Image
4.2.2014 0 Comments

Lenovo: Vďaka Motorole porazíme Apple aj Samsung

lenovo.jpg Koncom minulého týždňa prekvapila svet správa, že čínske Lenovo odkúpi od Googlu mobilnú divíziu Motoroly. Ostatne Číňania v posledných rokoch vo veľkom nakupujú technológie v západnom svete a podľa mnohých odhadov je nástup Číny ako svetovej technologickej aj finančnej veľmoci, ktorá zatieni svojím významom i USA, otázkou zhruba nasledujúcich 15 rokov (podľa posledných odhadov Čína predbehne americkú ekonomiku v roku 2028, ale nemožno vylúčiť, že sa jej podarí toto tempo ešte urýchliť).

Yuanqing Yang, CEO spoločnosti Lenovo, ktorá sa do svetového povedomia IT zapísala po akvizícii divízie stolových počítačov a notebookov od IBM v roku 2005, v interview pre časopis Fortune opísal svoje plány, ktoré v mobilnom svete má.

lenovo-motorola.jpeg Yuanqing Yang (na fotografii vpravo) v rozhovore potvrdil, že sa po Motorole pozeral už od roku 2011 a oslovil zástupcov Googlu s ponukou odkúpenia už čoskoro po tom, čo si tento gigant za 12,5 miliardy dolárov výrobcu mobilov zakúpil. To, že teraz k dohode došlo, považuje Yang pre svoje plány za veľký úspech, pretože to Lenovu pomôže výrazne posilniť svoju pozíciu na trhu s mobilnými telefónmi. Hoci aj Google je s výsledkom transakcie naoko spokojný a jeho akcionári sú radi, že sa stratovej divízie tento gigant zbaví, analytici skôr upozorňujú na to, že preň rozhodne o výhru nejde a že vcelku nešlo o veľmi šťastný ťah.

Veľké plány Lenova s Motorolou

Hoci Motorola za minulý rok predala len 10 miliónov smartfónov, Lenovo ich do celého sveta dodalo približne 45 miliónov. No v USA bol jeho podiel takmer nulový, čo sa akvizíciou Motoroly rýchlo zmení. Pochopiteľne, značku Motoroly si Lenovo pre nové prístroje ponechá a ešte zváži, či v domácej Číne bude ponúkať smartfóny len pod svojím vlastným brandom alebo aj pod týmto novým.

Motorola sa tradične orientovala práve na americký trh, čo obmedzovalo jej celosvetový význam. „Lenovo chce klásť dôraz na marketing po celom svete a zvlášť v Európe, jedným z prvých krokov má byť ponuka služby Moto Maker (na kustomizáciu objednaných prístrojov Moto X po webe) aj mimo USA," tvrdí Yang. Pre Lenovo je dôležitá najmä Európa, kde sa Moto X síce predáva, ale uvedená služba tu chýba. Yang je presvedčený, že mobilný trh má veľkú budúcnosť a stojí za to oň bojovať.

Dlhodobo má v pláne prekonať trhový podiel takých velikánov, ako sú Apple a Samsung. Ak sa mu podarí to isté ako v oblasti osobných počítačov, keď Lenovo dokázalo zo stratovej divízie IBM urobiť svetovú značku počítačov číslo jeden, potom to bude ďalšia rana pre západné firmy, ktoré často v oblasti IT volia skôr defenzívnu stratégiu a miesto plánov na expanziu bojujú o udržanie svojho podielu (pozri tradičné giganty ako HP, Dell a podobne).

„Lenovo chce pod značkou Motoroly predávať tak lacné lowendové, ako i drahé highendové modely. Hoci predaje smartfónov sa spomaľujú, Lenovo berie tento fakt za výzvu a už v oblasti PC preukázalo, že dokáže úspešne rásť tam, kde ostatní strácajú," hovorí CEO čínskeho draka. Yang medzi trhom s PC a trhom s mobilnými telefónmi vidí navyše veľa podobností, a tak sa pokúsi zopakovať svoju úspešnú stratégiu, ktorá sa osvedčila už v minulosti. S dostatkom kapitálu a skúseností by to mohlo ísť navyše značne rýchlejšie.

Ďalšia jasná výhra Číny

V súčasnosti ešte nie je vyriešené napríklad to, ako sa Lenovo postaví k prístrojom so značkou Nexus, ktoré boli tradične spoločným projektom Googlu s inými svetovými výrobcami, ako Asus, LG či Samsung. Tí sú totiž jeho priamymi konkurentmi. Je vysoko pravdepodobné, že v tomto rade bude aj naďalej pokračovať, ale už nebude potrebovať externého hardvérového partnera, bez ktorého sa Google skôr nezaobišiel.

Tým opäť Lenovo len nadviaže na úspech, ktorý preň pripravili v minulosti iní hráči, ale profit teraz bude plynúť čisto do čínskych vreciek. Väčšina kupujúcich potom pravdepodobne nebude skúmať, či je vnútro ich nového prístroja z dielne Samsungu alebo Lenova, a budú skôr hľadieť na pomer ceny a výkonu, v čom má Lenovo rozhodne čo ponúknuť.

Jedno je isté - s čínskymi výrobkami sa budeme stretávať čoraz častejšie, táto akvizícia je podľa mnohých komentátorov len jeden z mnohých krokov v úspešnom čínskom ťažení, ktoré povedie k dominancii tejto krajiny medzi svetovými ekonomikami. Takisto čínsky jüan by podľa niektorých ekonómov mohol postupne nahradiť americký dolár v úlohe svetovej meny.

Centrum svetovej ekonomiky, ktoré bolo pôvodne v Európe a v druhej polovici 20. storočia sa presunulo do Ameriky, teraz úplne neodvratne mieri do východnej Ázie. Jej dynamike totiž nedokážu západné krajiny konkurovať a Čína sa rýchlo mení z krajiny produkujúcej nekvalitné plagiáty na hráča, ktorý bude diktovať smery a trendy na trhu. A to nielen v ICT.

Zdroj: ICT manažer


Nechajte si posielať prehľad najdôležitejších správ emailom

Mohlo by Vás zaujímať

Biznis 1

Xiaomi vraj neutrpí poklesom predaja smartfónov, živia ho iné zdroje

02.12.2016 00:19

Prepad predaja smartfónov na čínskom trhu nebude mať významný dosah na spoločnosť Xiaomi, pretože bude kompenzovaný predajom inteligentných domácich spotrebičov a príjmami zo softvéru. Povedal to star ...

Biznis

Automobilky sa dohodli o výstavbe siete ultrarýchlych nabíjacích staníc pre elektromobily po celej Európe

01.12.2016 00:15

Automobilky BMW Group, Daimler, Ford Motor Company a skupina Volkswagen s Audi a Porsche uzavreli dohodu o spolupráci pri výstavbe siete vysokovýkonných nabíjacích staníc pre elektrické vozidlá, pokrý ...

Biznis

V Prahe má vo februári odštartovať škola pre youtuberov. Školáci zaplatia 5000 korún...

28.11.2016 00:18

V Prahe sa vo februári otvorí škola pre U2berov. Ako sa píše na stránke projektu, za ktorým stojí firma Books and Cards S.G.J.Š., s.r.o., chlapci a dievčatá sa tu v bloku workshopov naučia bezpečne a  ...

Žiadne komentáre

Vyhľadávanie

Kyocera - prve-zariadenia-formatu-a4-s-vykonom-a3

Najnovšie videá