Image
28.1.2016 0 Comments

Koniec smarfónov do 5 rokov? 10 spotrebiteľských trendov na rok 2016

Prijímanie nových technológií je omnoho rýchlejšie než kedykoľvek predtým a trh sa veľmi rýchlo adaptuje na novinky. Štúdia Ericsson ConsumerLab predstavila 10 horúcich spotrebiteľských trendov na rok 2016 a nasledujúce roky. Report zahŕňa širokú škálu spotrebiteľských názorov a reprezentuje 1,1 miliardy ľudí naprieč 24 krajinami.

Medzi 10 spotrebiteľských trendov na rok 2016 patrí:

  1. Streamingová generácia. Tínedžeri sú vekovou skupinou používateľov, ktorá najviac sleduje obsah na YouTube. Dovedna 46 % používateľov medzi 16 a 19 rokmi strávi na YouTube každý deň hodinu a viac.
  2. Koniec smartfónov do 5 rokov. Umelá inteligencia umožní interakciu medzi objektmi bez potreby obrazovky. Jeden z dvoch používateľov si myslí, že smartfóny sa môžu stať do 5 rokov vecou minulosti. Až 85 % respondentov vidí veľký potenciál v nositeľnej elektronike.
  3. Virtuálne alebo skutočné? V nasledujúcich rokoch bude vzrastať dôležitosť vizuálnych informácií a virtuálnej reality. Na popularite bude naberať aj využitie 3D tlače. Respondenti sa zhodujú na tom, že by si radi tlačili objekty do domácnosti alebo hračky pre deti. Spolu 44 % si chce dokonca tlačiť jedlo.
  4. Domy so zmyslami. Až 55 % používateľov verí, že do 5 rokov sa internet vecí výrazne rozšíri aj v stavebníctve, a sympatizuje s myšlienkou senzorov integrovaných do tehál použitých pri výstavbe domov. Senzory by mali byť schopné monitorovať stavebné chyby, únik vody či problémy s elektrinou. Až 54 % opýtaných sa takisto zaujíma o senzory, ktoré by dokázali optimalizovať kvalitu vzduchu vnútri budov.
  5. Efektívne cestovanie. Pre vzrastajúcu urbanizáciu narastie aj objem dopravy. Týždenne trávime dochádzaním až o 20 % viac času než voľnočasovými aktivitami. Budúcnosť cestovania a dochádzania preto nebude spočívať len v presune človeka z bodu A do bodu B, ale bude prevažne o zmysluplnom využití času stráveného na cestách. Dovedna 86 % opýtaných sa zhoduje na tom, že by radi využili personalizované služby uľahčujúce a zefektívňujúce dochádzanie.
  6. Núdzový čet. V krízových situáciách ľudia budú čoraz viac využívať sociálne médiá. Až 62 % používateľov sa zaujíma o aplikácie, ktoré môžu využiť v prípade núdze, nebezpečenstva alebo katastrofy.
  7. Implantované zariadenia. Ďalšia generácia technológií monitorujúcich zdravotný stav bude nielen nositeľná elektronika, ale aj zariadenia implantované priamo do našich tiel. Až 8 z 10 používateľov by rado využilo technológie na zlepšenie kognitívnych schopností, ako je videnie, pamäť či sluch.
  8. Všetko bude hackované. Väčšina opýtaných verí, že útoky hackerov a šírenie počítačových vírusov bude problémom aj naďalej. Spolu 43 % opýtaných si myslí, že počas najbližších 3 rokov budeme musieť pri pripojení na internet preukázať svoju totožnosť.
  9. Občianski novinári. Dve tretiny respondentov zdieľajú omnoho viac informácií než kedykoľvek v minulosti a domnievajú sa, že tento fakt zvyšuje ich vplyv na spoločnosť. Viac než tretina ľudí verí, že on-line zdieľanie informácií o korupčnom konaní určitej organizácie má oveľa väčší vplyv než nahlásenie na políciu.
  10. Efekt štýlu života na sieti. Internet sa stalneoddeliteľnou súčasťou nášho života. Až 4 z 5 používateľov zažívajú tzv. efekt štýlu života na sieti. V čom spočíva jeho princíp? Trvalo takmer štvrť storočia, než televíziu začala používať štvrtina populácie, pri počítačoch to bolo 16 rokov, 13 rokov pri telefónoch a len 7 rokov pri webe. Pre sieťové technológie a on-line služby platí, že čím lepšia je služba pre tých, ktorí ju už využívajú, tým viac a rýchlejšie sa rozširuje jej posledná verzia.

infografika_ericsson.jpg



Nechajte si posielať prehľad najdôležitejších správ emailom

Mohlo by Vás zaujímať

Prieskumy trhu

CES 2017: BMW i Inside Future a BMW HoloActive Touch – toto je budúcnosť automobilizmu

05.01.2017 09:42

BMW predstavilo nové koncepty a technológie pre autonómne riadené vozidlá. Na tlačovej konferencii bola predstavená štúdia elektromobilu BMW i Inside Future ktorá má za úlohu návštevníkom ukázať ako b ...

Prieskumy trhu

Prieskum: Výdavky na digitálne iniciatívy narastú v priebehu dvoch rokov o 50 %

27.12.2016 00:08

Že sa CIO v Európe, ale aj na strednom východe a v Afrike (región EMEA), zapájajú do digitálneho biznisu, dokazujú výsledky prieskumu Gartner 2017 CIO Agenda. Organizácia plnej polovice z nich sú aktí ...

Prieskumy trhu

Prieskum: Stredoeurópania sa prihlasujú na Facebook sedemkrát denne

23.12.2016 00:05

Spoločnosť Ericsson vo svojom najnovšom vydaní štúdie konštatuje, že telekomunikačný trh v strednej a východnej Európy (CEE) má rastúci trend, najmä vďaka stúpajúcemu používaniu smartfónov a aplikácií ...

Žiadne komentáre

Vyhľadávanie

Kyocer TASK

Najnovšie videá