SAMSUNG_022024A Advertisement SAMSUNG_022024A Advertisement SAMSUNG_022024A Advertisement

Kto vyhral tohtoročný MADhack?

Tlačové správy
0

Druhý ročník hackathonu pre mladých vývojárov MADhack už pozná svojich víťazov. Hlavnú cenu získala sociálna aplikácia Meeto, ocenenie publika si odniesol projekt znižujúci byrokraciu BureaBot. Účastníci prišli na tento ročník podľa organizátorov lepšie pripravení a väčšina s už jasnými nápadmi.

Vývojársky maratón MADhack sa konal v prvý decembrový piatok a sobotu v priestoroch bratislavského cooworkingu ImpactHUB. Súťaže sa zúčastnilo takmer 40 mladých ľudí. Cieľom bolo vytvoriť v limitovanom čase funkčnú aplikáciu pre iOS, Android alebo Windows. Tri víťazné projekty boli následne odmenené finančnou hotovosťou. Súťaž MADhack organizuje jeden zo svetových lídrov vo vývoji mobilných CRM aplikácií, slovenská spoločnosť Resco.

Konkurencia najlepších nápadov
Hlavnú cenu odbornej poroty získal projekt s názvom Meeto. Jej autormi sú: Pavol Goliaš, Matúš Seidl, David Grűnvaldský a Michal Koníček. Užívatelia cez túto aplikáciu môžu navzájom zdieľať informácie týkajúce sa ich spoločnej udalosti – napríklad stretnutia pri pive, či návštevy koncertu. Môžu si vymieňať správy cez chat, či vidieť svoju polohu na mape. Autorský tím plánuje aplikáciu i po skončení súťaže ďalej vyvíjať.

Cenu za najlepšie používateľské rozhranie si odniesla aplikácia aPhone. Ide o interaktívnu hru, „No nie v štýle PokémonGo. Je tu treba logické myslenie a spájanie súvislostí,“ uviedli jej autori. Podstata hry spočíva v získavaní informácií od servera prostredníctvom telefonátov, napríklad volaním na políciu, samozrejme nie tú skutočnú. Hráč na jednotlivých miestach v sieti, alebo aj v reálnom živote získava informácie, ktoré ho posúvajú v v hre stále ďalej.

Cenu publika získal projekt BureaBot, ktorého cieľom bolo zjednodušiť život cudzincom pracujúcim alebo študujúcim na Slovensku. Motívom boli reálne skúsenosti ukrajinského člena autorského tímu s byrokraciou na slovenských úradoch. Aplikácia chce jednoduchou formou a na jednom mieste poskytovať cudzincom informácie o povoleniach a formulároch, ktoré potrebujú vybaviť a vyplniť.

Okrem toho si používateľ môže prostredníctvom aplikácie podať žiadosť na e-ticket (časenku) a tak vedieť, kedy sa má prilbižne na úrad dostaviť. Spoločne s tým mu poskytne aj mapu k najbližšiemu úradu.

Spoločenská zodpovednosť
„Boli sme milo prekvapení predovšetkým zo záujmu študentov a ďalších účastníkov. Zdá sa, že tento rok sa na MADhack mnohí prihlasovali už s jasným cieľom, čo sa odzrkadlilo aj na úrovni projektov, ktoré za krátky čas vznikli,“ hodnotí Miroslav Pomšár, vedúci softvérového vývoja v spoločnosti Resco. „Vďaka tomu sa vytvorila atmosféra, ktorá viac pripomínala príjemné stretnutie, než súťaž,“ dodáva.

Projekty druhého ročníka MADhacku sa podľa neho vyznačovali veľmi dobrými nápadmi, ktoré sa však účastníci snažili dotiahnuť aj realizačne čo najďalej. Mnohé z nich by si preto po dokončení mohli svoje uplatnenie nájsť aj v praxi.

Myšlienkou organizátorov MADhacku je vytvoriť priestor, kde by si mohli záujemcovia o mobilné aplikácie vyskúšať svoje schopnosti pracovať pod časovým tlakom, kooperovať v tíme a využívať v praxi nové poznatky. Súbežne s akciou prebiehali workshopy, ktoré mohli užívatelia využiť pri vývoji svojich projektov. Okrem toho im boli s radami k dispozícií aj skúsení developeri zo spoločnosti Resco.

„Snažíme sa odovzdať komunite späť naše praktické skúsenosti a inšpirovať mladých programátorov. Keďže sme firma, ktorá pôsobí úspešne viac na svetovom ako na slovenskom trhu, cítime morálnu povinnosť deliť sa svojim úspechom s mladou generáciou,“ hovorí M. Pomšár. 

Okrem ocenenia sa najlepším vývojárom otvára možnosť spolupráce so spoločnosťou Resco. Dnes už takúto príležitosť využívajú traja účastníci minuloročnej súťaže.

Redakcia

Všetky autorove články
MADhack

Pridať komentár

Mohlo by vás zaujímať

Mohlo by vás zaujímať