14.2.2014 0 Comments

Lenovo oznamuje výsledky za tretí kvartál 2013/14

Spoločnosť Lenovo Group dnes oznámila rekordné výsledky za svoj tretí fiškálny štvrťrok, ukončený k 31.decembru 2013, ktorý dosiahla vďaka silnému globálnemu plneniu, inovatívnemu portfóliu produktov a rastúcemu konsolidovanému zisku zo segmentu PC Plus. Kvartálne tržby dosiahli 10,8 miliardy USD, čo predstavuje medziročný nárast o 15 percent, a po prvý krát v histórii tak spoločnosť prekonala medzník 10 miliárd USD. Zisk za tretí štvrťrok rástol ešte rýchlejšie, keď príjmy pred zdanením medziročne vzrástli o 30 percent a dosiahli výšku 321 miliónov USD, pričom výnosy taktiež vzrástli medziročne o 30 percent, na 265 miliónov USD. Lenovo v tomto štvrťroku dodalo rekordných 32,6 miliónov svojich zariadení, teda takmer 5 zariadení za sekundu. Konsolidovaný predaj skupiny produktov pre domácnosť MIDH (Mobile Internet Digital Home), ktorý vyvíja produkty PC Plus, ako sú smartfóny, tablety a smart TV, vygeneroval 16 percent celkových tržieb, čo predstavuje nárast o 11 percent v porovnaní s minulým rokom a 7-percentný nárast v porovnaní s výsledkami spred dvoch rokov, pričom ziskovosť sa konštantne zlepšuje.

Je to už tretí štvrťrok v poradí, kedy je spoločnosť Lenovo najväčším svetovým predajcom počítačov*, s najväčším kvartálnym trhovým podielom vo výške 18,5 percenta, čo znamená medziročný nárast o 2,4 bodov. Rekordne vysoký podiel v regióne EMEA, ázijsko-pacifickej oblasti a Číne s pozíciou číslo jeden na piatich zo siedmych celosvetovo najväčších trhov počítačov - to všetko podporilo tento vynikajúci výkon. Dodávky Lenovo počítačov za obdobie tretieho fiškálneho štvrťroku dosiahli 15,3 miliónov jednotiek a spoločnosť tak bola opäť najrýchlejšie rastúcim predajcom počítačov spomedzi najlepšej pätky. Bol to tiež už 19. po sebe nasledujúci štvrťrok, kedy Lenovo prekonalo výkon tohto odvetvia ako celku, pričom rast prekonal trh o 14 bodov.

A je to tiež tretí štvrťrok, kedy kombinované dodávky smartfónov a tabletov - 17,3 miliónov zariadení - prevýšili dodávky počítačov, ktoré boli v počte 15,3 milióna. Spoločnosť bola tiež naďalej štvrtým najväčším dodávateľom smartfónov na svete, s podielom 4,8 percenta, pričom dodávky medziročne vzrástli o 47 percent, vďaka vynikajúcim výsledkom predaja smartfónov, ktoré boli uvedené na niekoľkých nových trhoch. V segmente tabletov Lenovo dosiahlo rekordnú výšku 3,4 miliónov tabletov, teda viac ako 300-percentný medziročný nárast. Skvelý výkon v tabletoch spôsobilo uvedenie zariadenia Yoga tablet, ktorý je prvým svetovým multirežimovým tabletom. Tieto výsledky sú jasnou ukážkou transformácie spoločnosti Lenovo v rámci segmentu PC Plus.

„Lenovo v minulom štvrťroku dosiahlo mimoriadny výkon, s rekordnými tržbami ako aj rekordným ziskom. Vďaka výbornej implementácii našej stratégie, inovatívnym produktom a rastu v oblasti PC Plus, sa nám darí plniť náš cieľ, ktorým je zlepšovanie ziskovovsti. Sme presvedčení, že tento obchodný rozmach udržíme aj v našich súčasných obchodných aktivitách," povedal Yang Yuanqing, predseda predstavenstva a CEO spoločnosti Lenovo. „Navyše, práve oznámené akvizície Motoroly a IBM serverov, dokonale zapadajú do našej stratégie pre PC Plus. Aktuálne je našou hlavnou prioritou plnohodnotná účasť v procese regulačného schvaľovania týchto akvizícií, ale som si istý, že počnúc prvým dňom po jeho skončení, budú tieto nové obchodné segmenty prispievať k nášmu výkonu a stanú sa piliermi, ktoré podporia dlhodobý, udržateľný rast." 

Hrubý zisk spoločnosti za tretí štvrťrok medziročne vzrástol o 15 percent, dosahujúc 1,36 miliardy USD, pričom hrubá marža bola vo výške 12,6 percenta. Prevádzkový zisk za tento štvrťrok medziročne vzrástol o 37 percent , na 334 miliónov USD. Základné výnosy na akciu za tretí fiškálny štvrťrok boli 2,56 USD centov, resp. 19,85 HK centov. Čisté peňažné rezervy k 31.decembru 2013 boli spolu 3,4 miliardy USD.

