Image
17.12.2015 0 Comments

Kreslenie v Androide

Súčasťou vývojového prostredia Android Studio, ktoré používame na tvorbu vzorových aplikácií, je pomerne sofistikovaný nástroj na vizuálnu editáciu súborov XML. Tie sa v rámci Androidu okrem iného používajú aj na ukladanie vlastností prvkov I/O (widgets). Uvedené prvky sú súčasťou návrhov (layouts) grafických rozhraní (GUI) konkrétnych aktivít. Editor pracujúci v návrhovom (design), resp. textovom režime nám umožňuje vizuálnou formou usporiadať preddefinované prvky, ktoré môžeme vyberať z pomerne rozsiahlej palety. Podrobné možnosti nastavenia vlastností týchto prvkov nám umožňujú prispôsobiť ich vzhľad a správanie našim potrebám. Napriek tomu, že ponúkané možnosti sú skutočne široké, nie sú nekonečné a skôr či neskôr dospejeme do stavu, keď budeme chcieť vytvoriť úplne nový grafický prvok I/O. Takisto sa určite stretneme so situáciou, pri ktorej budeme chcieť na obrazovku zariadenia vykresliť ľubovoľnú grafiku bez akýchkoľvek obmedzení. Kreslenie v Androide OS Android ponúka viacero knižníc umožňujúcich pracovať s 2D a 3D grafikou vrátane animácií. 2D kreslenie (rendering) prostredníctvom plátna (canvas) s následným zobrazením grafiky na obrazovke zariadenia principiálne možno realizovať dvoma spôsobmi: využitím existujúceho objektu View - v prípade, ak chceme doplniť statické grafické prvky k už existujúcim prvkom prostredníctvom existujúceho plátna, prostredníctvom novo vytvoreného plátna - v prípade dynamického obsahu, ktorý sa má pravidelne meniť a prekresľovať, pričom v tom istom vlákne voláme metódu invalidate() a v samostatnom vlákne používame manažment cestou triedy SurfaceView, ktorá sprístupňuje aktuálnu plochu cestou triedy SurfaceHolder (getHolder(), SurfaceHolder.Callback), sprístupnenie plátna v rámci samostatného vlákna je v tomto prípade riešené metódou lockCanvas() a jeho odblokovanie po vykreslení všetkých požadovaných prvkov metódou unlockCanvasAndPost() (prikladáme vzorku programového kódu). Využitie existujúceho View V prípade prvej zo sp ...

Článok je uzamknutý

Pokračovanie článku patrí k prémiovému obsahu PC REVUE, ktorý je dostupný pre predplatiteľov. S digitálnym predplatným za 20 € na celý rok získate neobmedzený prístup k uzamknutému obsahu na webe. Objednať si ho môžete TU. Ak už máte digitálne predplatné PC REVUE prihláste sa TU. Ak máte digitálne predplatné Piano, prihláste sa pomocou Piano.


Prihlásiť pomocou členstva PC REVUE
 
Alebo sa prihláste cez službu Piano





Nechajte si posielať prehľad najdôležitejších správ emailom

Mohlo by Vás zaujímať

ITPro 1

Rozšírená realita pomôže školám

17.12.2016 00:05

Raz vidieť je lepšie ako stokrát počuť a v školstve to platí ešte mnohonásobne viac. Čo však v prípade, ak si študenti majú pozrieť, ako v reálnom čase pracuje jadrový reaktor? Alebo by chceli vidieť, ...

ITPro

Linux súkromne i pracovne v2.0 (15. časť): SIP (Session Initiation Protocol)

21.01.2017 00:05

Je priam neuveriteľné, aké množstvo užitočných informácií a faktov súvisiacich s IP telefóniou (VoIP) sa skrýva za takou jednoduchou skratkou, ako je SIP. Nejde pritom iba o protokol, ale o mnoho ďalš ...

ITPro

Výzvy a perspektívy mobilných sietí

13.12.2016 11:52

Dostupnosť kvalitného mobilného pripojenia vrátane dostatočnej kapacity na prenos dát považujeme v súčasnosti za samozrejmosť.  O niektorých špecifikách a  perspektívach služieb mobilných operátorov v ...

Vyhľadávanie

ITSMF jar

Najnovšie videá