ktorým stojí firma Books and Cards S.G.J.Š., s.r.o., chlapci a dievčatá sa tu v bloku workshopov naučia bezpečne a  ...

Žiadne komentáre

Vyhľadávanie

Kyocera - prve-zariadenia-formatu-a4-s-vykonom-a3

Najnovšie videá