Geografický prehľad
Lenovo dosiahlo v Číne v treťom fiškálnom štvrťroku celkové tržby vo výške 4 miliardy USD, teda medziročne relatívne stabilný výsledok, čo predstavovalo 37 percent celosvetových tržieb spoločnosti. Výsledky v Číne odrážali dočasný pokles na lokálnom trhu počítačov, ktorý sa už stabilizoval a zaznamenáva zlepšenie v určovaní cien, pričom urbanizácia, celkové oživenie a inovácie produktov PC Plus zvýšia budúci dopyt. Počas tohto tretieho štvrťroka Lenovo ešte viac posilnilo svoju pozíciu lídra v oblasti PC Plus, pričom podiel na čínskom trhu dosiahol 37,9 percenta, teda medziročne vzrástol o 0,5 percentuálneho bodu. Lenovo bolo na druhom mieste v segmente smartfónov a na treťom v segmente tabletov.

V ázijsko-pacifickej oblasti dosiahla spoločnosť Lenovo v treťom štvrťroku celkové tržby vo výške 1,6 miliardy USD, t.j. 15 percent celosvetových tržieb spoločnosti, čo predstavuje medziročný nárast o 22 percent. Stabilné plnenie podporilo silný rast predaja smartfónov a tablety zaznamenali obrovský nárast v krajinách ASEAN. Lenovo tiež opäť získalo pozíciu jednotky v oblasti počítačov, s rekordným trhovým podielom vo výške 15,9 percenta, t.j. medziročným nárastom o 2 body, a dosiahlo tak medzník 1 milióna predaných smartfónov.
Tržby spoločnosti Lenovo v regióne EMEA (Európa/ Stredný východ/ Afrika) zaznamenali v treťom fiškálnom štvrťroku nárast o 25 percent na 2,9 miliardy USD, čo tvorí 27% celosvetových tržieb spoločnosti. Počas tohto štvrťroku Lenovo posilnilo svoju druhú pozíciu v oblasti počítačov, keď sa PC dodávky spoločnosti zvýšili o 27%, čím spoločnosť prekonala výsledky trhu o 33 percentuálnych bodov tým, že chránila predaj biznis počítačov a išla do útoku v segmentoch SMB a komerčných počítačov. Lenovo je v súčasnosti jednotkou v jedenástich krajinách regiónu EMEA. Región EMEA tiež viedol v predaji tabletov, keď dodávky medziročne vzrástli o 450 percent

Za tretí fiškálny štvrťrok tržby v Severnej a Južnej Amerike dosiahli 2,3 miliardy USD, s medziročným nárastom o 36%, čo predstavuje 22 percent celosvetových tržieb spoločnosti. Tento región zaznamenal 28 percentný nárast v dodávkach počítačov, t.j. zisk 2,7 bodu, vďaka čomu dosiahla spoločnosť 11 percentný podiel a prekonala výsledky trhu o 31 percentuálnych bodov. Výsledky v Brazílii - podporené výborným manažmentom, využitím nového závodu a integráciou CCE - dosiahli rast dodávok počítačov vo výške 378 percent na rekordný 18,6 percentný trhový podiel v krajine. Predaje biznis počítačov v USA aj naďalej zohrávajú výraznú úlohu v regióne Severnej a Južnej Ameriky, nakoľko dodávky medziročne vzrástli o 21 percent a o 15 bodov prekonali výsledky trhu.

Prehľad produktov
Počas tretieho fiškálneho štvrťroku mali najväčší podiel na celosvetových tržbách spoločnosti notebooky, ktoré pokryli 50% z celkových tržieb. V rámci celého odvetvia sa dodávky notebookov medziročne znížili o 6,3%. Napriek týmto nepriaznivým podmienkam dosiahol ich konsolidovaný predaj za tretí fiškálny štvrťrok v celosvetovom PC odvetví 5,4 miliardy USD, s medziročným nárastom o 11%. Spoločnosť získala 2,7 podielového bodu a zaznamenala tak trhový podiel vo výške 18,8%. Počas tretieho fiškálneho štvrťroku uviedlo Lenovo na trh Lenovo A10 - cenovo dostupný, ultra prenosný, dvoj-režimový notebook, ktorý ako prvý notebook spoločnosti využíva operačný systém Android 4.2 OS. S hmotnosťou menej ako 1kg a hrúbkou len 17,3 mm v najhrubšom bode, je Lenovo A10 jedným z najtenších a najľahších notebookov aktuálne na trhu. 

