Image
15.1.2015 0 Comments

Kedy sa objaví finálna verzia Oculus Rift? Aké prekážky má ešte v ceste?

ocul_rift.jpg Možno sa to nezdá, ale od vydania prvého „development kitu" Oculus Rift ubehli už viac než dva roky. Odvtedy bol vydaný aj zlepšený DK2 a spoločnosť Oculus VR chodí z jedného veľtrhu na druhý a predvádza svoje pokročilé technológie a demoukážky, ako prísľub blížiaceho sa vydania finálnej verzie určenej pre bežného zákazníka.

Kedy to však bude? Zástupcovia spoločnosti vytrvalo používajú obmeny vety, ktorá zaznela aj na CES: „Robíme veľké pokroky a naďalej na ňom pracujeme." V podobnom duchu sa nesie aj vyjadrenie vedúceho projektu:

„Sme na ceste k VR pre bežného zákazníka. Som si istý, že rok 2015 bude veľkým rokom virtuálnej reality. Môžete to vidieť aj tu na CES. Bude to úžasné a pre nás je veľmi vzrušujúce, že budeme súčasťou toho."

Čo teda už majú a na čom ešte musia pracovať? DK2 prišiel so zlepšeným headtrackingom, ktorý rozšíril možnosti zariadenia a zároveň potlačil pocit žalúdočnej nevoľnosti, ktorý nastupuje, ak sa obraz premietaný pred oči nezhoduje so signálmi o zmene polohy vyslanými stredným uchom.

Vďaka tomu sú pred zariadeniami ako Google Cardboard či Gear VR, ktoré však majú výhodu v cene a mobilite. Vďaka spolupráci so Samsungom už majú k dispozícii aj jeho displej OLED, ktorý vraj už poskytuje dostatočne ostrý obraz, ten sa teda už meniť nebude. Uzavretou kapitolou by mohol byť aj „operačný systém", keďže pravdepodobne využijú chválený Oculus Home, systém použitý v Gear VR.


Jedna z oblastí, v ktorej ešte Oculus Rift čaká dlhá cesta, sú vstupné periférie a otázka, čo s rukami. Hry, ktoré Oculus Rift podporujú už dnes, samozrejme, využívajú tradičné periférie - myšku, klávesnicu a herný ovládač, ale tie zážitku z pohybu virtuálnym svetom nijako nepomáhajú. Spoločnosť Oculus VR už na vyriešenie tohto nedostatku kúpila dve menšie firmy. Najprv získala Carbon Design, ktorý je zodpovedný za dizajn ovládača Xboxu 360 i prvého Kinectu, a od decembra pre ňu pracuje aj tím z Nimble VR, ktorému sa podarilo do virtuálnej reality preniesť aj používateľove ruky.


Ďalšia samostatná akvizícia je spoločnosť 13th Lab. Tá zaujala technológiou presnej 3D rekonštrukcie (vytvárania 3D modelov) na základe obrazových dát. Takisto vyvíja technológiu, ktorá dokáže zosnímať miestnosť a vo virtuálnej realite zobraziť jej upravenú verziu. Pomôžu však tieto posily dostať Oculus Rift na pulty obchodov už v roku 2015? Optimisti tvrdia, že by sa to mohlo podariť.

Zdroj: Sector


Nechajte si posielať prehľad najdôležitejších správ emailom

Mohlo by Vás zaujímať

Technológie

Budúcnosť bezdrôtového nabíjania. Ossia Cota sa postará o všetku elektroniku v celom dome

19.01.2017 00:30

Spoločnosť Ossia pútala pozornosť návštevníkov svojou pôsobivou demonštráciou už na vlaňajšom veľtrhu CES. A inak to nebolo ani v tomto roku. Bezdrôtová technológia Cota pozostáva z vysielača, prijím ...

Technológie 1

Spreje na vypínanie génov umožnia geneticky zlepšovať rastliny bez zmeny DNA

18.01.2017 00:40

Ak sa vám nepáči farba niektorých kvetov v záhrade, možno ju jedného dňa budete môcť zmeniť jednoduchým postriekaním sprejom, ktorý vypne ich určité gény. Poľnohospodári môžu takéto postreky na vypín ...

Technológie

DeepStack – umelá inteligencia, ktorá vďaka intuícii porazí v pokeri aj profesionálnych hráčov

16.01.2017 00:25

Roboty hrajúce poker nie sú úplná novinka, no tím vedcov z kanadskej Albertskej univerzity, Karlovej univerzity a ČVUT (České vysoké učení technické) položil latku trochu vyššie. V dokumente (PDF) uv ...

Žiadne komentáre

Vyhľadávanie

Kyocer TASK

Najnovšie videá