Image
17.12.2015 0 Comments

Kreslenie v Androide

Súčasťou vývojového prostredia Android Studio, ktoré používame na tvorbu vzorových aplikácií, je pomerne sofistikovaný nástroj na vizuálnu editáciu súborov XML. Tie sa v rámci Androidu okrem iného používajú aj na ukladanie vlastností prvkov I/O (widgets). Uvedené prvky sú súčasťou návrhov (layouts) grafických rozhraní (GUI) konkrétnych aktivít. Editor pracujúci v návrhovom (design), resp. textovom režime nám umožňuje vizuálnou formou usporiadať preddefinované prvky, ktoré môžeme vyberať z pomerne rozsiahlej palety. Podrobné možnosti nastavenia vlastností týchto prvkov nám umožňujú prispôsobiť ich vzhľad a správanie našim potrebám. Napriek tomu, že ponúkané možnosti sú skutočne široké, nie sú nekonečné a skôr či neskôr dospejeme do stavu, keď budeme chcieť vytvoriť úplne nový grafický prvok I/O. Takisto sa určite stretneme so situáciou, pri ktorej budeme chcieť na obrazovku zariadenia vykresliť ľubovoľnú grafiku bez akýchkoľvek obmedzení. Kreslenie v Androide OS Android ponúka viacero knižníc umožňujúcich pracovať s 2D a 3D grafikou vrátane animácií. 2D kreslenie (rendering) prostredníctvom plátna (canvas) s následným zobrazením grafiky na obrazovke zariadenia principiálne možno realizovať dvoma spôsobmi: využitím existujúceho objektu View - v prípade, ak chceme doplniť statické grafické prvky k už existujúcim prvkom prostredníctvom existujúceho plátna, prostredníctvom novo vytvoreného plátna - v prípade dynamického obsahu, ktorý sa má pravidelne meniť a prekresľovať, pričom v tom istom vlákne voláme metódu invalidate() a v samostatnom vlákne používame manažment cestou triedy SurfaceView, ktorá sprístupňuje aktuálnu plochu cestou triedy SurfaceHolder (getHolder(), SurfaceHolder.Callback), sprístupnenie plátna v rámci samostatného vlákna je v tomto prípade riešené metódou lockCanvas() a jeho odblokovanie po vykreslení všetkých požadovaných prvkov metódou unlockCanvasAndPost() (prikladáme vzorku programového kódu). Využitie existujúceho View V prípade prvej zo sp ...

Článok je uzamknutý

Pokračovanie článku patrí k prémiovému obsahu PC REVUE, ktorý je dostupný pre predplatiteľov. S digitálnym predplatným za 20 € na celý rok získate neobmedzený prístup k uzamknutému obsahu na webe. Objednať si ho môžete TU. Ak už máte digitálne predplatné PC REVUE prihláste sa TU. Ak máte digitálne predplatné Piano, prihláste sa pomocou Piano.


Prihlásiť pomocou členstva PC REVUE
 
Alebo sa prihláste cez službu Piano





Nechajte si posielať prehľad najdôležitejších správ emailom

Mohlo by Vás zaujímať

ITPro

Linux súkromne i pracovne v2.0 (14. časť): Small Business Server

09.11.2016 14:57

Pojem Small Business Server (malý firemný server) začala používať spoločnosť Microsoft ešte v roku 2000 na označenie servera, ktorý ­dokázal plniť úlohy niekoľkých samostatných serverov. Aplikačná vrs ...

ITPro

Industry 4.0: Fikcia alebo už realita?

09.11.2016 14:52

Štvrtá priemyselná revolúcia je pomenovanie rozsiahlych zmien prudko vstupujúcich do súčasného priemyslu. Nositeľom týchto zmien je digitalizácia výroby a optimalizácia všetkých podnikových procesov v ...

ITPro

Vývoj aplikácií UWP pre Xbox One II.

09.11.2016 14:47

V predošlej časti sme ukázali postup, ako si ­vytvoriť vývojársky účet a aktivovať vývojársky režim na hernej konzole Xbox One, aby ste mohli testovať svoje aplikácie. Výhodou hernej konzoly Xbox je v ...

Vyhľadávanie

Kyocera - prve-zariadenia-formatu-a4-s-vykonom-a3

Najnovšie videá