Za tretí fiškálny štvrťrok sa dodávky Lenovo stolových počítačov medziročne zvýšili o 9,1 percenta na rovnakej úrovni, v porovnaní s približne 3 percentným poklesom v celom odvetví. V dôsledku toho, Lenovo medziročne získalo 2 podielové body a dosiahlo tak 18 percentný trhový podiel. Konsolidovaný predaj stolových počítačov v treťom fiškálnom štvrťroku medziročne vzrástol o 12 percent, na 3,2 miliardy USD, čo predstavovalo 29% celkových tržieb spoločnosti. Počas tretieho štvrťroka Lenovo oznámilo uvedenie štyroch tzv. all-in-one stolových počítačov, čím posilnilo svoje vedenie v tejto vysoko konkurenčnej kategórii produktov. Predstavili superširokú obrazovku Lenovo B750 s 29-palcovým displejom. Podľa IDC je Lenovo číslom jeden na celosvetovom trhu AIO, tak v spotrebiteľskom ako aj biznis segmente. 

Konsolidovaný predaj skupiny produktov pre domácnosť MIDH (Mobile Internet Digital Home), vrátane smartfónov a tabletov, stúpol počas tretieho fiškálneho štvrťroku medziročne o 73 percent na úroveň 1,7 miliardy USD, čo predstavuje 16% celkových tržieb spoločnosti v tomto štvrťroku. Dodávky tabletov medziročne vzrástli o 326 percent, na rekordných 3,4 miliardy jednotiek, čo predstavuje 4,3 percentný podiel na trhu. Počas tretieho štvrťroka Lenovo oznámilo uvedenie multirežimového tabletu Yoga tablet, ktorý prináša tri jedinečné režimy: Držanie, Naklonenie, Stojan, vďaka čomu zákazníkom prináša lepší spôsob využitia tabletu a zároveň aj úžasnú výdrž batérie, až 18 hodín. Yoga tablet bol uvedený v naživo vysielanom prenose s hercom Ashtonom Kutcherom, ktorý debutoval ako najnovší produktový inžinier spoločnosti Lenovo. V treťom štvrťroku bol tiež uvedený 8-palcový Lenovo tablet Miix 2, pokračovateľ obľúbeného predchodcu Lenovo Miix.

LENOVO M&A história a nedávne akvizície
Od uzatvorenia akvizície segmentu osobných počítačov a rady ThikPad v roku 2005, spoločnosť úspešne zvládla šesť integračných aktivít, vrátane joint venture s NEC v Japonsku, akvizície spoločnosti Medion v Nemecku, akvizície CCE v Brazílii, strategického partnerstva a joint venture s EMC v USA, akvizície spoločnosti Stoneware tiež v USA ako aj joint venture s Compal v Číne. Za ten čas sa Lenovo stalo jednotkou na trhu počítačov, je na druhom mieste medzi výrobcami PC + tabletov, a na treťom medzi výrobcami smart zariadení (Smart Connected Devices). A popri tom mnohonásobne zvyšuje svoje tržby a zisky.

Nedávno oznámená akvizícia spoločnosti Motorola Mobility a serverovej časti IBM, sú ďalšími logickými krokmi v rámci úspešnej stratégie PC Plus. Po ukončení transakcie IBM serverov, bude Lenovo celosvetovo hráčom číslo 3 v segmente serverov, teda v oblasti s vyššími maržami ako pri počítačoch. A po ukončení transakcie so spoločnosťou Motorola, zaujme Lenovo silné tretie miesto medzi výrobcami smartfónov. Celá škála možností zníženia nákladov a využitia tohto spojenia, ikonická značka Motorola a príležitosť rozšíriť globálny dosah spoločnosti Motorola rýchlo posunú tento biznis na cestu hmatateľného úspechu. Po uzatvorení týchto transakcií Lenovo pevne verí, že zrýchli svoj globálny dosah a konkurencieschopnosť vo svojich súčasných segmentoch smartfónov, tabletov a serverov, pričom bude budúci rast ešte pevnejší a udržateľnejší.


Nechajte si posielať prehľad najdôležitejších správ emailom

Mohlo by Vás zaujímať

Tlačové správy

MV: Občianske s elektronickým podpisom možno vybaviť aj v sobotu

03.12.2016 00:10

Občianske preukazy so zaručeným elektronickým podpisom si občania budú môcť vybaviť aj túto sobotu. Otvorené budú všetky pracoviská dokladov v Bratislave, a to od 08:00 do 13:00. V tom istom čase vyba ...

Tlačové správy

Správca národnej domény .sk pripravuje inovácie a natrvalo znižuje ceny

02.12.2016 14:00

Slovenské domény zaregistrujete od nového roku za polovicu Spoločnosť SK-NIC, a.s., správca národnej domény .sk, od roku 2017 natrvalo znižuje cenu domén. Firmy aj fyzické osoby si tak budú môcť od n ...

Tlačové správy

Európski lídri digitalizácie sa v Bruseli dohodli – internet potrebujú aj v Afrike!

02.12.2016 13:50

Podpredseda vlády SR pre investície a informatizáciu Peter Pellegrini, belgický podpredseda vlády Alexander De Croo a podpredseda Európskej komisie pre jednotný digitálny trh Andrus Ansip dnes v Bruse ...

Žiadne komentáre

Vyhľadávanie

Kyocera - prve-zariadenia-formatu-a4-s-vykonom-a3

Najnovšie videá