Image
24.2.2015 0 Comments

Koniec mýtov o generácii Y. Nie sú leniví, sebeckí ani povrchní

generation_y2.jpg Spoločnosť IBM zverejnila výsledky svojej najnovšej štúdie o generácii Y, označovanej aj ako millennials, podľa ktorej nie všetko, čo sme si doteraz o tejto generácii mysleli je pravda. Nová štúdia o generácii Y odhaľuje, že mnohé z mýtov, s ktorými sme sa pri popise tejto generácie stretli nie sú pravdivé. Napríklad vôbec nie je pravda, že predstavitelia tejto generácie sú leniví, sebeckí a povrchní pracovníci, ako si mnohí o nich myslia.

Podľa výsledkov štúdie, zásadný rozdiel medzi predstaviteľmi generácie Y, a ich staršími spolupracovníkmi spočíva najmä v ich digitálných znalostiach, vyplývajúcich najmä zo skutočnosti, že vyrastali už v tzv. digitálnej ére. Naopak v oblasti vytýčených kariérnych cieľov, zaangažovania sa na pracovných úlohách, či preferovaného štýlu riadenia podniku, zastávajú často rovnaké alebo veľmi podobné názory ako generácia X.

V roku 2020 budú predstavitelia generácie Y tvoriť polovicu pracovnej sily v Spojených štátoch amerických. Počas nasledujúcich piatich rokov, budú mať predstavitelia millennials stále väčší vplyv na rozhodovanie vo firmách, keďže sa budú stále častejšie presúvať v podnikoch do manažérskych pozícií.

Súčasní riaditelia firiem sa budú musieť pripraviť na ich príchod do vedúcich pozícií a budú im musieť vytvoriť pracovné prostredie, ktoré ich bude maximálne stimulovať na podávanie 100 percentných pracovných výkonov, a rovnako sa budú sa musieť odpútať od mýtov, ktoré doteraz generáciu Y sprevádzali.

Mýtus 1: Očakávania generácie Y v oblasti kariéry sú vyššie a nereálne v porovnaní s očakávaniami ich starších kolegov

Podľa štúdie chcú predstavitelia generácie Y prácu, ktorá ich dokáže finančne zabezpečiť a lepšie podmienky na prácu, vrátane dodržiavania zásad diverzity na pracovisku rovnako, ako predchádzajúca generácia.

Mýtus 2: Millennials potrebujú byť neustále chválení a sú presvedčení, že práca každého človeka si zaslúži uznanie

Podľa výsledkov štúdie naopak generácia Y neočakáva, že ich šéfom bude manažér, ktorí ich bude neustále tľapkať po pleci. Ich predstava šéfa spočíva v tom, že to bude manažér, ktorý bude dodržiavať etické zásady, bude spravodlivý a bude s nimi zdieľať potrebné informácie. A zatiaľ čo 55 percent z nich tvrdí, že všetci členovia úspešného tímu v práci by mali byť odmenení za jeho dobré výsledky, s týmto tvrdením súhlasí až 64 percent predstaviteľov generácie X.

Mýtus 3: Millennials sú závislí na digitálnych technológiách a nepoznajú hranicu medzi prácou a súkromím.

Predstavitelia generácie Y sú v porovnaní s predchádzajúcimi generáciami v menšej miere náchylní využívať svoje súkromné účty na sociálnych médiách aj na biznis. Ich nástup do zamestnania je sprevádzaní silným prezentovaním sa na sociálnych sieťach, pričom presne vedia, aké informácie chcú, na akých sociálnych sieťach zdieľať, s kým sa chcú o tieto informácie podeliť, a rovnako vedia ako ich majú podať správnym adresátom.

Mýtus 4: Predstavitelia generácie Y sa nedokážu rozhodnúť bez toho, aby sa poradili

Millennials si vážia názory druhých, ale pri dôležitých rozhodnutiach sa neradia s inými viac ako predstavitelia generácie X. A aj keď sú presvedčení, že dosiahnutie konsenzu je dôležité, viac ako 50 percent z nich je presvedčených, že ich šéfovia sú dostatočne kvalifikovaní na vykonávanie kľúčových rozhodnutí v práci.

Mýtus 5: Predstavitelia generácie Y sú náchylnejší odísť zo zamestnania, ak práca nesplní ich očakávania.

Millennials menia zamestnanie z rovnakých dôvodov, ako to robili generácie ľudí pred nimi, a rovnako často, ako ich starší kolegovia opúšťajú prácu, ktorá nenaplnila ich očakávania. V skutočnosti je pre nich hlavnou motiváciou pre zmenu práce možnosť zarábať viac peňazí, alebo snaha pracovať v inovatívnejšom prostredí. Prieskum pre podklady štúdie bol realizovaný na vzorke 1 800 zamestnancov v 12 krajinách sveta.


Nechajte si posielať prehľad najdôležitejších správ emailom

Mohlo by Vás zaujímať

Prieskumy trhu

Predaj tabletov klesá aj v treťom štvrťroku. Najviac to pocítili Apple a Samsung, Amazon, naopak, raketovo rastie

08.11.2016 00:10

Podľa predbežných údajov spoločnosti IDC v treťom štvrťroku 2016 (3Q16) pokračoval na svetových trhoch prepad dodávok tabletov. Hoci dodávky v 3Q16 vzrástli v porovnaní s druhým štvrťrokom 2016 o 9,8 ...

Prieskumy trhu 2

Prieskum: Po akých počítačoch túžia Slováci, ako často ich menia a koľko sú ochotní zaplatiť

04.11.2016 00:12

Spotrebiteľský prieskum Microsoftu odhalil niekoľko zaujímavých atribútov. Slováci, ale aj Česi si na nákup notebooku či tabletu radšej zájdu do kamenného obchodu. V e-shopoch nakupujú najmä mladí ľud ...

Prieskumy trhu

Samsung aj Apple vedú rebríček. Z podielu im však stále viac ukrajujú čínske značky

02.11.2016 00:07

Podľa prieskumu spoločnosti IDC sa v treťom štvrťroku 2016 dodalo na svetový trh 362,9 milióna smartfónov. Aj napriek stiahnutiu Samsung Galaxy Note 7 objem dodávok v medziročnom porovnaní vzrástol o  ...

Žiadne komentáre

Vyhľadávanie

Kyocera - prve-zariadenia-formatu-a4-s-vykonom-a3

Najnovšie videá