Image
15.1.2015 0 Comments

Kedy sa objaví finálna verzia Oculus Rift? Aké prekážky má ešte v ceste?

ocul_rift.jpg Možno sa to nezdá, ale od vydania prvého „development kitu" Oculus Rift ubehli už viac než dva roky. Odvtedy bol vydaný aj zlepšený DK2 a spoločnosť Oculus VR chodí z jedného veľtrhu na druhý a predvádza svoje pokročilé technológie a demoukážky, ako prísľub blížiaceho sa vydania finálnej verzie určenej pre bežného zákazníka.

Kedy to však bude? Zástupcovia spoločnosti vytrvalo používajú obmeny vety, ktorá zaznela aj na CES: „Robíme veľké pokroky a naďalej na ňom pracujeme." V podobnom duchu sa nesie aj vyjadrenie vedúceho projektu:

„Sme na ceste k VR pre bežného zákazníka. Som si istý, že rok 2015 bude veľkým rokom virtuálnej reality. Môžete to vidieť aj tu na CES. Bude to úžasné a pre nás je veľmi vzrušujúce, že budeme súčasťou toho."

Čo teda už majú a na čom ešte musia pracovať? DK2 prišiel so zlepšeným headtrackingom, ktorý rozšíril možnosti zariadenia a zároveň potlačil pocit žalúdočnej nevoľnosti, ktorý nastupuje, ak sa obraz premietaný pred oči nezhoduje so signálmi o zmene polohy vyslanými stredným uchom.

Vďaka tomu sú pred zariadeniami ako Google Cardboard či Gear VR, ktoré však majú výhodu v cene a mobilite. Vďaka spolupráci so Samsungom už majú k dispozícii aj jeho displej OLED, ktorý vraj už poskytuje dostatočne ostrý obraz, ten sa teda už meniť nebude. Uzavretou kapitolou by mohol byť aj „operačný systém", keďže pravdepodobne využijú chválený Oculus Home, systém použitý v Gear VR.


Jedna z oblastí, v ktorej ešte Oculus Rift čaká dlhá cesta, sú vstupné periférie a otázka, čo s rukami. Hry, ktoré Oculus Rift podporujú už dnes, samozrejme, využívajú tradičné periférie - myšku, klávesnicu a herný ovládač, ale tie zážitku z pohybu virtuálnym svetom nijako nepomáhajú. Spoločnosť Oculus VR už na vyriešenie tohto nedostatku kúpila dve menšie firmy. Najprv získala Carbon Design, ktorý je zodpovedný za dizajn ovládača Xboxu 360 i prvého Kinectu, a od decembra pre ňu pracuje aj tím z Nimble VR, ktorému sa podarilo do virtuálnej reality preniesť aj používateľove ruky.


Ďalšia samostatná akvizícia je spoločnosť 13th Lab. Tá zaujala technológiou presnej 3D rekonštrukcie (vytvárania 3D modelov) na základe obrazových dát. Takisto vyvíja technológiu, ktorá dokáže zosnímať miestnosť a vo virtuálnej realite zobraziť jej upravenú verziu. Pomôžu však tieto posily dostať Oculus Rift na pulty obchodov už v roku 2015? Optimisti tvrdia, že by sa to mohlo podariť.

Zdroj: Sector


Nechajte si posielať prehľad najdôležitejších správ emailom

Mohlo by Vás zaujímať

Technológie

Koniec dokazovania, že nie sme robot. Google pripravuje systém Neviditeľná reCAPTCHA

07.12.2016 11:38

Pred niekoľkými rokmi Google zjednodušil používateľom webu dokazovanie, že sú ľudia, a nie automatizované roboty, keď nahradil systém CAPTCHA (akronym pre Completely Automated Public Turing test to te ...

Technológie 1

Video: Virtuálna realita ukazuje, čo sa môže stať, ak budete auto šoférovať opití

07.12.2016 00:21

Britská spoločnosť Diaego, ktorej patria značky ako Johnnie Walker, Smirnoff či Guinness použila „taktiku zastrašovania“  a spojila svoje sily so Samsungom pri tvorbe dosť hrôzostrašného videa s virtu ...

Technológie

Telefón nabitý do minúty a batéria poháňaná baktériami? Na alternatívne zdroje energie si ešte počkáme

07.12.2016 00:16

Hoci batériám stále dominujú tie lítiovo-iónové, vedci priebežne hľadajú efektívnejšie alternatívy. Nové prototypy vydržia napríklad 7500 cyklov vybitia a nabitia, majú až osemkrát vyššiu energetickú ...

Žiadne komentáre

Vyhľadávanie

Kyocera - prve-zariadenia-formatu-a4-s-vykonom-a3

Najnovšie videá